Dropbox lost probleem met afgewezen apps op

Dropbox heeft een probleem rond in-app aankopen opgelost. Vanuit apps die een koppeling hebben met Dropbox was het mogelijk om extra opslag aan te schaffen. Dat wil Apple niet.

dropbox icoontjeDropbox kampte de afgelopen dagen met het probleem, dat iPhone-apps met een Dropbox-koppeling werden afgewezen door Apple. Het had ermee te maken dat er vanuit de apps werd verwezen naar een webpagina waar je je kon aanmelden voor extra opslagruimte. Apple wil bij dergelijke linkjes naar externe sites een deel van de omzet meepakken via een in-app aankoop. Dropbox heeft de ontwikkelkit voor programmeurs nu aangepast, door de link ‘Make account’ weg te halen.


Filip Radelic, ontwikkelaar van de Cambox-app voor de iPhone, meldt dat zijn app inmiddels is goedgekeurd. Vanuit apps die gebruik maken van Dropbox is het niet langer mogelijk om een account aan te maken. Je zult dus eerst via de browser naar Dropbox moeten gaan voor een account, als je die nog niet had. Probeer je vanuit een app van derden toegang te krijgen tot de app en heb je de officiële Dropbox-app niet geïnstalleerd, dan word je doorgestuurd naar een inlogscherm. Je hoeft dan niet meer naar de browser te gaan. De kwestie rond in-app aankopen speelde vooral vorig jaar, toen Apple de maatregel invoerde. Grote bedrijven zoals The Wall Street Journal, Amazon en Barnes & Noble moesten hun apps aanpassen. De Financial Times weigerde aan de in-app aankoopregel te voldoen en koos voor een HTML5-website in plaats van apps. Het is nog steeds mogelijk om de Safari-browser te openen en een aankoop te doen, maar dat moet je dan wel handmatig doen.

Downloaden: Cambox (€0,79) en Dropbox (gratis)

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.