Reacties voor: COOKOO Life-app maakt COOKOO-horloge geschikt voor iOS 7

Het COOKOO-horloge heeft een nieuwe app. COOKOO Life is afgestemd op iOS 7 en bevat nieuwe notificaties.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 76 reacties

  1. Hoe doe je dat precies die firmware naar 1.4 updaten .
    Ik zie die optie niet en ben heel de dag al verbonden maar word niet geupdate met de cookoo life update van vandaag

  2. Hmm net ook getest:

    firmware update kan ik niet vinden. en ook deze versie werkt nog niet op de achtergrond 🙁 maar dat kan misschien ook aan de firmware 01_03_0000 liggen.

  3. @Martin: oke even afwachten, wel jammer na maanden te hebben gewacht op een update…..

  4. @Danny: Het is idd wel weer een teleurstelling. Het is een leuk horloge maar als ik dit allemaal had geweten… 🙁

  5. @Martin: inderdaad martin, zoals je zelf zeg,
    Werkt nog niet op de achtergrond, verbinding valt soms spontaan uit.
    Misschien als de firmware van de watch zelf te updaten is dat het werkt maar voorlopig nog steeds waardeloos!

  6. Hier ook problemen. Na de update direct een melding om het horloge te updaten. Bleef daarna zoeken naar de update dus op cancel gedrukt. Geen nieuwe firmware dus en ook niet de functies zoals hierboven beschreven. wanneer mail binnenkomt zie ik een chatballlon die je niet weg kan halen. VEEL BUGS DUS.

    Iemand een idee hoe ik alsnog kan updaten?

  7. @Jeroen: jij kreeg dus wel een melding? Vreemd…. Nog steeds firmware 1.03.0000 hier…….1.4.xxxx schijnt het notificatie center van apple over te nemen , succes ieder geval

  8. Ik zou ook niet weten waar ik de firmware kan updaten, vreemd.

    Ik heb nu:
    software revision: 01_00_0004
    hardware revision: 01_00_0000
    firmware revision: 01_02_0001

    Ik neem aan dat ik gewoon kan updaten?

  9. waar vind je de preciese versie?

  10. @Jeroen: Radar scherm, dan op blauwe vogelhuisje klikken, device info , firmware versie

  11. Op het getalletje (vogelhuisje) links onderin klikken. Daarna op het vogelhuisje in het nieuwe scherm drukken (ingedrukt houden) en device info kiezen.

  12. ik krijg geen email binnen en als ik doe krijg ik een chat ballon for die weg gaat zoals Jeroen
    Ook kun je het begin menu niet sluiten zonder de app to force quit. En de gene de de camera app heeft ontworpen mogen ze ….. Wat een treurige kleurloze bedoeling in een app die EEG vooruit is gegaan, kwa functionaliteit en design

    Malt comments at op twitter day is de dnrkse manier om ze wakker te houden / maken

  13. Weet iemand hoe je de firmware van de cookoo watch kan updaten? Ik heb ook 1.03.0000

  14. Met deze nieuwe software werkt het horloge bij mij zoals ik het bedoeld had… Ik ben uitermate tevreden over het horloge en de app

  15. @peebee: Welke firmware heb jij dan?

  16. Software? Zijnde de nieuwe app of de aanpassing van de firmware op het horloge?

  17. Had een email naar de support afdeling gezonden. Nu staat er een filmpje dat uitlegt hoe de firmware te updaten. Zie deze link.

  18. Ziet er allemaal heel leuk uit, maar ik denk dat de mensen die firmware 1.03.0000 hebben, deze optie helemaal niet kunnen kiezen… Ik toch zeker niet…

  19. @Jan: hey jan, ja deze mail heb ik gister ook gekregen,
    Alleen bij mij gaat het er om dat ik heel die update firmware melding niet krijg ,terwijl ik op lagere firmware zit dan in het filmpje . Ik heb weer gemaild en tot heden geen reactie

  20. Idd, ik zie iets heel anders dan in dat filmpje. In het huisje op het radarscherm verschijnt een blauwe pijl, tik je daarop krijg je de uitleg hoe je moet downloaden, zes seconden knop, wachten tot je horloge er uitziet zoals op de foto, maar dat gebeurd niet :/

  21. Een droevig bedrijf dat cookoo 🙁

  22. De mijne staat lekker op marktplaats nu

  23. @Danny: Dat klopt, ondanks de uitleg in het filmpje geen update mogelijkheid bij mij. Ook ik heb een nieuwe email naar hun support gestuurd. Al met al een hoogst vervelende zaak. Nog geen antwoord gekregen.

  24. Iemand al een antwoord?

  25. Ze zwijgen weer in alle talen. Pff

  26. @Martin: zoals altijd, op de fb pagina verwijzen ze je naar de cookoosupport , die het bekende mailtje met het filmpje sturen die niet werkt

  27. Graag hoor ik de oplossing

  28. Is er iemand van de redactie die op bovenstaand probleem een antwoord heeft?

  29. Ik baal er gewoon van. Duur horloge die nooit fijn heeft gewerkt. Service is ook al slecht. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Heb nu al 25 keer of meer alles opnieuw gekoppeld
    Oude app instaleren. Koppelen, daarna verwijderen, nieuwe app instaleren en dan weer koppelen en na 10 pogingen weer een update poging.
    Hij blijft alleen maar conecten dus geen update helaas.

  30. Video is nu ook offline.

  31. Soort van bommetje gegooid op Facebook dat de app waardeloos is als je geen update krijgt…. Nu een soort van reactie, kijken of hier iets uit komt…
    Zit nu op een chat met Andres van cookoo en hij vroeg de link naar deze website. Hopelijk met een antwoord!
    Nu contact met een helpdesk medewerker. Net alle info gegeven, mocht er een oplossing komen dan meld ik me uiteraard weer hier.

  32. Net antwoord gekregen op mijn mail: Thanks for your message. It looks like you have a version of the firmware that can’t be upgraded. I’ll talk to my supervisor and respond to you with a solution.

    … Niks nieuws dus…

  33. Ook bericht gestuurd naar support@cookoowatch.com en vannacht status update gehad dat Ethan B. is assigned! Keep you posted 😉
    (Red.) Naam aangepast i.v.m. privacy.

  34. @Huvie: heb dezelfde email zojuist ontvangen van ene Ethan.
    Afwachten maar.

  35. @steven: Als je een kritische reactie geeft op facebook dan gooien ze die zo snel mogenlijk eraf. 🙂

  36. Na uitgelegd te hebben dat de Cookoo niet kon worden geupgrade, heb ik mijn geld terug gekregen van de winkel waar ik de Cookoo Watch had gekocht. Ik ben er klaar mee en wacht wel op de iWatch. Succes voor allen, hoop dat het op wat voor manier dan ook wordt opgelost.

  37. @jan: Idd, Ethan B. … Ben benieuwd wat beste Ethan voor ons kan doen!
    (Red.) Naam aangepast i.v.m. privacy.

  38. best schandalig eigelijk,

    kick starter project, duizenden euros verdient

    over heel de wereld klokjes verkocht die helemaal niet werken ,

    en nu indd waarschijnlijk lekker in een hangmat onze centjes op te drinken

    nooit meer een cookoo watch voor mij

    ik ben trouwens ook al geblockt op hun Facebook pagina, omdat ik iets poste wat waarschijnlijk niet naar hun zin was.

    mensen wens jullie alle veel geluk , en onthouw

    een ezel stoot zich in het algemeen niet twee keer aan de zelfde steen hahaha koekoek !

  39. Ook hier.

    ” Hello,

    Thanks for contacting COOKOO support.

    Unfortunately you have a version of the watch software that can’t be upgraded from the application. I will contact my supervisor and see if we can work out a solution for this.

    Waar is de Kliko…. 🙂

  40. Ethan Bass (ConnecteDevice)
    Nov 08 05:19 pm (PST)

    Hello,

    Thanks for contacting COOKOO support.

    Unfortunately you have a version of the watch software that can’t be upgraded from the application. I will contact my supervisor and see if we can work out a solution for this.

    You can learn more about the versions of the watch software here: https://connectedevice.zendesk.com/entries/2886123

    Thank you for your patience and I will be in touch with you again shortly.

    Kind regards,
    Ethan Bass

    Yuuuup >:(

  41. Hier ook. M’n watch kan niet geüpgraded worden. Wat ik overigens vreemd vind want volgens mij heb ik de lunch van een nieuwe cookoowatch gemist of niet?? Verre van netjes dus dat de watch die ik zelf in April heb gekocht niet mee kan met een software update in November. Op zich draait de nieuwe app keurig en ben ik af van de problemen die ik had met de vorige app maar toch kan ik hier niet tevreden over zijn. Ook ik heb contact met cookoo-support en ze beloven dat ze werken aan een economische oplossing om aan een nieuwe watch te komen die wel upgradeble is. Benieuwd….

  42. Gaat bij mij niet alleen over upgraden. Momenteel kan ik met mijn horloge alleen de command button gebruiken. Een foto nemen op afstand, mijn iphone zoeken en muziek bedienen: geen probleem. Notificaties ontvangen: werkt niet.
    Als ik net iets heb gedaan met de command button, dan ontvang ik alles, maar als we enkele minuten verder zijn, dan werkt de hele handel niet meer… Zeer vervelend…

  43. Hier hetzelfde verhaal; vol verwachting in febr. dit horloge besteld, maar teleurgesteld door de stabiliteit en mogelijkheden. Nu met iOS7 en nieuwe update verwacht je verbetering, maar dan blijk je niet eens het horloge zelf meer te kunnen updaten (Software Revision 01_00_0004). Ben benieuwd of er nog een reactie komt van het bedrijf.

  44. Gezien ontzettend veel mensen met dit probleem zitten is het misschien wel een goed idee om er een artikeltje aan te wijden. Waar je ook zoekt op het internet vind je telkens maar positieve berichten over dit horloge. Ik moet toegeven dat ik me ook heb laten leiden door het artikel op iPhoneclub waarin het horloge werd beschreven. Misschien kan iPhoneclub bij deze de bubbel eens doorprikken. Zoals al eerder gepost is de officiele site een goednieuwsshow en op facebook worden de negatieve commentaren systematisch gewist.

  45. @Maarten: Helemaal mee eens. Ook Bright met hun uitpak party was alleen maar positief over de Cookoo Watch, zelfs zo goed dat hij in de Bright store werd opgenomen. Nu lees ik daar ook helemaal niets meer, kennelijk doodgebloed! Deze sites met hun “reviews” hebben toch invloed op aspirant kopers. De iphone club, en Bright waar ik toch over het algemeen positief over ben, zouden toch wat meer druk op dit soort ontwikkelaars/verkopers moeten kunnen uitoefenen, uiteindelijk maken ze ook positieve PR voor die lui.

  46. Nog steeds geen antwoord iemand?! Hier nog steeds niets gehoord…

  47. Niets meer..

  48. Kreeg gister wel een mail dat er een nieuw bericht was maar staat niets als ik naar mijn klacht ga…. Dus hier ook nog niks

  49. Yup, die heb ik ook gehad…
    Nu nog maar eens gemaild naar hen…
    Voorlopig dus alleen een handigheidje om mn Iphone te vinden en fotootjes te nemen…

  50. Ik kreeg zojuist een e-mail van Ethan Bass:

    Fortunately we do have a solution for customers. You can choose from one of two options:
    1) You can receive a 50% coupon for a brand new, iOS 7 compatible watch.
    2) You can send your watch in to us for an upgrade. The fee to cover handling, return shipping and insurance is $20 USD. In Europe, the fee is 20 Euros.
    Please let me know what you’d like to do. I’m standing by to help.

    Natuurlijk ga ik hier niet mee akkoord. Een horloge kopen voor veel geld die niet werkt. Vervolgens voor een upgrade 20 dollar vragen of 50% korting op een nieuw horloge.. Dacht het niet. Een bericht teruggestuurd met het verzoek het gratis te doen of mijn geld terug te geven…. Succes Cookoo watch… 🙂

  51. @Sebas: Werkelijk te gek! hoeveel mensen zullen er nu met een horloge zitten welke het gewoon niet doet. *ik zeg: gezamenlijk een knokploeg er op af sturen! 🙂 *

  52. Origineel geplaatst door Martin
    @Sebas: Werkelijk te gek! hoeveel mensen zullen er nu met een horloge zitten welke het gewoon niet doet. *ik zeg: gezamenlijk een knokploeg er op af sturen! *

    Het is wellicht verstandig de krachten te bundelen van gedupeerden …? 🙂 Ik heb immers nog niks ontvangen natuurlijk.

  53. Helaas ben ik inmiddels ook in bezit van dit ****! Horloge… Ik ben niet van plan 20€ shipping kosten te gaan betalen om dan vervolgens mijn horloge niet terug te krijgen..
    Wat een troep is dit! Misschien iets voor dat programma kassa ofzo iets doen… Helaas ben ik geen lid 🙁

    Ik baal enorm, vind het zonde van m’n geld en weet niet wat ik er mee aan moet…

  54. Wat? Betalen voor een update?

    Op mijn doosje staat dat SMS & Email niet beschikbaar is, maar wel zodra iOS dit ondersteund. Nu ondersteund iOS dit en blijkt mijn horloge dit niet te ondersteunen.

  55. Goh, ik kreeg een antwoord op mijn eerder gestuurde e-mail:

    “Hi Sebas,

    Thanks for your message.

    We understand your disappointment. Unfortunately, the warranty does not cover updates to the watch — only faults within the manufacturing process.

    We would like to reiterate our commitment to COOKOO customers and we would very much like to offer you a solution using our two different options.

    Thank you again for your continued support and patience.

    Kind regards,
    Ethan Bass”

    Wat een stelletje apen… Toch maar eens een mailtje sturen naar radar/consumentenbond/kassa ?

  56. Nou, ik zit nu toch met dat horloge. Een Pebble aanschaffen nu er volgend jaar waarschijnlijk toch een iWatch verschijnt lijkt me ook niet meer de moeite. Dus net die return shipping aangekocht in de Cookoo store, 20€, mailtje terug gestuurd naar de klantendienst die me dan een adres zouden moeten meedelen waar ik het horloge heen moet sturen. Ik hou jullie op de hoogte van het verloop.

  57. Net een mailtje terug, ik moet de mijne opsturen naar Ridderkerk, NL.

  58. @Maarten: voor TWINTIG euro?! zijn ze belazerd? Met PostNL stuur je ze toch op voor 6,95?

  59. I know, maar als je niet eerst de return shipping koopt krijg je geen adres.

  60. Ook hier geen update mogelijk met firmware revision: 01_02_0001

    Heb een ex demo model gekocht voor 99 euro, na alleen maar positieve recensies gelezen te hebben, maar had dus beter drie tientjes meer uit kunnen geven voor een echt nieuw horloge, want nu kan ik alleen een alert krijgen als de connectie met mijn iPhone verloren gaat.

    Dit lijkt me inderdaad iets voor Kassa of radar!

  61. Nou, de mijne zit op de post. Het gaat naar een postbus in NL dus ik vermoed dat ie van daaruit verder naar de Verenigde Staten gaat? Als en wanneer ie terug opduikt laat ik het weten.

  62. @Maarten: de NLse importeur zit in rdam/ridderkerk (zie eerdere reactie van gonny) — wellicht gaan zij het fixen of krijg je toch een ‘nieuw’ horloge…

    Edit: Internet medium europe bv zit idd in ridderkerk. Zij zijn NL-importeur van cookoo watch.

  63. Ah mooi. Ben benieuwd of ie dit jaar nog opduiken zal.

  64. Ik heb nu herhaaldelijk contact gehad met cookoo. Maar ze wijgeren het horloge te updaten. Alleen met betaling van 20 euro. Dit ga ik gewoon niet doen voor een nieuw horloge. Kortom ik blijf dus zitten met een horloge wat er wel leuk uitziet maar niet meer dan dat

  65. Ik kan er niet bij dat mij op de verpakking sms en email notificatie beloofd wordt, mijn horloge dit nooit zal kunnen en ik dus maar extra moet betalen. *zucht*

  66. Het bedrijf achter Cookoo heeft vacatures.
    o.a. Een software ontwikkelaar en een communicatie manager; hebben ze ook echt wel nog daar, met hun bar slechte communicatie!

    Bij Tros Radar kun je een “koude douche” inzenden, maar dit is alleen op Nederlandse bedrijven gericht.
    Iemand een idee waar je als internationale consument terecht kan?

  67. Bij mij werkt alles prima ook whatsapp sms email nieuwe firmware werkt prima op vogelhuisje klikken dan steeds verder en je moet in je iPhone bij Bluetooth op vergeet verbinding klikken dan start de update de cookoo blijft verbonden tot de update klaar is dan alles opnieuw opstarten je moet wel de cookoolife app hebben

  68. @John: Dan had jij waarschijnlijk al nieuwere firmware

  69. Is er iemand die een telefoonnummer heeft van de importeur in Nederland? Ik heb die van mij gisteren gekocht bij de Mediamarkt. Nu lees ik dit probleem. Ik kan ook niet updaten. Misschien kan ik de importeur vragen wat te doen voordat ik naar de Mediamarkt terug ga. Alvast bedankt!!

  70. Vrijdag terug ontvangen van Internet medium europe bv en hij werkt nu perfect! Staat nu op 01_04_009 😉

  71. Een echte aanrader is de website : http://www.cookoowatch.nl. Super service. Nadat ik mijn eerdere watch heb teruggebracht naar de Mediamarkt omdat de firmware niet te updaten was heb ik een nieuwe besteld bij bovenstaande webshop. Was nog 20 euro goedkoper ook (99,00 euro ipv 119,00 euro) Met de goede firmware. Nu werkt hij super!!

  72. @Frans: Jij had het geluk dat je pas net je horloge gekocht had en je geld ook meteen terug kreeg. Jammer genoeg lukt dat niet meer als je je horloge al langere tijd hebt. De keuze die de meesten onder ons hadden was een nieuwe kopen met korting of de huidige laten updaten terwijl er geen terugbetaling was voor het eerste horloge jammer genoeg. De mijne is intussen drie weken onderweg, nog geen nieuws.

  73. De mijne in augustus bij bol.com gekocht. Was ook al niet meer te updaten.
    Klacht bij bol.com neergelegd echter zij doen er niets mee en verwijzen me naar fabrikant. Opgestuurd naar cookoo en afwachten wanneer ik hem terug krijg.

  74. Ik ben ook wat aan het mailen met Ethan, maar ik moet dus 20 euro betalen om het horloge terug te laten sturen. Begrijp ik hieruit dat het mij ook nog verzendkosten kost om hem op te sturen?

    Hoe hebben jullie het horloge ingestuurd en wat waren de kosten?

  75. We kregen het nieuws over die update via iemand van het bedrijf Internet Medium Europe B.V. uit Rotterdam, die blijkbaar de distributie verzorgd. Ik zal het ook nog eens onder zijn aandacht brengen, al vermoed ik dat het niet veel meer dan een verkoopkantoor is.

    Als ik de documentatie van de update bekijk, ziet het eruit alsof ze dit hebben uitbesteed aan een stel Aziaten. Ik heb het idee dat CEO Henri-Nicolas Olivier (zo te horen een Europeaan) van ConnecteDevice Ltd. ergens in een hangmat ligt en zijn bedrijf op basis van de 4 Hour Workweek heeft ingericht. Ik bedoel: alles inclusief software-ontwikkeling en support uitbesteed aan allerlei bedrijfjes. Ook voor de sales hebben ze allerlei tussenhandelaren ingeschakeld, die natuurlijk ook geen idee hebben hoe het met software-updates zit. Ik heb dit horloge al een paar keer teleurgesteld aan de kant gelegd en draag tegenwoordig een Pebble. Over Pebble kun je ook heel wat klagen, maar het is in ieder geval een team mensen dat (voor ons als media) aanspreekbaar is en dat in ieder geval nog iets met klachten lijkt te doen. Bij COOKOO is het één zwart gat.

    In het mailtje van Internet Medium Europe B.V. staat dit (dan weten jullie net zoveel als ik):

    Firmware of COOKOO watch:
    1. COOKOO watches shipped out from August 2013 are loaded with Legacy Firmware v 1.2.0010.
    2. Those COOKOO watches with Legacy Firmware v 1.2.0010 can be upgrade to the “New Firmware” v 1.4.xxxx with the COOKOO Life app (both iOS and Android). User will be prompted by the COOKOO Life app to upgrade the Firmware. The upgrade will be completed in a few minutes.
    3. With the New Firmware installed, users can receive Voicemail, SMS, alerts, as well as alerts from all social media (including WeChat, Line, etc).

  76. De distributeur Internet Medium Europe B.V. meldt dat er naar alle gebruikers een e-mail is gestuurd met de volgende informatie:

    Good Day COOKOO user!
    The new iOS7 COOKOO Life app is now available in the App Store.
    This app is completely new and fully compatible with iOS7 and provides a better overall experience than with iOS6 thanks to the improved Bluetooth low energy implementation of iOS7.
    If you have not yet downloaded the COOKOO Life for iOS7 App and use iOS7 on your device, please delete the iOS6 COOKOO-Time to Connect App and download the iOS7 COOKOO Life App here: Get it now)

    Due to the massive changes in iOS7, your COOKOO watch may require a watch software update to be fully compatible with the very new iOS7 Notification Center experience. In such case, the iOS7 COOKOO Life app will prompt a step by step guide to assist you through an over-the-air watch software update process.

    If you are actively using the iOS7 COOKOO Life App and have not been prompted to update your watch:
    a. either you have the latest watch software and do not require any update at this stage,
    b. or your watch may not be eligible for an update.
    While your watch will work with iOS7 though you may not have access to all the new iOS7 features (such as SMS notifications).

    If this is your case, please check your watch software if it is v1.1.0004 or v1.0.0004, then we would like to offer you the following option:

    OPTION 1:
    We are offering a free watch upgrade (excluding back and forth registered shipping) with the latest watch software that results of the development done over the last months and include the changes initiated by iOS7. The watch software upgrade is on us. The registered shipping is on you. If you choose OPTION 1, please send an email to support@cookoowatch.com and our customer support will guide through the process of identifying your watch software and sending your watch by registered mail. They will also ask you to make an online payment to cover the cost of shipping back to you. Your watch will be shipped back within 30 working days. You will get a fully new firmware in your watch. This watch software is the result of months of development and leverage the benefit of the new features only available with iOS7. This new watch software is also updatable over-the-air and will be able to receive new software update if necessary. This offer is valid until end January 2014.

    OPTION 2:
    We are offering you a brand new COOKOO at 50% discount. This new watch will come in a standard small form factor packaging [not the birdhouse]. This offer includes free shipping and is valid until end January 2014. If you choose OPTION 2, please send an email to support@cookoowatch.com and our customer support will send you one-time coupon code to use on eStore.

    Limitations: This offer does not apply to limited edition customers who may send their watches in free for factory upgrading.
    Thanks again for being such a great supporter of the COOKOO watch!

    Dit is dus hetzelfde aanbod dat Sebas hieronder ook al noemde (maar dan uitgebreider geformuleerd): tegen betaling van 20 euro laten updaten of een nieuwe kopen met 50% korting.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.