Een van 's werelds grootste tijdschriftuitgeverijen is van plan om in app-abonnementen te gaan aanbieden, zoals Apple dat wil. Volgende week zouden ze al van start kunnen aan met The New Yorker.
Wat een onzinnige reactie. Waar het om gaat is dat uitgevers enerzijds (terecht) geen zin hebben om 30% Appletax te moeten afdragen, en anderzijds dat ze bij zo’n in-app abonnement geen klantgegevens zouden krijgen. Die houdt Apple geheim, tenzij de klant expliciet toestemt dat Apple de gegevens doorspeelt (en de standaard reactie op zo’n vraag is meestal ‘Nee’). Het heeft niets te maken met de prijs van digitaal versus gedrukt. Ik heb al een iPad abonnement op de Volkskrant en dat kost de helft van een abonnement op de gedrukte krant.
Henk
Ik vraag me af wat boe-roepers als NRC hier van denken. De afgelopen week is met de TIME Magazine-deal met Apple ook al gebleken dat de regels niet zo strikt zijn als ze lijken, en zelfs mét regels blijkt het verkopen van in-app abo’s een stuk lucratiever dan de ouderwetse manier van verkopen.
Vreemd zeg, dat de keuze die voor de klant het vriendelijks en makkelijkst is, het beste blijkt…
Stef
Origineel geplaatst door Johan @Stef:Wat een onzinnige reactie. Waar het om gaat is dat uitgevers enerzijds (terecht) geen zin hebben om 30% Appletax te moeten afdragen, en anderzijds dat ze bij zo’n in-app abonnement geen klantgegevens zouden krijgen. Die houdt Apple geheim, tenzij de klant expliciet toestemt dat Apple de gegevens doorspeelt (en de standaard reactie op zo’n vraag is meestal ‘Nee’). Het heeft niets te maken met de prijs van digitaal versus gedrukt. Ik heb al een iPad abonnement op de Volkskrant en dat kost de helft van een abonnement op de gedrukte krant.
Appleinsider 12 mei:
Publishers using Apple’s iPad in app subscription program are finding that half of their customers are opting in to share their data, erasing the main point of contention that magazines and newspapers maintained with Apple.
Publishers were concerned that iPad subscribers would overwhelmingly refuse to share their data.
Ceo’s beginnen in te zien wat klanten al langer wisten. Dat digitaal aangeboden content nooit duurder kan en mag zijn dan fysieke media.
Hier is ook duidelijk het Kübler-Ross model van toepassing
Denial
Anger
Bargaining
Depression
Acceptance
http://en.wikipedia.org/wiki/Kübler-Ross_model
@Stef:
Wat een onzinnige reactie. Waar het om gaat is dat uitgevers enerzijds (terecht) geen zin hebben om 30% Appletax te moeten afdragen, en anderzijds dat ze bij zo’n in-app abonnement geen klantgegevens zouden krijgen. Die houdt Apple geheim, tenzij de klant expliciet toestemt dat Apple de gegevens doorspeelt (en de standaard reactie op zo’n vraag is meestal ‘Nee’). Het heeft niets te maken met de prijs van digitaal versus gedrukt. Ik heb al een iPad abonnement op de Volkskrant en dat kost de helft van een abonnement op de gedrukte krant.
Ik vraag me af wat boe-roepers als NRC hier van denken. De afgelopen week is met de TIME Magazine-deal met Apple ook al gebleken dat de regels niet zo strikt zijn als ze lijken, en zelfs mét regels blijkt het verkopen van in-app abo’s een stuk lucratiever dan de ouderwetse manier van verkopen.
Vreemd zeg, dat de keuze die voor de klant het vriendelijks en makkelijkst is, het beste blijkt…
Appleinsider 12 mei:
Publishers using Apple’s iPad in app subscription program are finding that half of their customers are opting in to share their data, erasing the main point of contention that magazines and newspapers maintained with Apple.
Publishers were concerned that iPad subscribers would overwhelmingly refuse to share their data.
Zo’n onzinnige reactie was het dus toch niet!!!!