Reacties voor: Geld terugvragen voor applicaties: het werkt echt (en snel)

Het terugvragen van je geld bij applicaties die niet aan je verwachtingen voldoen, blijkt snel en simpel te gaan. Maar in het geval van BNO News is nog maar de vraag of je met een refund beter af bent, want de ontwikkelaar denkt nog na over een goedmakertje.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 31 reacties

  1. Ik wou dat ik dat bij sommige spellen nog kon doen aangezien ik ze echt nooit gespeeld heb omdat ze gewoon niet goed spelen…

  2. Ik heb een x een cd gekocht via iTunes (die ik eerder ook al eens gekocht had) Best of – Bob Marley. Ik had de liedjes eens niet goed gesynchroniseerd of iets dergelijks waardoor ik ze kwijt was.

    Ik was in de veronderstelling dat je reeds gekochte cd’s ook opnieuw (gratis) kon downloaden. Maar toen ik de cd nogmaals deed downloaden kreeg ik nogmaals 15,99 euro afgeschreven. Ik heb hier toen op gereageerd om ook mijn geld terug te krijgen, maar Apple heeft me nooit iets laten weten.

    Echt *** dus!

    Edit: maar in de appstore werkt het blijkbaar wel goed, en REAGEERT Apple.

  3. Bij mij is onlangs een app credit afgeschreven. Ik kreeg toen geen geld terug, maar een credit op een nieuwe app. Dit vind ook niet echt kunnen.

  4. @Jules:

    Je kan wel reeds gekochte CD’s downloaden, je moet gewoon in iTunes naar de Tab “Store” en dan onderin op “Naar beschikbare downloads zoeken…”

  5. @rodeyseijkens: Thanks!

    Dit wist ik niet, maar heb de 1e x via de iPhone de cd gekocht en de 2e x via iTunes.

    Weet niet of dit nog enig verschil zou maken?

  6. @Jules:

    Zou het niet weten maar het zou denk ik niets uit moeten maken, aangezien je aankopen universeel aan je account staan.

  7. Nogmaals bedankt!

    Dat dacht ik dus ook.. Maar goed, ik download mijn muziek gewoon weer overal – behalve via iTunes. 😉

  8. @Jules: @rodeyseijkens:
    Volgens mij geld dat ‘universeel’ alleen voor iTunes plus, die worden zonder auteursrechten-beveiliging geleverd.

  9. Maar hoe gaat het dan met geld terugkrijgen via Click an Buy?
    Stel dat ik geld terug voor Navigon Europa.
    Word dat geld dan teruggestort naar Click and Buy op mijn account of …..?

  10. Its a shame you cant get refunds for paid apps that are now free 🙁

  11. @Wout: Het bedrag van 1,59 euro wat terug wordt gestort, wordt bij de volgende rekening gecrediteerd. Dit houdt dus in dat als op die rekening een door mij gekochte applicatie staat ter waarde van 1,99 euro, ik hier maar 0,40 euro voor zal moeten betalen.

  12. En als ik deze app dan weer van mijn iphone afgooi, stopt dan ook het abo? of hoe zit dat?

  13. Ik wist ook niet dat er een abbo aan vast zou gaan zitten. Ben benieuwd hoe zie dit willen gaan afrekenen, via in-app purchases? Nja, maar eens afwachten met wat voor compensatie ze zelf komen. Jammer dat dit zo gaat, vond het best een aardige app!

  14. @D:
    Universeel bedoelde ik los staand van welk apparaat je gebruikt dus koop je het via je Apple TV, iPhone of iTunes op Mac/PC

    PS:@Jules: Misschien heb je de eerste keer de iTunes versie met auteursrechten gekocht en de tweede keer de iTunes Plus

  15. @Jules: In de bevestigingsmail van Apple na de aanschaf van je muziek staat een link “Probleem melden”. Als je die gebruikt om te reageren krijg je meteen antwoord.
    Ik ben ook zo’n album verloren na een restore naar iPhone 3.0 zonder eerst mijn aankopen over te zetten; ik kreeg ze een dag na het melden terug in mijn account via iTunes, zonder extra kosten.

  16. Ik heb één maal mijn geld terug gevraagd voor het verkeerd aanklikken van het kopen van een applicatie. Deze was 7,99. Ik heb het aangekaard dat dit “per ongeluk” ging en ze hebben het volledige bedrag teruggestord met de melding dat dit niet volgens protocol was maar dat ze het voor deze keer door de vingers zouden zien. De applicatie is overigens nog steeds in mijn bezit.

  17. zoals ik het in verschillende dev fora heb gezien, kun je als klant zowieso 1x probleemloos een refund aanvragen van een aankoop in itunes. Dit wordt wel vastgelegd en een volgende keer word moeilijker gedaan.

    Dus hou in de gaten; zet je joker pas in als het echt nodig is (bv een cd van 9 euro ipv een app van .79 cent)

  18. Ach, ik zie wel. Ik ga mijn geld niet terugvragen vooralsnog. Die abo service kunnen ze alleen met toestemming doen, als het goed is heeft BNO niet mijn creditcard gegevens, dus kunnen ze ook niet automatisch afboeken.
    En als er een tegemoetkoming is .. altijd leuk 🙂

  19. @Marco: Nee, ze kunnen niet zomaar geld van je creditcard halen. BNO zal waarschijnlijk een oplossing met In-App Purchases gaan bieden.
    Wat ik vreemd vind, is dat ze wel die abonnementsdienst aankondigen maar dat ze nergens laten weten hoe of wat. Ook in de app zelf is niet te zien hoe je dat abonnement moet afsluiten. Alsof ze op het laatste moment hebben bedacht: shit, dit wordt toch een duur grapje, laten we er maar geld voor gaan vragen.

  20. Geld terug gaat inderdaad heel makkelijk. Zo heb ik Navigon BeNeLux terug gekregen in één mailtje.
    Ik heb geklaagd over de slechte GPS ontvangst via iTunes web support en ik kreeg na 1 dag een mailtje met daarin de mededeling dat ik mijn geld terug kreeg en de dag daarna (zondag) had ik de €69,99 weer als tegoed staan.

  21. Ik ben nu wel benieuwd wat er gaat gebeuren met de mensen die het al hadden gekocht. Enig idee wanneer daarover meer info is?

  22. Ik had van de telefoonboek het aankoop bedrag terug gevraagd vorige week. Omdat er geen support meer is en niet meer in de app store te vinden is. En heb 12uur later een tegoedbon in mijn itunes account ontvangen om aankopen voor 2 muziek singels te doen. Best snelle reactie van Apple en de telefoonboek koste mij maar 0.79 euro. Dus ook nog eens winst gemaakt. En de app heb ik ook nog in mijn iphone die nog prima werkt.

  23. @Gonny
    Dit kreeg ik retour, bij het terugvragen zoals door jou voorgesteld via de App Store…. nou ben benieuwd…

    Hello Arthur,

    I understand you have recently purchased the application BNO News, but have found this application to require a $0.99 per month subscription. I know you must be eager to have this dilemma sorted out, and I will do my best to provide you with assistance in sorting this out.

    I have done some investigating, and I have found that the order containing this application is currently processing. Rest assured, your request is flagged for follow-up and I will contact you once I have more information about your order. Please note that processing can take up to five business days from the date of purchase.

    Thank you for your patience in this matter, and for choosing the iTunes Store Arthur. I wish you the best and hope you have yourself a wonderful day.

    Sincerely,

    Lucas
    iTunes Store Customer Support

    Please note I work 8:00 am- 4:30 pm Wednesday – Friday

  24. Ik heb dus direct mijn geld teruggevraagd (beter gezegd: de aankoop geannuleerd). Eerst in het Nederlands, maar mevrouw Lisa van Apple bleek een talenknobbel (Engels, Duits, Japans, Spaans, Frans weet ik veel), maar niet in ‘t Nederlands. Vanochtend dus weer Lisa gemaild in ‘t Engels met verzoek tot annuleren v/d aankoop.

    Of BNO mij nu gratis iets geeft of niet, ik hoef het niet meer. Dit zijn geen “ongelukjes” of zo. Het is of een enorme blunder (als BNO vergeet de abbo-fee te melden) of gewoon opzettelijk. Hoe dan ook, ik vertrouw het niet meer en bedank voor de eer! Ik moet trouwens nog zien of BNO echt levenslange gratis abbo’tjes weg gaat geven. Nu willen ze misschien wel, na alle negatieve publiciteit, maar toen het nieuws net naar buiten kwam, waren het onzinnige berichten en de schuld bij Apple leggen.

  25. Dus als ik mijn geld terug vraag voor navigon waar ik de volle mep voor heb betaald, kan ik daarna opnieuw deze App kopen voor gereduceerde prijs….???

  26. Origineel geplaatst door Edward Neve
    @Wout: Het bedrag van 1,59 euro wat terug wordt gestort, wordt bij de volgende rekening gecrediteerd. Dit houdt dus in dat als op die rekening een door mij gekochte applicatie staat ter waarde van 1,99 euro, ik hier maar 0,40 euro voor zal moeten betalen.

    Das lekker zeg. Dus het bedrag wat ik voor NAVIGON heb betaald krijg ik terug( min een gedeelte voor apple)
    om nieuwe apps mee te kopen? Daar is NAVIGON iets te duur voor. Als je begrijpt wat ik bedoel.

  27. Wout, nu je het zo zegt. Als ze dus dat gedeelte zelf houden he, en dat je de rest dan weer aan apps kan uitgeven… dan betaal je opnieuw weer ‘rente’ aan Apple. Dan betaal je in principe gewoon dubbel ‘rente’ op zo’n app 😛

  28. Ik heb naar aanleiding van jullie artikel ook een klacht ingediend over een programma wat nogal traag werkte. Ik verwachtte er niet veel van maar binnen een dag reageerde een apple medewerker die zeer vriendelijk informatie gaf en aankondigde het geld terug te storten.
    Goed gedaan apple en natuurlijk iphoneclub voor het inzichtelijk maken hoe dit te doen.

  29. Naar welk email adres moet je emailen om dit op te lossen?

  30. Ben benieuwd of het bij alle apps werkt.

  31. @wout:
    ik ga het ook proberen voor navigon. Ik heb het dit weekeind aangeschaft voor de vakantie.
    Kon niet meer wachten op TomTom maar Navigon werkt bij mij niet. Ik krijg gewoon geen GPS fix. Of het voor 2sec en dan klapt het er weer uit. Heel vaag want googlemaps weet wel binnen 5 seconden te zeggen waar ik ben aan d hand van die zelfde GpS fix die navigon blijkbaak niet kan vinden.

    Zijn daar andere oplossingen voor of zal ik gewoon mijn geld terug moeten gaan vragen voor een niet werkend product?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.