Dreamworks gaat samenwerken met Halfbrick, de makers van het spelletje Fruit Ninja. Deze bestseller zal binnenkort in een speciale versie uitkomen, met de titel Fruit Ninja: Puss in Boots. De game zal vanaf 20 oktober in de App Store verkrijgbaar zijn voor €0,79 (iPhone) en €1,59 (iPad). Puss in Boots is bedoeld om de gelijknamige film van Dreamworks te promoten, waarin een gelaarsde kat de hoofdrol speelt.
Er zitten nieuwe spelvarianten en nieuwe wapens en achtergrondjes in. Zo zijn er bijvoorbeeld de spelvariant Bandito, waarbij je een reeks games moet doorwerken die steeds moeilijker worden. Desperado is een spelvariant dat lijkt op de klassieke vorm van Fruit Ninja, maar met nieuwe Magic Beans en een verbeterd scoremechanisme.
The Stash is de plaats waar je nieuwe achtergronden en wapens kunt krijgen. Het is niet de eerste keer dat een iPhone-game wordt gebruikt om een bioscoopfilm te promoten. Angry Birds Rio is misschien wel de bekendste. Het mes snijdt daarbij aan twee kanten: de filmmakers krijgen publiciteit voor hun film en de gamemaker kan meer spelletjes verkopen (ook aan mensen die de oorspronkelijke game al gekocht hadden) omdat er altijd wel wat extra functies in zitten. Marketingmanager Phil Larsen van Halfbrick ziet het helemaal zitten: de wereld van Puss in Boots is erg geschikt voor een spelletje Fruit Ninja. Hij denkt dat de Bandito Mode zelfs de meest ervaren spelers zal aantrekken. Vanaf 20 oktober dus in de App Store. De bijbehorende film gaat op 28 oktober in premiere.
[viddler id=6798e657&w=545&h=307]
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 6 reacties