Zagen we eerder al een sterk staaltje van gaming op de iPhone met de Unreal 3 engine, het kan nog mooier. Steve Perlman, CEO van de dienst OnLive, heeft voor een groep studenten een demonstratie gegeven van de bekende game Crysis, werkend op een iPhone. Deze game vergt normaal het uiterste van een gewone desktopcomputer, laat staan dat hij op een mobiele telefoon kan worden gespeeld. OnLive heeft dit echter toch voor elkaar gekregen door ervoor te zorgen dat je het spel niet op de iPhone zelf speelt, maar via de gameservers van OnLive.
Hierdoor wordt het toestel zelf niet belast, maar ontvangt het streaming de beelden van de game, die je wel via de iPhone zelf kunt bedienen. Deze manier van gamen vergt wel een snelle en stabiele internetverbinding tussen de iPhone en de servers van OnLive. Er treedt anders teveel latency (vertraging) op in het besturen van de game en de actie die vervolgens op het scherm getoond wordt.
Als het gamen ‘in the cloud‘ verder ontwikkeld wordt, opent dit een heel nieuw scala aan spelmogelijkheden voor de iPhone zo lijkt het. In principe zijn dan alle grote en veeleisende games speelbaar op een iPhone of ander mobiel toestel, mits er een goede verbinding aanwezig is.
Bekijk hieronder de demonstratie van Crysis op de iPhone:
De hele presentatie van Steve Perlman over OnLive (48 min) is te bekijken via de website van de Columbia University.
Via: Fok.nl en OS X Reality
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 15 reacties