Doom Resurrection volgende week in de App Store

Doom Resurrection komt volgende week beschikbaar in de App Store. Onder leiding van gameslegende John Carmack is het afgelopen halfjaar hard gewerkt aan deze variant op Doom 3.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

doomDoom Resurrection van id Software zal vanaf volgende week in de App Store verkrijgbaar zijn. Het is één van de eerste games die laat zien dat 3D-graphics op de iPhone nog verder verbeterd kunnen worden. Doom Resurrection is het favoriete project van John Carmack, die met een team van zes mensen van Escalation Studio’s al een halfjaar bezig is om de game te ontwikkelen. Carmack is één van de bekendste gamesontwikkelaars ui de industrie. Dat hij zich achter de iPhone schaart zegt wel iets. “I love the iPhone”, zei Carmack in een interview. “It’s a real game platform, not a tiny little toy.”


Het ontwikkelen van Doom Resurrection bleek behoorlijk lastig. Bij obstakels moesten de ontwikkelaars een stap terugnemen en zaken opnieuw ontwikkelen. Er moesten trucs uitgevoerd worden met de graphics om te zorgen dat alles soepel loopt. De game heeft een framerate van 30 fps op de iPod touch 2G en ongeveer de helft op de oudere iPhones. Het team wil meerdere features uit iPhone OS 3.0 gebruiken, zoals de peer-to-peer-functionaliteit. “If you look at it in raw hardware horsepower, the iPhone should be better in performance than the Nintendo DS and the PlayStation Portable,” zegt Carmack. “But the truth is, you can’t exploit it all because of software inefficiencies.”

Het verhaal van Doom Resurrection is vergelijkbaar met Doom 3, maar het vindt plaats in een ander gedeelte van het ruimtestation. Je bent de enige Marine-overlevende op een verafgelegen onderzoeksstation op Mars, waar de hel is losgebroken. Met wapens ga je de monsters te lijf, net als in Doom 3. Carmack geeft advies aan Apple hoe de iPhone als gamesplatform kan verbeteren.

Hieronder de trailer voor Doom Resurrection op de iPhone:

Via: VentureBeat

Informatie

Laatst bijgewerkt
29 oktober 2009 om 23:43
Onderwerp
Categorie
Games

Reacties: 18 reacties

  1. ziek:)

  2. Nee, beter!!!

  3. Wooow dat is echt heel cool, ik zie in het filmpje ook dingen van vroeger langskomen, die vliegende gezichtjes enzo. Als het echt zo speelt als het eruit ziet heb ik weer hoop betreft carmack, dat was bij mij namelijk behoorlijk ingestort na het doom 3 drama! (quake is nooit mijn ding geweest dus wie daarmee wil komen jammer ;))

  4. En de klassieke Doom dan 🙂
    Dat voor mij nog altijd the all time classic.

  5. Watch even. Dit ziet er allemaal erg gaaf uit en al. En vooral omdat ik een grote Doom fan ben (ja, ik vond Doom 3 wel leuk) ben ik ook zeer geintereseerd.

    Maar is dit nou een rail shooter? De speler beweegt amper van z’n positie in de filmpjes.

  6. texture kwailiteit kon beter 🙁 maarja verder ziet het er goed uit!

  7. Origineel geplaatst door Absrnd En de klassieke Doom dan Dat voor mij nog altijd the all time classic.

    Doom 1 & 2 zijn ook gewoon alltime favorites, hoeveel uren netwerken ik daar niet in heb zitten. Dat is echt niet normaal meer, mooie tijd was dat overigens. Met een coax kabel en zonder internet, dan moest je nog samenkomen om te gamen.

    Origineel geplaatst door Metal-GeoMaar is dit nou een rail shooter? De speler beweegt amper van z’n positie in de filmpjes.

    Goede vraag bij nader inzien krijg ik die indruk ook, er lijken ook geen arrowcontrols te zijn.

  8. ik ben benieuwd wat de 3GS dadelijk allemaal teweeg brengt met open GL 2.0, hopelijk komen er (snel) spellen die hier optimaal gebruik van gaan maken..

  9. ik vind het wel vreemd dat de crosshair langzaam over het scherm beweegt. Ik zou verwachten dat je op een ‘monster’ tapt om te schieten, zoals bij andere shooters. Betekent dit dat je moet richten met de accelerometer of dat je degene die dit ‘speelt’ zn vinger de hele tijd op het scherm heeft? In beide gevallen zou dat niet ideaal zijn..

  10. Heb me goed vermaakt met wolvenstein. Hoop dat de orginele doom ook nog uit komt in zo een poort.

    Deze ziet er ook wel erg goed uit. Ik geloof erin

  11. Ziet er goed uit voor de iPhone. Vraag me af op welke engine dit is neergezet.

  12. Via Venturebeat. _O-

    :’).

  13. Beetje jammer dat ik op MN iPhone die trailer niet kan bekijken op iphoneclub… Waarom is dat?! Geen YouTube QuickTime versie beschikbaar?!

  14. Origineel geplaatst door TheiofBeetje jammer dat ik op MN iPhone die trailer niet kan bekijken op iphoneclub… Waarom is dat?! Geen YouTube QuickTime versie beschikbaar?!

    Ja dat vroeg ik me ook al af! Op iPoneclub geen filmpje kunnen bekijken op de iPhone…. Vreemd!

  15. Laat me a.u.b. ASAP weten waar de BFG ligt, ok? 🙂
    En weten we ook nog allemaal waar “BFG” (de grootste wreedste gun in de game) voor staat?
    Oude tijden herleven!
    Op de iPhone 🙂

  16. De iPhone 3G S moet straks hele mooie resultaten kunnen neerzetten maar ik betwijfel of ontwikkelaars daar nu al aan zullen beginnen. Het aantal klanten dat direct een 3G S heeft is natuurlijk zeer beperkt. Mogelijk dat je straks twee instellingen in een game hebt (3G en 3G S) maar ik betwijfel of dat echt gaat gebeuren. Het platform moet lekker simpel blijven en dus zal de hardware mogelijkheden van de 3G S voorlopig wel deels onbenut blijven. Pas over een half jaar tot een jaar zullen we echt games zien die ons mond doen openvallen. Want dat de 3G S qua performance een bakbeest wordt staat voor mij wel vast.

  17. @Taco:

    Het is een on-rails shooter waar je d.m.v. bewegingen kan mikken. En via buttons in beeld kan je duiken/springen etc.
    Het spel draait op een gedowngrade versie van de Doom3 engine (quake 3 dus in feite?)

  18. Ben niet echt onder de indruk, het ziet er niet echt spannend uit ofzo