Foursquare start met Promoted Updates op basis van persoonskenmerken

Foursquare heeft naast Local Updates nu ook Promoted Updates toegevoegd. Hiermee kunnen bedrijven gericht reclame sturen naar gebruikers, die op zoek zijn naar iets in de buurt.

standard hotelFoursquare startte vorige week met Local Updates en voegt daar nu Promoted Updates aan toe. De nieuwe functie is bedoeld voor bedrijven, die informatie willen sturen naar potentiële klanten die in de buurt zijn. Het gaat om aanbevelingen en niet uitsluitend om kortingsacties. Ze worden getoond op basis van factoren als nabijheid, tijd van de dag en plaatsen waar je eerder bent geweest. Ga je bijvoorbeeld vaak naar Thaise restaurants, dan kan een restauranthouder jou attenderen op het bestaan van zijn Thaise eethuis. Mensen die zelden buiten de deur eten of bijvoorbeeld liever bij Italiaanse restaurants eten, krijgen niets te zien. Foursquare claimt dat de vertoonde reclame in de activiteitenstroom relevant zal zijn.


Foursquare presenteert de nieuwe reclames als ‘Google-zoekadvertenties voor de echte wereld’. Ze sturen mensen niet naar een website, maar naar een winkel of andere onderneming. Je krijgt geen pushberichten op je scherm, zoals bij het onlangs vernieuwde Scoupy (een Nederlandse aanbiedingendienst), maar vindt de Promoted Updates op het tabblad Explore. Je geeft dus zelf al aan dat je op zoek bent naar iets in de buurt, door de Explore-functie te gebruiken. Dit is een nieuw accent, dat Foursquare heeft gelegd, nadat de dienst eerder vooral was bedoeld voor inchecken op locaties.

De nieuwe dienst start met circa 20 partners en zal over een paar maanden beschikbaar komen voor de ruim 1 miljoen deelnemende winkels, restaurants en andere bedrijven.

De eerder verschenen Local Updates-functie wordt hieronder in een filmpje uitgelegd.

Downloaden: Foursquare (gratis)

https://www.youtube.com/watch?v=HYDybx0wC5g&feature=player_embedded

Reacties: 1 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.