Facebook laat bedrijven gericht op bepaalde iDevices adverteren

Een nieuwe optie laat adverteerders alleen reclames tonen op bepaalde iDevices. Zo kun je alleen een reclame op bijvoorbeeld een iPad tonen.

Facebook adsEen nieuwe optie voor adverteerders op Facebook maakt het mogelijk om mobiele reclames alleen op bepaalde platformen te tonen. Zo kan een adverteerder er voor kiezen om alleen een reclame te tonen op een iPhone, of juist de iPad of een Android-device. De optie kan goed van pas komen: een adverteerder van iPhone-hoesjes kan ervoor kiezen dat alleen iPhone-gebruikers de advertentie zien, terwijl bijvoorbeeld een iPad-app-ontwikkelaar alleen kan adverteren bij iPad-gebruikers.


Adverteerders kunnen ervoor kiezen om een advertentie op iOS of Android te tonen. Je kunt daarin nog specifieker zijn: bij iOS kun je kiezen welke iDevice de advertentie toont. Het was al mogelijk om bij interesses aan te geven wat voor mobiel device iemand eerder heeft gebruikt, maar deze advertenties konden alsnog op bijvoorbeeld een desktop verschijnen. De nieuwe optie zorgt ervoor dat reclame zich beperkt tot een bepaalde groep mensen.

Facebook lijkt op het moment druk bezig met het uitrollen van de reclamemogelijkheden binnen de Facebook-app. Zo werd het eerder in oktober nog mogelijk voor iedere ontwikkelaar om op Facebook te adverteren voor een iOS-app. De advertenties zouden een belangrijke inkomstenbron voor Facebook kunnen zijn.

De nieuwe Facebook-advertenties worden niet door iedereen laaiend enthousiast ontvangen. Zo klagen sommige app-gebruikers dat de tijdlijn soms zo vol staat, dat er soms geen Facebook-berichten terug te vinden zijn. Zo liep onze redacteur Bart onlangs nog tegen een met reclames gevulde Facebook-app aan.

Downloaden: Facebook (gratis)

Facebook reclame

Reacties: 5 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.