Hearst is een grote speler in de Amerikaanse uitgeverswereld. Het bedrijf heeft onder andere Cosmopolitan, ELLE, Esquire, Oprah Magazine en flink wat regionale kranten onder zijn hoede. Veel van deze bladen worden uitgegeven via digitale kanalen, waaronder de iPad. Met succes: de uitgever heeft laten weten inmiddels 300.000 digitale edities van kranten en tijdschriften per maand te verkopen. Dit zijn zowel de abonnementen als losse verkopen. Het zijn cijfers die laten zien hoe de bladenmarkt het op het moment op de iPad doet, met name in de Verenigde Staten.
De uitgever benadrukt dat het gaat om 300.000 verkochte digitale exemplaren. Deals waarbij een abonnement van het papieren blad de iPad-variant gratis mag downloaden worden niet meegerekend. Het zijn resultaten waar Hearst trots op is, maar vergeleken met de printverkoop hebben we het nog steeds over relatief lage cijfers: zo verkoopt Oprah Magazine, het populairste blad van de uitgever, 2,5 miljoen nummers per maand op papier.
Deze 300.000 digitale edities werden niet alleen op de iPad verkocht: de bladen worden ook aangeboden via de Nook van Barnes & Noble en de Zinio Digital Reader – beide Amerikaanse bladenlezers. De cijfers werden bekendgemaakt omdat Hearst binnenkort zijn tijdschriften op een vierde platform zal uitbrengen. Vanaf morgen kunnen Amerikanen ook terecht in de Amazon Store, om zo via de Kindle bladen te lezen.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 1 reacties