Diamond Dash verscheen in december 2011 in de App Store. Daarna hoorden wij er vrij weinig over, maar blijkbaar is de app sindsdien uitgegroeid tot één van de populairdere spellen voor de iPhone en iPad. Ontwikkelaar Wooga heeft namelijk laten weten dat de game 11 miljoen keer is gedownload voor iOS. 64 procent van de spelers koppelde de game met Facebook om vrienden te vinden.
Diamond Dash is een gratis spelletje voor de iPhone en iPad. Door kleurencombinaties van drie blokjes of groter aan te tappen speel je deze weg, waarna je punten krijgt. Door dit zestig seconden vol te houden bouw je een score op.
Het aantal spelers dat Facebook gebruikt is volgens Wooga aanzienlijk gestegen. In december, toen het spel uitkwam, meldde slechts 28 procent van de gebruikers zich aan op Facebook. Voor de ontwikkelaar is de groei goed nieuws: Facebook-spelers zouden acht keer zo snel een in-app aankoop maken en geven daarbij gemiddeld 50 procent meer uit. Dit is ook de voornaamste inkomstenbron voor het gratis Diamond Dash.
40 procent van alle iOS-spelers installeerde de game op een iPad. 13 procent deed dit op de nieuwe iPad. De iPhone telt alsnog de meeste spelers met 51 procent van alle downloads. 25 procent speelt op een iPhone 4, terwijl 18 procent dit op een iPhone 4S doet.
Downloaden: Diamond Dash (gratis)
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=V3eTDwy5CUY
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties