De Financial Times koos er in juni voor om de App Store te verlaten en content voortaan te gaan aanbieden via een HTML5-site. Hiermee boekte de krant opmerkelijk goede resultaten: ze zouden in een half jaar tijd al een miljoen geregistreerde gebruikers hebben. Deze gebruikers betalen sneller, lezen meer content en komen ook vaker terug dan lezers van de gewone site. De resultaten zijn opmerkelijk, omdat ze een succesvol bestaan buiten de App Store aantonen.
Volgens de Financial Times steeg het aantal geregistreerde gebruikers tussen juni en november met 1 miljoen. 20 procent van alle pageviews is inmiddels afkomstig van een tablet of smartphone, terwijl 15 procent van de nieuwe abonnementen via zo’n apparaat wordt afgesloten. Mobiele gebruikers zullen 2,5 keer zo snel als andere gebruikers een nieuw abonnement afsluiten.
In juni was de Financial Times wekenlang in gesprek met Apple, over het gebruik van het iTunes-abonnementensysteem voor kranten en tijdschriften. Uiteindelijk koos de krant hier toch niet voor, maar voor een HTML5-app. Deze is te vinden op app.ft.com.
In onderstaande infographic kijkt de Financial Times naar de huidige staat van de site.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties