CEO Shervin Pishevar van SGN was blij verrast toen Apple aankondigde dat het voortaan mogelijk is om gratis applicaties te voorzien van In App Purchases. Volgens de CEO gaat het een fundamentele verschuiving teweeg brengen in de manier waarop ontwikkelaars met de App Store omgaan. Het heeft ook gevolgen voor SGN’s eigen games: er komt een gratis versie van de populaire game F.A.S.T. beschikbaar.
Die game heeft al $1,8 miljoen omzet opgeleverd, maar bij de nieuwe versie gaat SGN proberen om vooral met In App Purchases geld te verdienen. Spelers kunnen allerlei virtuele spullen kopen nadat ze de gratis game hebben geïnstalleerd. De mogelijkheid bestaat dat SGN voortaan alle games gratis aanbiedt.
SGN verwacht grote veranderingen in de App Store, maar die zijn niet allemaal positief. Het zal voor premium-applicaties moeilijker worden om op te vallen: het wordt drukker in het segment voor gratis games. Voorheen moesten ze concurreren met apps van $1, nu staan ze tussen allerlei ‘fun apps’ die gebruikers proberen te verleiden om te kopen, maar die pas te gebruiken zijn wanneer je extra’s aanschaft. Ontwikkelaars moeten daarom een relatie met gebruikers opbouwen.
Via: TechCrunch
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 23 reacties