De mobiele game Cut The Rope is een succesnummer. Ontwikkelaar Zeptolab heeft laten weten dat de game al 250 miljoen keer is gedownload op iOS en Android. Het laat ook zien dat het best mogelijk is om iPhone-spelletjes te maken die niet na een kortstondige hype weer verdwijnen. Cut The Rope wordt volgens Zeptolab nog steeds door 50 miljoen actieve maandelijkse gebruikers gespeeld. Dat succes hebben ze bereikt zonder extern geld.
Het bijzondere van de prestatie van Zeptolab is namelijk dat ze geen externe investeerders nodig hebben gehad en het dus helemaal op eigen kracht hebben opgebouwd. Dit in tegenstelling tot Angry Birds-maker Rovio, waar vorig jaar nog eens 42 miljoen dollar in werd gepompt. The Next Web had een gesprek met Diana Moldavsky, die bij ZeptoLab verantwoordelijk is voor het binnenharken van zoveel mogelijk inkomsten.
Downloaden: Cut The Rope (€0,89) en Cut The Rope Experiments (€0,89)
https://www.youtube.com/watch?v=y5UtDM1z2BE&feature=player_embedded
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Da’s nog aardig wat zeg. Maar volledig terecht, geweldig spelletje!
Ik vind ’t knap want persoonlijk heb ik zo’n spelletje wel weer na een weekje gezien. Maar ik heb wel een hoop plezier gehad in dat weekje 😉
Tja, en nooit gratis 🙁
experiments was een tijdje terug wel gratis; zelfs de HD versie voor op je ipad
beter dan angry birds dus de prijs zeker waard !
90 cent is inderdaad ook wel erg veel geld… vooral als je met een iphone, ipod of ipad rond loopt… Kan dat er echt niet meer van af…
250 miljoen x 0,89 damn zou meer dan de helft naar apple gaan dan nog een aardig salarisjuh voor een spelletje damn…