De bekende band Gorillaz heeft een eigen applicatie uitgebracht, met de naam Gorillaz: Escape to Plastic Beach. Er is een aparte versie voor de iPad verschenen. Beide zijn gewoon leuk om te spelen, maar dienen tegelijk als reclamemateriaal voor het nieuwe album van de Gorillaz, Plastic Beach. In de game is dan ook muziek van het album te horen, terwijl je in de rol van piloot Murdoc in de Doom Glider rondvliegt. Ondertussen moet je piratenschepen van je afslaan en obstakels zien te ontwijken. De game is ontwikkeld met het Unity-platform door ontwikkelaar Matmi.
Helaas krijg je bij het lezen van het persbericht wel een beetje het idee dat je in een reclamecampagne bent beland: “Branded games are vital new revenue streams for the music industry, and EMI has been a pioneer in the field”, aldus Matmi-oprichter Jeff Coghlan. Hij verwijst naar eerdere successen met campagnes die ze rond Lily Allen hebben opgezet. De keuze voor Unity was gemaakt omdat het makkelijk was om de game over te zetten naar het iPhone-platform.
In de game is het jouw taak om te zorgen dat het nieuwe album van de Gorillaz wordt opgenomen. Dit doe je door als bandlid Murdoc Niccals te vliegen, te schieten en gevaar te ontwijken. Er zijn 8 levels vol gevaren, vijanden en obstakels. Voor het design was Jamie Hewlett verantwoordelijk en de gesproken teksten werden door bandleden van de Gorillaz zelf ingesproken. De achtergrond is uiteraard afkomstig van het album.
Er is eerder al een wat serieuzere applicatie verschenen over het nieuwe album van de Gorillaz: de app Gorillaz Plastic Beach (gratis te downloaden) bevat achtergrondinformatie over de band an het album. Het album zelf kost €5,99 via de iTunes Store en bevat 18 nummers.
Downloaden: Gorillaz: Escape to Plastic Beach voor iPhone (€1,59) en Gorillaz: Escape to Plastic Beach voor iPad (€1,59)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 7 reacties