Electronic Arts heeft een nieuwe game voor iPhone en iPad uitgebracht in de App Store, waarbij het doel is om zo hoog mogelijk te springen. Waar hebben we dat eerder gezien? Inderdaad, bij games als Doodle Jump, die helaas nog niet in een versie voor de iPad is verschenen. Bij Draw Jump is wel voor een iets andere aanpak gekozen. Je moet namelijk lijnen trekken met je vinger, zodat een trampoline ontstaat. Hoofdfiguur in de game is Cosmo, een raket die zo hoog mogelijk wil komen.
Cosmo gebruikt echter geen raketbrandstof, omdat hij lief voor het milieu is. In plaats daarvan springt hij met trampolines naar boven. Draw Jump is gemaakt door gamestudio Pear Comp en is gemakkelijk te spelen. De iPad-versie heeft HD-graphics die zijn geoptimaliseerd voor het grotere scherm.
Elk lijntje dat je tekent is een trampoline, waarop Cosmo zal springen. Je moet steeds blijven tekenen, zodat Cosmo steeds hoger kan springen. Eenmaal onderweg verlaat je de aarde en spring je omhoog naar sterren en planeten vol hotdogs en andere merkwaardige items. Onderweg kun je zonnebloemenbrandstofcellen meepakken om een boost te krijgen.
Downloaden: Draw Jump (€2,39)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ziet er leuk uit maar een beetje duur…
Ik heb dit ooit eerder gespeeld, volgens mij was het een minigame in een game van Nintendo op de DS.. ik kom even niet op welke game..
Ik denk dat je het hebt over een minigame van het spel ‘WarioWare Touced’?
Sorry, maar dit klopt eigenlijk niet helemaal, Doodle Jump Hop is een universele app, die het dus ook gewoon doet op de iPad, in het volledige scherm.
@Markvn
Doodle Jump en Doodle Jump Hop zijn twee verschillende spellen. De enige echte…Doodle Jump dus, is nog altijd niet in een iPad versie te verkrijgen.
Hier de iTunes links: Doodle Jump en Hop
Draw Jump ziet er leuk uit, maar idd een tikje te duur.
Doet me ook een beetje denken aan JumpO’clock dat het beestje vast blijft plakken aan de raders. Jammer dat het spel geen gamecenterfunctie heeft. Anders had ik het gehaald.
Wel raar hoor dat mensen spelletjes boven de twee euro sinds de komst van de appstore duur zijn gaan vinden….
Vroeger betaalde je voor een willekeurige console minstens 50 gulden = ongeveer 23 euro…..