Uitgeversconcern Hearst heeft aangekondigd dat ze de komende tijd meer dan 60 iPhone-applicaties gaan uitbrengen. Ze doen dit via LMK (Let Me Know), een digitale service met informatie over allerlei onderwerpen, van basketballspelers tot artiesten als 50 Cent, Lady Gaga en Paris Hilton. De applicaties zijn veelal voor €1,59 te koop en LMK verwacht het aanbod maandelijks uit te breiden.
Hearst vindt niet dat ze de App Store overspoelen met rotzooi, maar beloven dat ze consumenten de kans geven “to break through the clutter, giving them access to authoritative, up-to-the-minute content on the topics that matter most to them.”
Elke applicatie bevat nieuws en een fotostream, die constant wordt bijgewerkt. De lancering van al deze applicaties is wat apart, omdat Apple juist van plan leek om template-gebaseerde applicaties uit de App Store te verbannen. Alle LMK-applicaties hebben dezelfde indeling met een ‘News River’ (nieuwsstream) op het eerste tabblad, een ‘Photo River’ (fotostream) op het tweede tabblad en reclame voor de andere LMK-applicaties op het derde tabblad. De applicaties schrapen artikelen van diverse blogs bij elkaar: zo wordt de Barbie-applicatie gevuld met berichten van CrazyForBarbieBlog.com en All Doll’d Up, zo te zien geen eigendom van Hearst zelf. Bedrijven hebben ook de mogelijkheid om een applicatie te sponsoren, wanneer ze bijvoorbeeld een doelgroep willen aanspreken die van basketball houdt.
Daarnaast kunnen consumenten verzoekjes indienen over onderwerpen als videogames, filmsterren of tennisspelers waarvan ze een app willen zien. Hearst doet ook nog zinvolle dingen: ze brengen bladen zoals Cosmopolitan, O(prah), Esquire en San Francisco Chronicle uit.
Via: persbericht Hearst
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Yes, nog meer zooi.
Was er een paar dagen geleden niet een bericht over dat Apple nieuwe app’s die duidelijk template-werk zijn ging afkeuren? 😉
liever niet.
Hoppa eruit binnekort met die zooi x_X apple doe nu eens je werk en keur ze nu allemaal af voordat ze in de store belanden!
SPAM!
Maak dan 1 keer een app en vul die dan met in-app aankopen….als er überhaupt iemand op dit soort rommel zit te wachten. Vast wel, vrees ik…
Dit?
Maak dan gewoon een algemene app, en doe de rest erbij als In app-purchase, dan heb je 1 app en dus niet zo veel zooi, in app-purchase is juist bedoelt om dit te voorkomen, ze mogen wel een eigen categorie krijgen zo op deze manier, (vat dit niet persoonlijk op dit is mijn eigen mening) © Copyright
Ik geef die applicaties maximaal een kwartaal voordat Apple ze eruit heeft gemieterd. (of misschien worden ze niet eens toegelaten)
Van mij mag dit slag Appa weggehaald worden door Apple. Meer met het idee van: ‘maak 1 app en via in-app uitbreiden en evt met push zooi uitbreiden.’
Direct de app-store terug overrompelen met een hele klomp zooi-applicaties. Die kunnen ze inderdaad gerust samensmelten tot 1 app.
Tevens, er zijn veel van dit soort apps te vinden die zijn opgesplitst in 100en losse apps.
Ik vind sowieso niet dat statische info in een app thuishoort. Dit is meer iets voor een eBook. Of inderdaad een standaard ap met de mogelijkheid tot in-app purchases. Maar ik vrees dat Apple dit gewoon toe gaat laten. Zo is er ook al sinds jaar en dag troep van TapTap en iDrum, die meerdere gelijksoortige apps met een enigszins gewijzigde inhoud in de app-store kwakken.
Ach zo kan Apple weer opscheppen hoeveel apps ze wel niet hebben.
Ze moeten dit gewoon afkeuren. Als ze ook maar een kwartaal worden toegelaten is het mogelijk genoeg om er een bak geld mee te verdienen. Dit moedigt anderen ook weer aan om met dit soort rommel te komen. Aan de andere kant: misschien wil Apple ook eerst even cashen…
Vreselijk, dit soort rotzooi voegt niks toe, en maakt de app-storen nodeloos onoverzichtelijk.