Het Australische bedrijf 22Moo heeft aangekondigd dat ze hun GameBone Controller hebben aangepast voor de iPhone 4. Maar of dat nieuws is? 22Moo belooft namelijk al meer dan een jaar dat ze de GameBone ooit op de markt gaan brengen. Tussendoor kondigde 22Moo wel aanpassingen aan voor C64 en Amiga iPhone-games, maar ook toen was er nog geen sprake van een echt product. Ook deze keer heeft de fabrikant geen foto’s van het apparaat zelf vrijgegeven, maar een 3D-rendering die aangeeft hoe de GameBone er ooit uit zou kunnen zien.
Het idee achter de GameBone is goed, maar wellicht wat lastiger te realiseren dan de fabrikant had gedacht. Het plan is om ondersteuning voor diverse knoppen mogelijk te maken onder iOS 4, zonder dat een jailbreak noodzakelijk is. De functies die op de website van 22Moo zijn gepubliceerd zijn nog aan toekomstige veranderingen onderhevig:

- D-pad in 8 richtingen
- 4 actiebuttons, 2 shoulder-buttons
- Ingebouwde Lithium-batterij met een capaciteit van 1600 mAh
- Geschikt voor iPhone en iPod touch
- Ingebouwde stereospeakers
- Omnidirectionele microfoon
- 3,5 inch headset-aansluiting
- Kickstand (voetje) aan de achterkant
- Statuslampjes aan de achterkant (batterijlading)
- Volumeknoppen, onafhankelijk van de iPhone en iPod touch
De GameBone kan ook je iDevice opladen en synchroniseren, uitzondering van de iPad. Hoe de iPad in het apparaat gaat passen is vooralsnog een raadsel, maar misschien wordt er gebruik gemaakt van een Bluetooth-verbinding, zoals het oorspronkelijke plan was. 22Moo beweert op de website dat al 1.500 ontwikkelaars zich hebben ingeschreven om games voor de GameBone te maken, waaronder alle grote namen: Activision, Codemasters, Electronic Arts, Freeverse, Gameloft, id software, Konami, Manomio, Namco, PopCap Games, Sega en Ubisoft. Het plan is om de GameBone in het vierde kwartaal van 2010 beschikbaar te maken. Half juli zou er al een SDK voor gameontwikkelaars beschikbaar komen, maar daarvan is op de website nog niets te vinden. Begin oktober zal er misschien een lanceerdatum bekend worden gemaakt.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Nou, dan kunnen ze beter nòg even wachten.
Kunnen ze gelijk de iPhone 5 in de ontwikkeling meenemen.
; )
Geen nieuws, geen apparaat, geen werkende oplossing….maar wel aandacht?
Lelijk? Wel een goed idee!
Wie komt er nou ook op het idee om een touchscreen apparaat te kopen als ze toch liever met knoppen werken? Daarnaast lijkt mij dat de iPad zich ook meer leent om games op te spelen.
1
Ach, het zou best een oplossing zijn, veel games zijn toch verdomd lastig bestuurbaar met alleen touchscreen bewegingssensor.
Games moeten gewoon betere opties krijgen, Real Racing mist de optie om, alsik kies voor via het scherm sturen, rem en gas, om deze ‘knoppen’ vast de zetten en altijd zichtbaar. Dan zou het, voor mij in ieder geval, tien keer beter werken. Epic Citadel heeft wel goeie besturing, alleen daar wou ik dat ik ook de onscreen joystickjes kon vast zetten en altijd zichtbaar.
Ik vind dit een prima idee, want wees nou eens eerlijk FanBoys! Knoppen game’d veel lekkerder toch!?
Dus laat maar komen, ook al is dit maar een fantasie van GameBone 😉
Vind het ook best een goed idee, probeer al die emulators maar ns te spelen via een D-pad op je touch-screen, not done
Super idee..tuurlijk is een touchscreen geweldig, maar voor Fifa of andere schietspelletjes heb ik toch 100 keer liever knopjes..dan kun je pas echt leuk spelletjes spelen en hebben de Nintendo en Sony pas echt een probleem…tot die tijd speel ik echt geen voetbalspelletjes ofzo op de iPhone..dikke bagger op dit moment nl. met die touchscreen.
Denk ff na je hoeft geen gamer te zijn om te weten dat gamen met knopjes 10x fijner is. De touch screen is daar niet op gebouwd.
Hopelijk komt dit ooit op de markt want vind het een topidee!!
Of nog beter gezegd, noem eens een mobiel dan met knoppen die net zo goed en zoveel games heeft als de iPhone.
Ik vind het een topidee, de iPhone is ontzettend krachtig om de mooiste spellen op te spelen, maar de bediening met het touchscreen en/of bewegingssensoren is voor de meeste spellen gewoon waardeloos. Ik ben geen gamer, maar met dit apparaatje ga ik zeker meer spellen kopen. En inderdaad, dan hebben Sony en Nintendo pas echt een probleem.