Uitgeversconcern Hearst heeft aangekondigd dat ze de komende tijd meer dan 60 iPhone-applicaties gaan uitbrengen. Ze doen dit via LMK (Let Me Know), een digitale service met informatie over allerlei onderwerpen, van basketballspelers tot artiesten als 50 Cent, Lady Gaga en Paris Hilton. De applicaties zijn veelal voor €1,59 te koop en LMK verwacht het aanbod maandelijks uit te breiden.
Hearst vindt niet dat ze de App Store overspoelen met rotzooi, maar beloven dat ze consumenten de kans geven “to break through the clutter, giving them access to authoritative, up-to-the-minute content on the topics that matter most to them.”
Elke applicatie bevat nieuws en een fotostream, die constant wordt bijgewerkt. De lancering van al deze applicaties is wat apart, omdat Apple juist van plan leek om template-gebaseerde applicaties uit de App Store te verbannen. Alle LMK-applicaties hebben dezelfde indeling met een ‘News River’ (nieuwsstream) op het eerste tabblad, een ‘Photo River’ (fotostream) op het tweede tabblad en reclame voor de andere LMK-applicaties op het derde tabblad. De applicaties schrapen artikelen van diverse blogs bij elkaar: zo wordt de Barbie-applicatie gevuld met berichten van CrazyForBarbieBlog.com en All Doll’d Up, zo te zien geen eigendom van Hearst zelf. Bedrijven hebben ook de mogelijkheid om een applicatie te sponsoren, wanneer ze bijvoorbeeld een doelgroep willen aanspreken die van basketball houdt.
Daarnaast kunnen consumenten verzoekjes indienen over onderwerpen als videogames, filmsterren of tennisspelers waarvan ze een app willen zien. Hearst doet ook nog zinvolle dingen: ze brengen bladen zoals Cosmopolitan, O(prah), Esquire en San Francisco Chronicle uit.
Via: persbericht Hearst
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 15 reacties