Laten we wel zijn: de Nederlandse zomer brengt absoluut niet wat we ervan hoopten. Op moment van schrijven sluipt er voor het eerst vandaag een zonnestraal naar binnen en het is bijna elke dag hetzelfde regenachtige liedje. De Game-update heeft gelukkig enkele aardige attracties voor je uitgezocht: een duistere weide, een Mexicaans springbonenfeestje, helderblauwe wateren en oh ja, de hel.
Kom er maar in, The Dark Meadow
De Duistere weide. In het Nederlands is het misschien niet echt een jofele naam voor een horrorspel, maar dat is precies wat The Dark Meadow moet worden. In een interview met PocketGamer laat de ontwikkelaar weten dat het een duister spelletje wordt waarbij goed is gekeken naar de successen van Fruit Ninja en Infinity Blade. Dat wordt dus hakken door je vinger over het scherm te zwiepen in de gevechten die je zal afleggen – maar daar overheen wordt nog een dikke saus schietactie gegoten. Bewijs is daar nog niet van. The Dark Meadow is pas drie maanden in ontwikkeling. Wat wel bekend is, is dat ontwikkelaar Phosphor Games Studios de Unreal Engine 3-engine heeft gelicenseerd en al behoorlijk wat ontwikkelervaring heeft met die spelmotor. Dát is alvast terug te zien in de eerste beelden. Het is nog niet bekend wanneer we de duistere weide mogen betreden.
Vandaag gratis: Skipping Stone
Dat succes je niet zomaar komt aanwaaien na één succesvolle game is Gamevil wel duidelijk geworden. Vol bombarie kondigden ze Skipping Stone aan na het plotselinge succes van Air Penguin. En het spelconcept is zo mogelijk nog eenvoudiger dan van schots naar schots springen. In Skipping Stone moet je op het goede moment op het water tikken om het lachende steentje opnieuw omhoog te wippen. Ondertussen pak je allerlei power-ups in rode dozen, verzamel je Game Center-achievements en staar je in trance naar het beeld. Zo’n spel is het. Zo eentje waarvan je in trance kan raken. Blijkbaar is het concept voor veel mensen te simpel om het te proberen voor 79 eurocent, maar nu kan iedereen het tijdelijk voor nada, ne rien, nothing, niks proberen. Benieuwd of het balletje steentje stiekem toch een balletje nu wel begint te rollen.
Downloaden: Skipping Stone (tijdelijk gratis)
Nieuw: Stickman BMX (Free)
Goed, skateboarden ging onze inspiratieloze iPhone-gamesheld Stickman uiteindelijk niet echt goed af. Het waaghalsje koerst rechtstreeks op het hellevuur af als de verduvelde Satan een foutje maakt en hem per ongeluk een crossfietsje schenkt. Met dat onverslaanbare verhaal begint Stickman BMX en daarmee Stickman’s crossfietsavontuur. Niet dat het inhoudelijk erg verschilt dan de skate-derivatie, maar het is weer eens wat anders. Er zijn zestig levels om doorheen te rijden, springen, timen en stunten en dat is nog zónder in-app aankopen. Voor tachtig cent meer race je 30 levels tegen computergestuurde stokmannetjes en ja, als je dat echt wilt, kun je voor nog eens 80 cent ook weer een skateboardje kopen om het gehele spel mee door te komen. Je weet alleen waar het eindigt.
Downloaden: Stickman BMX (€0,79)
Downloaden: Stickman BMX Free (gratis)
Trailer van de Dag: Bean’s Quest
Tiny Tower, Pocket Academy en Zookeeper: alledrie dragen we ze hoog in het vaandel in de Game-update en alledrie hebben ze één grote overeenkomst: de nostalgische greep naar grove pixels en verouderde bitgeluidjes. Het vandaag verschenen Bean’s Quest is weer zo’n spel dat gevangen lijkt in de tijd. Het lijkt qua audio en beelden rechtstreeks uit de jaren negentig te komen, maar de moeilijkheidsgraad en de complexiteit van de besturing zijn helemaal anno nu. Je hoeft niet helemaal opnieuw te beginnen nadat je game over bent geraakt en de besturing bestaat uit slechts twee knoppen: naar links en rechts. Springen? Doet het spel wel voor je. Bean’s Quest lijkt een eerbetoon aan Sonic-achtige trampolines Mario-achtige platformen, gecombineerd met de vergeeflijkheid van nu. Nou ja, als je wilt is er wel uitdaging hoor. Hieronder zie je aan level 1 hoe lastig het is om aan de optionele sprongenlimiet te voldoen…
Downloaden: Bean’s Quest (€2,39, universele app)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 3 reacties