Gameredacteur Ellen bracht een bezoek aan GameLab en hoorde de zeer verschillende ervaringen van twee iPhone-gameontwikkelaars: Virtual Playground en Paladin.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 10 reacties
Frank van Manen
Over Pulse, als die werd promoot werd die heus wel verkocht. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van dat hele spel gehoord, dus logisch dat de verkopen tegenvielen. Nu de ontwikkelaar zijn mening al heeft gegeven over hoe hij erover denkt om verder te ontwikkelen op het iPhone platform, ben ik ook niet van plan om dat spel te kopen. Ik ga niet iets kopen als er niets meer wordt geüpdate.
Ruben.cc
Beetje vreemde uitspraak van Brands. Misschien moet ‘ie de mogelijkheid eens overwegen dat het gewoon geen geweldige game is die hij heeft gemaakt. Er zijn zat voorbeelden van games die in no-time meer hebben opgeleverd dan de ontwikkelaar tot die tijd met zijn reguliere baan verdiende.
TheOnePb
Mee eens, nog nooit van de game gehoord, ondanks dat ik een trancefan ben en dus iemand waar jullie reclame naar moeten maken. Een iPhoneclubartikel helpt ook enorm, reclame op Ferry’s site ook.
Jullie verkopen stijgen na vandaag in ieder geval 🙂
Fab1Man
Jup de promotie scheelt, nogal stomme conclusie. Ik heb er ook nog nooit van gehoord, terwijl ik er best in geïnteresseerd was (ja was, ik vind dit zo een slappe opmerking dat het van mij niet meer hoeft).
BenW
Ik heb de game van Brands wel voor bij zien komen op diverse plekken. Volgens mij ook bij RTL Boulevard. Dus ergens is er wel iets goed gegaan met de promotie. Heb de game net toch aangeschaft en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de kwaliteit van de game. Zeker een aanrader.
Marwein
Ik heb Pulse al van dag 1 gespeeld en ik ben verslaafd! Het is iets anders dan Tap Tap of Rockband;)
Wel spijtig dat het niet goed verkoopt!
maar voor elke fan van trance is Pulse zeker een aanrader!
Ruben.cc
…maar voor elke fan van trance is Pulse zeker een aanrader!
Ik ben absoluut een trance fan maar ik dacht dat dit net zoiets was als al die uitgemolken taptap games die steeds meer cash voor steeds minder kwaliteit willen zien…
Zal eens een video bekijken van de game en misschien toch maar eens aanschaffen als het echt zo leuk is. 😀
Misschien een kwestie van de game voor €0,79 in de verkoop te zetten. Wedden dat hij dan verkoopt!
Life is all about psychology!!
Ilja
Dit is precies het probleem met de AppStore, men verwacht een game voor 0,79. Hoe realistisch is dat? Pulse bevat 6 exclusief voor de game geproduceerde tracks die los al €6,- in iTunes gekost zouden hebben.
Daarnaast is er een hele diaree aan SLECHTE games die men voor €0.79 verkoopt en daarmee de verwachting van de AppStore gebruikers omlaag haalt.
Ik denk dat het business model niet langer houdbaar is (dit is dan ook de reden waarom ngmoco 🙂 op een free-to-play model is overgestapt)
Als je een hoogwaardige game bouwt voor de iPhone is het gewoon onrealistisch om deze voor slechts €0.79 aan te bieden. Daar hou je dan net €0.50 aan over!
Jullie kunnen zelf uitrekenen wat je moet verkopen om alleen al break even op je game te halen.
Over Pulse, als die werd promoot werd die heus wel verkocht. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van dat hele spel gehoord, dus logisch dat de verkopen tegenvielen. Nu de ontwikkelaar zijn mening al heeft gegeven over hoe hij erover denkt om verder te ontwikkelen op het iPhone platform, ben ik ook niet van plan om dat spel te kopen. Ik ga niet iets kopen als er niets meer wordt geüpdate.
Beetje vreemde uitspraak van Brands. Misschien moet ‘ie de mogelijkheid eens overwegen dat het gewoon geen geweldige game is die hij heeft gemaakt. Er zijn zat voorbeelden van games die in no-time meer hebben opgeleverd dan de ontwikkelaar tot die tijd met zijn reguliere baan verdiende.
Mee eens, nog nooit van de game gehoord, ondanks dat ik een trancefan ben en dus iemand waar jullie reclame naar moeten maken. Een iPhoneclubartikel helpt ook enorm, reclame op Ferry’s site ook.
Jullie verkopen stijgen na vandaag in ieder geval 🙂
Jup de promotie scheelt, nogal stomme conclusie. Ik heb er ook nog nooit van gehoord, terwijl ik er best in geïnteresseerd was (ja was, ik vind dit zo een slappe opmerking dat het van mij niet meer hoeft).
Ik heb de game van Brands wel voor bij zien komen op diverse plekken. Volgens mij ook bij RTL Boulevard. Dus ergens is er wel iets goed gegaan met de promotie. Heb de game net toch aangeschaft en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de kwaliteit van de game. Zeker een aanrader.
Ik heb Pulse al van dag 1 gespeeld en ik ben verslaafd! Het is iets anders dan Tap Tap of Rockband;)
Wel spijtig dat het niet goed verkoopt!
maar voor elke fan van trance is Pulse zeker een aanrader!
Ik ben absoluut een trance fan maar ik dacht dat dit net zoiets was als al die uitgemolken taptap games die steeds meer cash voor steeds minder kwaliteit willen zien…
Zal eens een video bekijken van de game en misschien toch maar eens aanschaffen als het echt zo leuk is. 😀
Misschien een kwestie van de game voor €0,79 in de verkoop te zetten. Wedden dat hij dan verkoopt!
Life is all about psychology!!
Dit is precies het probleem met de AppStore, men verwacht een game voor 0,79. Hoe realistisch is dat? Pulse bevat 6 exclusief voor de game geproduceerde tracks die los al €6,- in iTunes gekost zouden hebben.
Daarnaast is er een hele diaree aan SLECHTE games die men voor €0.79 verkoopt en daarmee de verwachting van de AppStore gebruikers omlaag haalt.
Ik denk dat het business model niet langer houdbaar is (dit is dan ook de reden waarom ngmoco 🙂 op een free-to-play model is overgestapt)
Als je een hoogwaardige game bouwt voor de iPhone is het gewoon onrealistisch om deze voor slechts €0.79 aan te bieden. Daar hou je dan net €0.50 aan over!
Jullie kunnen zelf uitrekenen wat je moet verkopen om alleen al break even op je game te halen.