Ik neem aan dat de auteur Windows Phone 7 bedoelt ipv Windows 7. (Red.) Bedankt, aangepast.
Gilles
mooi artikel
Whacko
Michael Schade, de CEO van Fishlabs, vertelt dat zij al in 2008 met java-games zijn gestart, maar hier zijn ze inmiddels weer mee gestopt. Ze wonnen dan wel prijzen en kregen veel media aandacht vanwege hun mooie games, maar tegelijkertijd verloren ze geld op elke titel omdat er niet voldoende werd verkocht en het betaalproces bij de aanschaf van games niet goed werkte.
2008? sorry hoor, maar als je in 2008 pas(niet “al”) in de java games stapt, en je dan afvraagt waarom je business niet loopt… dat slaat echt nergens op. Sowieso bestond de iphone toen al een jaar, en de markt voor java games was toen al “verzadigd”, en kampte al met slechte verkopen. Daar had je echt een paar jaartjes eerder in moeten stappen.
miel
mooi geschreven.Het is inderdaad waar dat als je geld wilt verdienen je de juiste mensen moet kennen of een grote uitgever zijn of een zeer goed spel hebben. Eigenlijk ook nog nooit een app van een kleine developer gezien. Enkel gameloft enzo
Vroeger zag je ook kleine apps als trein bij de featured, tegenwoordig alleen maar van grote ontwikkelaars. Die maken ook mooie games, maar de handige apps zie je nauwelijks meer…
Florens
Als je er goed in bent en je een beetje geluk hebt, kan je echt geld verdienen ja. Je hoeft alleen maar een leuke game te maken, en met een beetje geluk stroomt het geld binnen.
Origineel geplaatst door Florens Als je er goed in bent en je een beetje geluk hebt, kan je echt geld verdienen ja. Je hoeft alleen maar een leuke game te maken, en met een beetje geluk stroomt het geld binnen.
Origineel geplaatst door Rits Plasman Origineel geplaatst door FlorensAls je er goed in bent en je een beetje geluk hebt, kan je echt geld verdienen ja. Je hoeft alleen maar een leuke game te maken, en met een beetje geluk stroomt het geld binnen.Je laat het wel héél makkelijk klinken.
Precies Rits, en wij als iOS-developers kunnen het weten…
Rijk word je er absoluut niet van; het is niet meer dan een leuk extraatje maar je moet er ook genoeg voor doen (support, updates, etc).
Ik hoop dat diegenen die denken dat ze ‘even snel iPhone leren programmeren en dan rijk worden’ wakker worden en de koffie gaan ruiken…
Origineel geplaatst door Anthony Donker Ik hoop dat diegenen die denken dat ze ‘even snel iPhone leren programmeren en dan rijk worden’ wakker worden en de koffie gaan ruiken…
Wij als iOS-developers kunnen het weten… Rijk word je er absoluut niet van; het is niet meer dan een leuk extraatje maar je moet er ook genoeg voor doen (support, updates, etc).Ik hoop dat diegenen die denken dat ze ‘even snel iPhone leren programmeren en dan rijk worden’ wakker worden en de koffie gaan ruiken…
Vanuit het niks heb ik met 2 anderen een Game ontwikkeld voor de iPhone en het is inderdaad echt niet zo dat je met ‘even een iphone app maken snel rijk wordt’. Onze app is nu 6 weken te koop. We komen er nu achter dat het inderdaad lastig is om een app te maken. Maar dat het daarna nog 10x moeilijker is om te zorgen dat hij ook wordt gekocht.
Door de enorme hoeveelheid apps vinden gebruikers hem niet snel. Alleen als ze specifiek zoeken.
We proberen ook om hem door sites te laten reviewen, maar wederom door de grote hoeveelheid apps (200.000+) is het heel erg moeilijk om iemand te vinden die van ons relatief onbekende spel een rieview wil schrijven.
Tot nu toe hebben we nog geen enkele site gevonden die bereid was ons spel te reviewen.
Voor de geïnteresseerden, het spel heet Hexgame en er is sinds vanochtend ook een Lite versie beschikbaar.
Henkie
Ook niet onbelangrijk is dat je met een originele app aan moet komen maar zie dat nu nog eens te doen als er al zoveel apps uitgekomen zijn. Als er enkele goede games zijn zoals bubbles bijvoorbeeld heeft het weingig zin om er dan zelf ook nog een bij te zetten en als er dan 100 verschillende versies van zijn wordt het al helemaal lastig om nog wat te verdienen.
Origineel geplaatst door Thaurin Origineel geplaatst door Anthony DonkerIk hoop dat diegenen die denken dat ze ‘even snel iPhone leren programmeren en dan rijk worden’ wakker worden en de koffie gaan ruiken…Zal ik de Ferrari maar weer terugbrengen dan?
nouja ik bedoel, wat is nou één Ferrari? Da’s toch armoede, niet? Ik tel ‘m dan ook niet mee; menig rapper heeft in ‘Cribs’ meer autos 😉
Ellen
Inmiddels is er een klein relletje aan het ontstaan rond deze panelsessie en krijgt alles een stevig vervolg.
De uitspraak van Michael Bohne over het al dan niet kunnen kopen van een plek in de app store is ook elders opgepakt, bij de collega’s van Mobilegamesblog.com (http://blog.mobilegamesblog.com/?p=5641). Daar was meneer Bohne niet blij mee en hij reageerde fel onder het artikel. Maar hoe zit het nou echt? Waren zijn woorden uit hun verband gerukt?
Gelukkig zat ik met een iPad in de zaal (met SoundPaper) en heb ik een keurige opname van wat hij precies heeft gezegd.
De felheid van de reactie van Bohne laat in ieder geval zien dat hij niet blij is met de quotes. Erg handig zijn ze natuurlijk ook niet om als developer voor een volle zaal te vertellen…
ronald
Mooi en helder artikel! Leuk!
iBouke
Lekker.Koffie.
Henkz
Leuk artikel , bedankt
Alex
Leuk artikel.. Ik was tijd in de veronderstelling dat die apps goudmijntjes waren 🙂
Ik neem aan dat de auteur Windows Phone 7 bedoelt ipv Windows 7.
(Red.) Bedankt, aangepast.
mooi artikel
2008? sorry hoor, maar als je in 2008 pas(niet “al”) in de java games stapt, en je dan afvraagt waarom je business niet loopt… dat slaat echt nergens op. Sowieso bestond de iphone toen al een jaar, en de markt voor java games was toen al “verzadigd”, en kampte al met slechte verkopen. Daar had je echt een paar jaartjes eerder in moeten stappen.
mooi geschreven.Het is inderdaad waar dat als je geld wilt verdienen je de juiste mensen moet kennen of een grote uitgever zijn of een zeer goed spel hebben. Eigenlijk ook nog nooit een app van een kleine developer gezien. Enkel gameloft enzo
²
Vroeger zag je ook kleine apps als trein bij de featured, tegenwoordig alleen maar van grote ontwikkelaars. Die maken ook mooie games, maar de handige apps zie je nauwelijks meer…
Als je er goed in bent en je een beetje geluk hebt, kan je echt geld verdienen ja. Je hoeft alleen maar een leuke game te maken, en met een beetje geluk stroomt het geld binnen.
Je laat het wel héél makkelijk klinken.
Precies Rits, en wij als iOS-developers kunnen het weten…
Rijk word je er absoluut niet van; het is niet meer dan een leuk extraatje maar je moet er ook genoeg voor doen (support, updates, etc).
Ik hoop dat diegenen die denken dat ze ‘even snel iPhone leren programmeren en dan rijk worden’ wakker worden en de koffie gaan ruiken…
Zal ik de Ferrari maar weer terugbrengen dan?
Vanuit het niks heb ik met 2 anderen een Game ontwikkeld voor de iPhone en het is inderdaad echt niet zo dat je met ‘even een iphone app maken snel rijk wordt’. Onze app is nu 6 weken te koop. We komen er nu achter dat het inderdaad lastig is om een app te maken. Maar dat het daarna nog 10x moeilijker is om te zorgen dat hij ook wordt gekocht.
Door de enorme hoeveelheid apps vinden gebruikers hem niet snel. Alleen als ze specifiek zoeken.
We proberen ook om hem door sites te laten reviewen, maar wederom door de grote hoeveelheid apps (200.000+) is het heel erg moeilijk om iemand te vinden die van ons relatief onbekende spel een rieview wil schrijven.
Tot nu toe hebben we nog geen enkele site gevonden die bereid was ons spel te reviewen.
Voor de geïnteresseerden, het spel heet Hexgame en er is sinds vanochtend ook een Lite versie beschikbaar.
Ook niet onbelangrijk is dat je met een originele app aan moet komen maar zie dat nu nog eens te doen als er al zoveel apps uitgekomen zijn. Als er enkele goede games zijn zoals bubbles bijvoorbeeld heeft het weingig zin om er dan zelf ook nog een bij te zetten en als er dan 100 verschillende versies van zijn wordt het al helemaal lastig om nog wat te verdienen.
nouja ik bedoel, wat is nou één Ferrari? Da’s toch armoede, niet? Ik tel ‘m dan ook niet mee; menig rapper heeft in ‘Cribs’ meer autos 😉
Inmiddels is er een klein relletje aan het ontstaan rond deze panelsessie en krijgt alles een stevig vervolg.
De uitspraak van Michael Bohne over het al dan niet kunnen kopen van een plek in de app store is ook elders opgepakt, bij de collega’s van Mobilegamesblog.com (http://blog.mobilegamesblog.com/?p=5641). Daar was meneer Bohne niet blij mee en hij reageerde fel onder het artikel. Maar hoe zit het nou echt? Waren zijn woorden uit hun verband gerukt?
Gelukkig zat ik met een iPad in de zaal (met SoundPaper) en heb ik een keurige opname van wat hij precies heeft gezegd.
Op Bashers lees je alles over het relletje en kun je de MP3 zelf horen: http://bashers.nl/rotte-apple-is-er-fraude-in-de-app-store-of-maakte-michael-bohne-een-grapje#more-28609
De felheid van de reactie van Bohne laat in ieder geval zien dat hij niet blij is met de quotes. Erg handig zijn ze natuurlijk ook niet om als developer voor een volle zaal te vertellen…
Mooi en helder artikel! Leuk!
Lekker.Koffie.
Leuk artikel , bedankt
Leuk artikel.. Ik was tijd in de veronderstelling dat die apps goudmijntjes waren 🙂