Flight Control Rocket uitgekomen op iPhone

Flight Control Rocket is de langverwachte opvolger van het grote succes Flight Control voor de iPhone en iPod touch, maar is een stuk kinderlijker uitgevoerd dan haar voorganger. Zo zijn er hulprobots.

Flight Control Rocket headerDe opvolger van een van de eerste grootste gamesuccessen, Flight Control, is zonet voor de iPhone, iPod touch en iPad uitgekomen. In het spel moet je nog steeds lijntjes tekenen om vliegtuigen te landen op hun gelijkgekleurde landingsbaan, maar de jaren zestig-setting is ingeruild voor een futuristische variant met bont gekleurde ruimteschepen, drukke muziek en robots. Flight Control Rocket is een stuk kinderlijker geworden. Het ontbeert daarmee de charme die zijn voorganger groot maakte, maar het is nog wel een goed spel.


Het grootste verschil is dat Flight Control Rocket veel meer verschillende soorten ‘vliegtuigsoorten’ op de landingsbanen afstuurt. Ze zijn nog steeds onderverdeeld in drie kleuren, maar elk komen ze in meerdere gedaanten. De rode raketten gaan razendsnel zodra je ze met een getekend lijntje naar de landingsbaan stuurt, maar er zijn ook rode raketten die zich eerst opsplitsen in twee kleinere raketten. Die moet je dan beide zien te sturen. De gele landingsbaan ontvangt regelmatig slierten van ruimteschepen. Flight Control NederlandsDie zijn aan elkaar vastgeketend en de sliert mag dan ook niet onderbroken worden. Het groene platform vervangt de helikopter-landingsplaats en wordt om de haverklap overlopen door enorme hoeveelheden kleine raketten die soms slechts milliseconden verschil van elkaar geland moeten worden.

En dan zijn er ook nog andere soorten schepen die op elk landingsplatform afkomen. Er zijn grote ruimtevliegdekschepen waarvan je alle schepen erop snel na elkaar moet landen landen. Ook zijn er docking schepen die andere schepen voor zich uit laten landen als je een lijn getekend hebt, en zo ook een sliert creëren. Tenslotte zijn er schepen die juist stilstaande schepen als een soort mijnen achter zich laten. Het is handig om die kleine murmels snel te laten landen. Flight Control Rocket is namelijk vooral een stuk drukker dan zijn voorganger. De vliegtuigen komen niet meer één voor één, maar komen in razend snel op elkaar volgende patronen. Het maakt de gameplay een stuk vlotter. Flight Control vliegtuigen door elkaarOm het wat draaglijker te maken, mag je in totaal drie keer botsen in plaats van één keer.

De highscores worden nu niet meer gevormd door het aantal vliegtuigen dat je hebt geland, maar door de score die je hebt behaald. Je verhoogt die score door meerdere schepen van dezelfde kleur onafgebroken achter elkaar te landen. Ook zijn er robots die je bonussen kunnen schenken. Zo krijg je al snel een robot aangereikt die extra punten en geld geeft als je een ‘close call’ tussen twee schepen hebt. Ook kan je munten oppakken die op het scherm rondvliegen. Met dat geld kan je nieuwe robots kopen en diens krachten kan je weer tijdelijk versterken door aan te kopen diamanten te activeren. Het hele systeem lijkt gemaakt voor in-app aankopen, maar die zijn (voorlopig) niet te vinden in de game. Je betaalt alles met in-game munten.

Downloaden: Flight Control Rocket (€0,79, universele app)

Klik om inhoud van YouTube te tonen.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Aan het begin van het spel word je gevraagd of je het spel in het Nederlands wilt spelen. Die instelling kun je terugdraaien in de app-instellingen van de iPhone.

Reacties: 4 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.