Zagen we eerder al een sterk staaltje van gaming op de iPhone met de Unreal 3 engine, het kan nog mooier. Steve Perlman, CEO van de dienst OnLive, heeft voor een groep studenten een demonstratie gegeven van de bekende game Crysis, werkend op een iPhone. Deze game vergt normaal het uiterste van een gewone desktopcomputer, […]
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 15 reacties
Sty
Leuk idee dat Onlive, maar voor multiplayer (in shooters) telt elke milliseconde. Dus totdat we allemaal op glasvezel zitten is dit enkel leuk voor singleplayer spul.
En voor mensen met een broodrooster / Mac waarop enkel patience draait natuurlijk.
Nigel
@Sty: glasvezel heeft nog niet veel nut denkik want als ik me niet vergis ondersteund de iphone’s netwerkkaart maar tot 10mbit/s.
Sty
Ging me ook meer om het idee van OnLive dan de combinatie van iPhone + OnLive. In het filmpje word ook al genoemt dat je met de iPhone beter de ‘spectate’ functie kunt gebruiken, kijken wat je vrienden aan het spelen zijn terwijl je in de trein zit ofzo.
Merijn
Hij weet het wel te vertellen zeg
And this… uhhh.. this is… uhhh.. the new… uhhh the new whatever
Doet Jobs zn werk toch een heel stuk beter 😉
Wel duur voor OnLive als ze voor honderdduizenden iPhones rekenkracht moeten hebben. Verder wel echt vet dat zoiets kan, ook al kan ik me goed voorstellen dat de echte gamer liever achter z’n pc zit voor een spel als dit…
sasf
Leuk, al lijkt me dat er gesleuteld moet worden aan de besturing wanneer we PC games op een iPhone gaan spelen. Maar goed, dit geeft wel een indruk van de mogelijkheden en een mogelijke ontwikkeling voor de toekomst van mobiele telefoons. Steeds meer cloud-based? Dus geen deftige processors, maar streaming?
Heel handig, al lijkt het me niet erg energie efficiënt en ook niet mogelijk met de dekking van het huidige 3G netwerk. Ongeacht of LTE sneller is moet de dekking veel beter worden wil je kunnen vertrouwen op streaming diensten.
Mattias
Laat dat nog maar een paar jaartjes wachten met online spelen dekking en snelheid is nog veel te laag daarvoor
Sty
@sasf
Niet energie efficiënt? Het bakbeest wat voor 100 pc’s spelletjes draait in een professioneel gekoelde behuizing zal minder verbruiken dan de losse PC’s op kamertemperatuur.
sasf
@Sty:
Dat durf ik te betwijfelen. Volgens mij kun je niet zo efficiënt werken wanneer je een game streamt als wanneer je het lokaal zou renderen. Uiteindelijk heb je gewoon rekenkracht nodig voor de tijd dat de game gespeeld wordt. Of je die nou thuis verbruikt of van een server huurt. Het is natuurlijk wel de vraag wat beter is voor het milieu, in elke telefoon een deftige processor proppen (en dus bakken) of dit op een centrale plaats te regelen.
Het probleem dat je aankaart is echter van een andere aard, de zuinigheid van de processors in de woonkamer t.o.v. die in serverparken.
Dat vraagstuk staat los van het streaming verhaal.
mooie technologie, welke even flink door-ontwikkeld moet worden
alleen 1 nadeel: dus niet mogelijk om het te spelen als je buitenshuis (geen wifi) bent
Nils Veldhuis
Geef!! ziet er stoer uit 😀
Robin
lekker .. ik zie er al naar uit ! 🙂
maar gelukkig houden ze ons hier op de hoogte zoals gwoonlijk 😉
btw hoe kun je je iphone games op een MacBook Pro/ projector laten zien ? dan wil ik gerust gamen met mn iphone 3GS op mn laptop als dat echt zo soepel werkt? :p
max
OnLive is zeker nice 😀 Ben benieuwd waar dat heen gaat, maar doe mij maar echte games die draaien op de iPhone via onder andere de unreal engine 3.
@sasf:
met OnLive kun je met een heel brak bakkie de mooiste spellen spelen, omdat het reken werk juist op een serverpark gebeurt. Je zou dus op de zuinige notebook van je werk een potje Crysis kunnen spelen waarbij jij enkel de besturing streamt naar de server die jouw vervolgens het beeld laat zien.
Dus geen processor, RAM en videokaart die heet staan te draaien bij elke gamer, dat gebeurt allemaal centraal in een met vloeibare helium gekoelde super kast ergens in een kelder 😛
PearLRoX
Dus niemand weet hoe je met de iPhone op je MacBook kunt spelen?? 😛
Leuk idee dat Onlive, maar voor multiplayer (in shooters) telt elke milliseconde. Dus totdat we allemaal op glasvezel zitten is dit enkel leuk voor singleplayer spul.
En voor mensen met een broodrooster / Mac waarop enkel patience draait natuurlijk.
@Sty: glasvezel heeft nog niet veel nut denkik want als ik me niet vergis ondersteund de iphone’s netwerkkaart maar tot 10mbit/s.
Ging me ook meer om het idee van OnLive dan de combinatie van iPhone + OnLive. In het filmpje word ook al genoemt dat je met de iPhone beter de ‘spectate’ functie kunt gebruiken, kijken wat je vrienden aan het spelen zijn terwijl je in de trein zit ofzo.
Hij weet het wel te vertellen zeg
And this… uhhh.. this is… uhhh.. the new… uhhh the new whatever
Doet Jobs zn werk toch een heel stuk beter 😉
Wel duur voor OnLive als ze voor honderdduizenden iPhones rekenkracht moeten hebben. Verder wel echt vet dat zoiets kan, ook al kan ik me goed voorstellen dat de echte gamer liever achter z’n pc zit voor een spel als dit…
Leuk, al lijkt me dat er gesleuteld moet worden aan de besturing wanneer we PC games op een iPhone gaan spelen. Maar goed, dit geeft wel een indruk van de mogelijkheden en een mogelijke ontwikkeling voor de toekomst van mobiele telefoons. Steeds meer cloud-based? Dus geen deftige processors, maar streaming?
Heel handig, al lijkt het me niet erg energie efficiënt en ook niet mogelijk met de dekking van het huidige 3G netwerk. Ongeacht of LTE sneller is moet de dekking veel beter worden wil je kunnen vertrouwen op streaming diensten.
Laat dat nog maar een paar jaartjes wachten met online spelen dekking en snelheid is nog veel te laag daarvoor
@sasf
Niet energie efficiënt? Het bakbeest wat voor 100 pc’s spelletjes draait in een professioneel gekoelde behuizing zal minder verbruiken dan de losse PC’s op kamertemperatuur.
@Sty:
Dat durf ik te betwijfelen. Volgens mij kun je niet zo efficiënt werken wanneer je een game streamt als wanneer je het lokaal zou renderen. Uiteindelijk heb je gewoon rekenkracht nodig voor de tijd dat de game gespeeld wordt. Of je die nou thuis verbruikt of van een server huurt. Het is natuurlijk wel de vraag wat beter is voor het milieu, in elke telefoon een deftige processor proppen (en dus bakken) of dit op een centrale plaats te regelen.
Het probleem dat je aankaart is echter van een andere aard, de zuinigheid van de processors in de woonkamer t.o.v. die in serverparken.
Dat vraagstuk staat los van het streaming verhaal.
mooie technologie, welke even flink door-ontwikkeld moet worden
alleen 1 nadeel: dus niet mogelijk om het te spelen als je buitenshuis (geen wifi) bent
Geef!! ziet er stoer uit 😀
lekker .. ik zie er al naar uit ! 🙂
maar gelukkig houden ze ons hier op de hoogte zoals gwoonlijk 😉
btw hoe kun je je iphone games op een MacBook Pro/ projector laten zien ? dan wil ik gerust gamen met mn iphone 3GS op mn laptop als dat echt zo soepel werkt? :p
OnLive is zeker nice 😀 Ben benieuwd waar dat heen gaat, maar doe mij maar echte games die draaien op de iPhone via onder andere de unreal engine 3.
lol
wil dat wel eens proberen
@sasf:
met OnLive kun je met een heel brak bakkie de mooiste spellen spelen, omdat het reken werk juist op een serverpark gebeurt. Je zou dus op de zuinige notebook van je werk een potje Crysis kunnen spelen waarbij jij enkel de besturing streamt naar de server die jouw vervolgens het beeld laat zien.
Dus geen processor, RAM en videokaart die heet staan te draaien bij elke gamer, dat gebeurt allemaal centraal in een met vloeibare helium gekoelde super kast ergens in een kelder 😛
Dus niemand weet hoe je met de iPhone op je MacBook kunt spelen?? 😛