Archief voor 'Games'

Speel Rubiks kubus op je iPhone met iCube

Vandaag nieuw in Installer gesignaleerd: de applicatie iCube. Daarmee kun je Rubik’s kubus spelen op de iPhone. Voor ontwikkelaar Glen uit Taiwan is dit het eerste Cocoa/OpenGL ES-programma dat hij heeft gemaakt en waar hij de komende tijd nog mee verder gaat. Het ontwikkelen van iCube zelf nam een paar weken in beslag. Er is […]

iCulture.nl afbeelding met logo

"Rijk" worden met Millionaire - test je feitenkennis

Kruip in de stoel tegenover Robert ten Brink en speel Lotto Weekend Miljonairs op je iPhone. Deze versie is vrijwel gelijk aan het tv-programma en alle hulpmiddelen zoals "Bel een vriend", "50/50" en de publieksstemmen zijn aanwezig.

iCulture.nl afbeelding met logo

Maker van Grand Theft Auto praat over iPhone-games

Games-veteraan Paul Farley legt uit dat de gameswereld verandert door de komst van de iPhone. Mensen zullen van de iPhone-games meer verwachten dan van de huidige J2ME- en BREW-games die de meeste ontwikkelaars maken.

iCulture.nl afbeelding met logo

Unity brengt 3D-games naar de iPhone

Unity Technologies heeft een 3D-games engine uitgebracht, waarmee je je games ook op de iPhone kunt uitbrengen. Er is een iPhone Developer Program van start gegaan waarin je de betaversie van deze prijzige oplossing kunt proberen.

iCulture.nl afbeelding met logo

Innaworks werkt aan Java-tool voor iPhone-games

Innaworks is bezig met een softwaretool, waarmee je Java- en J2ME-games automatisch kunt omzetten naar iPhone-formaat. AlcheMo bevindt zich nog in betafase en kan ook naar BREW-formaat converteren.

iCulture.nl afbeelding met logo

iCave, nieuw iPhone-spel combineert Cave en iCopter

iCave is een combinatie van Cave en iCopter. In het spel moet je voorkomen dat een omlaagvallende paarse slang de wanden en de rode blokjes raakt. De bediening vindt plaats via het touchscreen.

iCulture.nl afbeelding met logo

Parallel Kingdom, nieuwe MMORPG voor de iPhone

Parallel Kingdom is een nieuw online rollenspel, dat voor Google Android en iPhone in ontwikkeling is. Het spel speelt in de Middeleeuwen en maakt gebruik van de GPS-achtige locatiebepaling van de de iPhone.

iCulture.nl afbeelding met logo

'iPhone te duur als gamingplatform'

Analist Michael Pachter vindt de iPhone te duur als gamesplatform. Het trekt daardoor niet de hardcore gamers maar alleen rijke mensen, waardoor de markt beperkt blijft tot casual spelletjes.