Je maakt een grappig spelletje, zet deze in de App Store en voor je het weet ben je ruim 2 miljoen dollar rijker. De ontwikkelaar van Doodle Jump (Lima Sky) heeft bekendgemaakt dat ze in minder dan een jaar tijd 3 miljoen stuks van de game Doodle Jump hebben verkocht. Na aftrek van Apple’s 30% blijft er dan nog zo’n 2,1 miljoen dollar aan inkomsten over. De game staat al lange tijd hoog in de verkooplijsten in alle grote App Store-landen. In 2010 werden er alleen al 1,6 miljoen verkocht, terwijl we nog maar aan het begin van het jaar zitten. Lima Sky is een bedrijf van twee personen. Naast Doodle Jump brengen ze nog een flinke reeks kleine games en applicaties in de App Store die meestal €0,79 kosten, zoals ChocoMatch en Cookie Catch.
Het geheim van het succes is misschien, dat de ontwikkelaars heel veel updates uitbrengen, zoals een versie met een kerstmuts rond de kerstdagen. Ook bij nieuwe games proberen ze het tempo erin te houden.
Downloaden: Doodle Jump (€0,79)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ongelooflijk!
terecht! zeer leuk spelletje dat ik geregeld speel op dode momenten..
Zo veel bewondering en verbazing dat op deze manier geld verdiend kan worden
Toch de moeite waard om iets leuk, en qua prijs laagdrempelig te maken….respect en slim
Inderdaad, DoodleJump is een zeer verslavend spelletje! Ik verschiet er dus ook niet van dat dit zoveel heeft opgebracht.
Naast de updates is er nog een geheim waardoor het veel verkocht wordt: De verslaving :p
Hmm, 2,1 miljoen dollar delen door 2 werknemers = 1.05 miljoen dollar per persoon. Min belasting enz. 800.000 dollar per persoon.
Niet slecht voor een paar .png plaatjes en een paars stukjes code 😀
Geloof me, dat kost best wel wat tijd… Het is niet zo dat ze wat bij elkaar geraapt hebben
Waarom zou de verslaving, die pas optreedt NA de aanschaf, mensen deze applicatie doen kopen ?
20% belasting ?
Ik denk toch iets meer.
En je vergeet de 30% voor Apple.
@sneijdea
hij vergeet de 30% van apple niet. Van de 2.1 miljoen dollar is dat bedrag van apple al afgetrokken. Was eerstnamelijk 3 miljoen
Klopt, excuses.
En dan de uitleg van de 20% inkomsten belasting nog.
Zal eerder rond de 40%-50% liggen….
Vergeet je niet de inkomstenbelasting er nog even van af te halen?
EDIT: Whoops, anderen waren me voor. 😉
App is 0,79 cent. Niet een euro. Berekening klopt dan toch niet
Lezen.
Er staat “ben je ruim 2 miljoen dollar rijker”.
En toch klopt de berekening dan nog niet.
3 miljoen keer verkocht.
DUS:
3 000 000 x 0,79 = 2 370 000
2 370 000 x 0,7 = 1 659 000$
Je moet er dan wel nog rekening mee houden dat wij hier in Euro betalen dus ook deze berekening klopt niet 100%
Lage prijzen en hoge omzet, briljant verkoopmodel. Daar zouden de rest van de game-industrie een voorbeeld aan kunnen nemen.
Nee, nu haal jij de euro’s en de dollars door elkaar.
Wel in dollars blijven rekenen he ?
@Dennis:
de app kost 0.79 euro
dan blijft er inderdaad 1659000 euro over, maar 1 euro = 1.3 dollar ( ongeveer ) dus heb je iets meer dan 2.1 miljoen dollar 😉
Ja dus als je enkel in dollar rekent kom je uit op 1 659 000 en niet 2,1 miljoen. De poster van het bericht ging er gewoon van uit dat de app 1$ kost ipv 0,79$.
En dan kom je uit op :
3.000.000 x $ 0,99 = $ 2.970.000
70% van $ 2.970.000 = $ 2.079.000
En doe dat nu met 1$ zoals ik zeg:
1$ x 3 000 000 = 3 000 000
70% x 3 000 000 = 2 100 000$
Dus heeft de poster een fout gemaakt, zoals Killingsjaakie en ik proberen uit te leggen. 🙂
Okay, wie haalt z’n telraampje er even bij?
(Beste moderators, waar is mijn vorige comment heen?)
App is toch 0,99$? en 0,79€
Ja, maar er staat “blijft er dan nog zo’n 2,1 miljoen dollar aan inkomsten over”, en dat betekent iets als “bijna 2,1 miljoen”.
Nix mis met deze post dus.