Heel wat tijdschriften kozen bij de overstap naar de iPad voor allerlei interactieve functies. Maar ze kwamen er al snel op terug: al die extra’s zijn duur om te maken. GQ Magazine denkt nu iets beters te hebben gevonden. Met MyGQ zetten ze de lezers aan het werk. Lezers kunnen content uit het magazine opslaan, delen en kopen vanuit de iPad-app. Bijzonder is dat je ook reclamebanners kunt delen met vrienden. Dat werkt natuurlijk niet bij elk magazine, maar wel bij GQ, waar de lezers bijna net zoveel lol beleven aan de advertenties als aan de redactionele content. Iets soortgelijks zie je bij magazines als Elle en Vogue, waar de lezers zich vergapen aan advertenties van luxemerken als Dior en Louis Vuitton.
GQ hoopt dat lezers meer tijd in de app doorbrengen en meer internetverkeer richting GQ sturen door content op te slaan en te delen met vrienden. Ze pakken het bovendien slim aan: uitgever Condé Nast vraagt adverteerders $5.000 voor linkjes die lezers met andere kunnen delen. Per nummer verkoopt GQ vijf tot zeven linkjes, bijvoorbeeld aan Procter & Gamble. De gebruikers worden vervolgens aan het werk gezet om de content die Procter & Gamble beschikbaar stelt te delen. Het eerste nummer met de advertentielinkjes is de aprileditie, die op 26 maart in de (digitale) winkels ligt.
Downloaden: GQ (€4,49 per nummer)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties