Een ontwikkelaar die vrijwel iedere iPhone- en iPod touch-gebruiker kent is Gameloft, een iPhone-ontwikkelaar die met haar 4.000 werknemers bijna wekelijks nieuwe iPhone-games uitbrengt in de App Store. Gameloft heeft bekendgemaakt dat het in de eerste 9 maanden van dit jaar al een omzetstijging van 18% heeft weten te realiseren. In deze periode is een omzet van 90,2 miljoen dollar behaald.
In het derde kwartaal van 2009 is een omzet behaald van 30,1 miljoen euro, een stijging van 15% ten opzichte van vorig jaar. Hiervan is 95% door inkomsten van de iPhone en iPod touch. Gameloft geeft verder ook een verdeling aan op basis van werelddeel. Europa is goed voor 38% van de omzet, 33% komt uit Noord-Amerika en de rest uit Zuid-Amerika en Azië.
Gameloft heeft recentelijk Asphalt 5, Earthworm Jim, Real Football, Bailout Wars, Gangstar: West Coast Hustle en Modern Combat: Sandstorm uitgebracht. Allemaal hits in de App Store. Maar het bedrijf zit niet stil: de volgende iPhone-games staan alweer voor de deur. Games zoals Chuck Norris: Bring On The Pain en Nova zijn beide spellen die spoedig in de App Store zullen verschijnen. Met zoveel werknemers is het wachten op de volgende iPhone-game die we kunnen aanschaffen.
Bron: MacCity
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Stuk bij stuk geweldige games
Gameloft scoort naar mijn idee beter dan alle andere op het mobiele platform, ook grote namen als EA en SEGA. En terecht.
Is die 95% van de 15% of van die 30.1 miljoen euro??
Zou wel chil zijn als nova nou is eindelijk uitkomt.
uhm, zoals ik het lees is die 95% het gedeelte van de totale omzet.
Google translate quote vanuit italiaans ” Sales voor mobiele apparaten, met name voor de iPhone, het bereiken van 95% van de omzet, terwijl de resterende 5% komt uit de wereld van de traditionele console.”
Dit is trouwens de link naar het artikel, de link uit het artikel werkt niet… http://www.macitynet.it/macity/aA40550/gameloft_il_successo_arriva_grazie_a_iphone.shtml
ze worden alsmaar beter ook ! top werk 🙂
Gameloft heeft inderdaad ook en shitload aan games op de App Store staan. Helaas vind ik ze zelf vrij inspiratieloos. Ach ja. Ze worden wel erkend als ontwikkelaars voor de iPhone, aangezien grote namen als Ubi Soft hen heeft gehuurd om AC-app te maken.
Ik las net op Pocketgamer dat binnenkort de settlers ook verschijnen voor de iphone, echt een geniaal spel. Ik ben benieuwd of ze de controls goed kunnen overbrengen, maar gameloft kennende lukt ze dit vast wel!
@Gast: Dan zijn ze nog wel de ontwikkelaars..
Gefixt.
120 mln Euro omzet per jaar lijkt wel heel veel maar dat is het niet met 4.000 medewerkers, dat is slechts 30.000 Euro per medewerker per jaar. Ik denk dat je de boel daarvoor niet draaiende kunt houden. Ik denk zomaar dat er een heel aantal van die 4.000 zullen zijn die alleen aan salaris al meer kosten dan dat en dan laten we de overige kosten nog buiten beschouwing. Maar buiten dat, het zijn wel toffe games.
@ Jeroen
Wie zegt dat alle 4000 werknemers fulltime werken? Misschien ook een aantal maar voor 8 uur in de week.
@ thomas
Dat zou kunnen natuurlijk, maar dat moeten er dan echt een heleboel zijn en dat past weer niet echt in die “games design” cultuur.
het is wat dat betreft interresanter om te kijken naar het aantal FTE wat daar werkzaam is.
The Settlers – iPhone / iPod Touch trailer by Gameloft
http://www.youtube.com/watch?v=6XsLoy_XwgY
Terecht; gameloft maakt veel goede games en ze weten meestal toch welke besturing het beste is voor op een iphone of ze zorgen ervoor er meerdere mogelijkheden zijn.
Bij igangster kon ik bv niet mee de wagen rijden en heb de controls verandert en nu lukt het wel.
Die van sega moeten er final fight op uit brengen.
Double dragon vindk ook de max maar is van nintendo als ik mij niet vergis.
gameloft heeft zich idd ontpopt als een echte quality developer. in het begin was ik nog een beetje huiverig maar de kwaliteit ligt gewoon heel hoog bij hun games.
vooral earthworm jim hebben ze gewoon perfect gedaan.