Flight Control 2 miljoen keer verkocht

Flight Control is 2 miljoen keer verkocht, heeft ontwikkelaar Firemint bekendgemaakt. De game bestaat nu zo'n 10 maanden en Nederland is goed voor 2% van de verkochte Flight Control-games.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

flight controlEen paar dagen geleden haalde Pocket God de magische grens van 2 miljoen downloads. Nu heeft ook ontwikkelaar Firemint deze mijlpaal gehaald met de game Flight Control. Korter dan een jaar geleden werd Flight Control gelanceerd in de App Store. Drie maanden later werd de grens van 1 miljoen downloads gehaald en nu zitten ze op 2 miljoen. Het komt erop neer dat de game gemiddeld 6.000 keer per dag is verkocht. Nederland is daarbij met 36.504 verkochte game goed voor 2% van de verkopen. In de ranglijst staat Nederland op de 8e plaats.


België komt helaas niet in de ranglijsten voor.

Uit een grafiek die Firemint op de eigen website heeft gepubliceerd (ook hieronder te zien) blijkt dat de Verenigde Staten veruit het belangrijkste land voor Flight Control is: 46% van de verkopen komen uit dit land. De nummer 2 (UK) haalt niet meer dan 19%. Vooral op 28 en 29 maart 2009 werden extreem veel games verkocht: meer dan 20.000 stuks. Ook tijdens de kerst werd Flight Control veel gekocht – waarschijnlijk door nieuwe iPhone– en iPod touch-bezitters die van hun vrienden hadden gehoord dat Flight Control de moeite waard is.

Toch kun je uit de cijfers ook iets anders aflezen: als Firemint drie maanden nodig heeft gehad om 1 miljoen te halen en vervolgens nog eens zeven maanden om het volgende miljoen te halen, blijkt daaruit wel dat de verkoop is afgezwakt. Ook is er qua verdere ontwikkeling van de game de laatste tijd weinig nieuws te melden.

Downloaden: Flight Control (€0,79)
Meer info: Firemint Blog
Via: Twitter

Flight Control taartgrafiek

Reacties: 6 reacties

  1. Nou… als ik 1,6 miljoen omzet wist te realiseren met deze game zou ik toch echt gaan nadenken over een opvolger…
    Om vervolgens delen van de winst te gebruiken voor een nieuw initiatief 🙂

  2. Origineel geplaatst door sasf
    Nou… als ik 1,6 miljoen omzet wist te realiseren met deze game zou ik toch echt gaan nadenken over een opvolger…
    Om vervolgens delen van de winst te gebruiken voor een nieuw initiatief

    Zeker ik zou mijn klanten tevreden proberen te houden door met een speciale update te komen, zodat je weer nieuwe klanten erbij krijgt.

  3. Ik zou gaan rentenieren en voor de rest van m’n leven in een luie stoel gaan zitten

  4. Zo leuk vond ik hem nou eigenlijk ook weer niet

  5. Ik dacht dat Flight Control 2 een miljoen keer verkocht was 😉 Maar die was dus gelukkig nog niet uit. Wel een grappig spel, maar de hype ervan is voorbij

  6. Niet zo vreemd dat de VS, met 309 miljoen inwoners, meer downloadt dan het VK met 62 Minw. Als je het per hoofd van de bevolking berekent, hebben de Britten twee keer zo vaak FC op hun iPhone gezet als de Amerikanen.