Gameloft heeft haar cijfers bekend gemaakt en meldt een omzetstijging van 18%. Maar liefst 95% hiervan is door iPhone- en iPod touch-gebruikers veroorzaakt. Met vierduizend medewerkers heeft het bedrijf dan ook elke week wel iets nieuws te melden.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 17 reacties
Niels
Stuk bij stuk geweldige games
Stefan
Gameloft scoort naar mijn idee beter dan alle andere op het mobiele platform, ook grote namen als EA en SEGA. En terecht.
Rob
Is die 95% van de 15% of van die 30.1 miljoen euro??
Griffin
Zou wel chil zijn als nova nou is eindelijk uitkomt.
Peter
uhm, zoals ik het lees is die 95% het gedeelte van de totale omzet.
Google translate quote vanuit italiaans ” Sales voor mobiele apparaten, met name voor de iPhone, het bereiken van 95% van de omzet, terwijl de resterende 5% komt uit de wereld van de traditionele console.”
Gameloft heeft inderdaad ook en shitload aan games op de App Store staan. Helaas vind ik ze zelf vrij inspiratieloos. Ach ja. Ze worden wel erkend als ontwikkelaars voor de iPhone, aangezien grote namen als Ubi Soft hen heeft gehuurd om AC-app te maken.
Luuk van Dongen
Ik las net op Pocketgamer dat binnenkort de settlers ook verschijnen voor de iphone, echt een geniaal spel. Ik ben benieuwd of ze de controls goed kunnen overbrengen, maar gameloft kennende lukt ze dit vast wel!
120 mln Euro omzet per jaar lijkt wel heel veel maar dat is het niet met 4.000 medewerkers, dat is slechts 30.000 Euro per medewerker per jaar. Ik denk dat je de boel daarvoor niet draaiende kunt houden. Ik denk zomaar dat er een heel aantal van die 4.000 zullen zijn die alleen aan salaris al meer kosten dan dat en dan laten we de overige kosten nog buiten beschouwing. Maar buiten dat, het zijn wel toffe games.
Thomas
@ Jeroen
Wie zegt dat alle 4000 werknemers fulltime werken? Misschien ook een aantal maar voor 8 uur in de week.
Jeroen
@ thomas
Dat zou kunnen natuurlijk, maar dat moeten er dan echt een heleboel zijn en dat past weer niet echt in die “games design” cultuur.
Bas R
Origineel geplaatst door Thomas @ JeroenWie zegt dat alle 4000 werknemers fulltime werken? Misschien ook een aantal maar voor 8 uur in de week.
het is wat dat betreft interresanter om te kijken naar het aantal FTE wat daar werkzaam is.
tuborg
Origineel geplaatst door Luuk van Dongen Ik las net op Pocketgamer dat binnenkort de settlers ook verschijnen voor de iphone, echt een geniaal spel. Ik ben benieuwd of ze de controls goed kunnen overbrengen, maar gameloft kennende lukt ze dit vast wel!
The Settlers – iPhone / iPod Touch trailer by Gameloft
Terecht; gameloft maakt veel goede games en ze weten meestal toch welke besturing het beste is voor op een iphone of ze zorgen ervoor er meerdere mogelijkheden zijn.
Bij igangster kon ik bv niet mee de wagen rijden en heb de controls verandert en nu lukt het wel.
Die van sega moeten er final fight op uit brengen.
Double dragon vindk ook de max maar is van nintendo als ik mij niet vergis.
gameloft heeft zich idd ontpopt als een echte quality developer. in het begin was ik nog een beetje huiverig maar de kwaliteit ligt gewoon heel hoog bij hun games.
vooral earthworm jim hebben ze gewoon perfect gedaan.
Stuk bij stuk geweldige games
Gameloft scoort naar mijn idee beter dan alle andere op het mobiele platform, ook grote namen als EA en SEGA. En terecht.
Is die 95% van de 15% of van die 30.1 miljoen euro??
Zou wel chil zijn als nova nou is eindelijk uitkomt.
uhm, zoals ik het lees is die 95% het gedeelte van de totale omzet.
Google translate quote vanuit italiaans ” Sales voor mobiele apparaten, met name voor de iPhone, het bereiken van 95% van de omzet, terwijl de resterende 5% komt uit de wereld van de traditionele console.”
Dit is trouwens de link naar het artikel, de link uit het artikel werkt niet… http://www.macitynet.it/macity/aA40550/gameloft_il_successo_arriva_grazie_a_iphone.shtml
ze worden alsmaar beter ook ! top werk 🙂
Gameloft heeft inderdaad ook en shitload aan games op de App Store staan. Helaas vind ik ze zelf vrij inspiratieloos. Ach ja. Ze worden wel erkend als ontwikkelaars voor de iPhone, aangezien grote namen als Ubi Soft hen heeft gehuurd om AC-app te maken.
Ik las net op Pocketgamer dat binnenkort de settlers ook verschijnen voor de iphone, echt een geniaal spel. Ik ben benieuwd of ze de controls goed kunnen overbrengen, maar gameloft kennende lukt ze dit vast wel!
@Gast: Dan zijn ze nog wel de ontwikkelaars..
Gefixt.
120 mln Euro omzet per jaar lijkt wel heel veel maar dat is het niet met 4.000 medewerkers, dat is slechts 30.000 Euro per medewerker per jaar. Ik denk dat je de boel daarvoor niet draaiende kunt houden. Ik denk zomaar dat er een heel aantal van die 4.000 zullen zijn die alleen aan salaris al meer kosten dan dat en dan laten we de overige kosten nog buiten beschouwing. Maar buiten dat, het zijn wel toffe games.
@ Jeroen
Wie zegt dat alle 4000 werknemers fulltime werken? Misschien ook een aantal maar voor 8 uur in de week.
@ thomas
Dat zou kunnen natuurlijk, maar dat moeten er dan echt een heleboel zijn en dat past weer niet echt in die “games design” cultuur.
het is wat dat betreft interresanter om te kijken naar het aantal FTE wat daar werkzaam is.
The Settlers – iPhone / iPod Touch trailer by Gameloft
http://www.youtube.com/watch?v=6XsLoy_XwgY
Terecht; gameloft maakt veel goede games en ze weten meestal toch welke besturing het beste is voor op een iphone of ze zorgen ervoor er meerdere mogelijkheden zijn.
Bij igangster kon ik bv niet mee de wagen rijden en heb de controls verandert en nu lukt het wel.
Die van sega moeten er final fight op uit brengen.
Double dragon vindk ook de max maar is van nintendo als ik mij niet vergis.
gameloft heeft zich idd ontpopt als een echte quality developer. in het begin was ik nog een beetje huiverig maar de kwaliteit ligt gewoon heel hoog bij hun games.
vooral earthworm jim hebben ze gewoon perfect gedaan.