Documents To Go voor iPhone nu in de App Store; voorlopig alleen Word-documenten (Update)
We hebben er lang op moeten wachten maar nu is de applicatie Documents To Go eindelijk in de App Store te vinden. De applicatie kost slechts $4,99 (€3,99) maar kan op dit moment alleen Microsoft Word-documenten bewerken. Geen nood, want als je nu koopt krijg je op termijn een gratis update waarmee je ook Microsoft Excel-documenten kunt bekijken en bewerken.
Voor zakelijke gebruikers die e-mailbijlagen van Microsoft Exchange willen bewerken en verzenden is er binnenkort een aparte applicatie in de categorie Zakelijk van de App Store te vinden.
DocsToGo is een applicatie waarmee je Microsoft Word-documenten kunt bekijken en bewerken op je iPhone. De applicatie ondersteunt ook Word 2007 (Windows) en Word 2008 (Mac). Je krijgt er een desktopapplicatie bij, waarmee je in twee richtingen bestanden met de desktop kunt synchroniseren. Dit werkt via Wi-Fi, zowel op Windows als Mac.
Documents To Go ondersteunt onder andere:
- Bekijken, bewerken en aanmaken van Microsoft Word-documenten (.doc, .docx);
- InTact Technology zorgt ervoor dat de originele opmaak bewaard blijft;
- Knippen, plakken en kopiëren;
- Tekstvoorspelling via het iPhone-toetsenbord;
- Bekijken en bewerken in portret- en landschapsweergave;
- Opmaken van tekst: vet, schuin, onderstrepen, tekstkleur en highlight;
- Uitlijnen links, rechts, gecentreerd of uitvullen;
- Tekstselectie door tap & hold, dubbel- en driedubbeltap;
- Toolbar;
- Automatische bullets en nummering;
- Zoomen op meerdere niveau’s;
- Ingebedde afbeeldingen;
- Tabellen;
- Undo en redo;
- Zoeken en vervangen;
- Woorden tellen;
- Inhoudsopgave en hyperlinks;
- Ondersteuning van Word-documenten met wachtwoord (Word 97-2004);
- Ondersteuning voor commentaar, voetnoten, eindnoten en tekstvakken.
Als je naar de functielijst kijkt, valt op dat Documents To Go veel uitgebreider is dan QuickOffice en ook nog eens veel goedkoper is. Bij QuickOffice betaal je €15,99 voor het complete pakket, terwijl Documents To Go op dit moment maar €3,99 kost. Je moet dan voorlopig wel de Excel-ondersteuning missen, maar daar wordt aan gewerkt. Van QuickOffice hebben we een review gepubliceerd; van Documents To Go zullen we dat natuurlijk ook zo snel mogelijk doen.
DataViz heeft de website nog niet bijgewerkt, waardoor de benodigde desktopapplicatie voor Windows en Mac nog niet te downloaden is. Ook de beloofde zakelijke applicatie voor het bewerken van Exchange-bijlagen is nog niet in de App Store gesignaleerd. Nog even geduld dus.
Downloaden: Documents To Go (€3,99)
Tipgever: mhoutman
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 20 reacties