Reacties voor: Hoe verkoop je games in de App Store? Tips van een topper

Deze week worden in Keulen enkele grote Europese game-evenementen gehouden. Deze keer over succes hebben in de App Store: hoe pak je dat aan? Een succesvolle ontwikkelaar geeft tips.
Ellen de Lange-Ros - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 4 reacties

  1. Goed artikel. Echter dit zijn de ervaringen van de man (het bedrijf) zelf. Als de situatie heel anders had gelegen had zijn verhaal ook heel anders kunnen uitvallen.

    Het punt wat betreft Farmville heeft ‘ie voor de volle 100% gelijk. Je werd er helemaal mee doodgegooid op Facebook, dat is ook een reden geweest dat ik er geen minuut over na heb gedacht om dat spelletje te gaan spelen.

    Liever een betaalde versie dan een gratis versie voor mij. In het spel We Rule bijvoorbeeld, gaat al zo’n 20% van je beeld op aan advertentieruimte. Maar goed, dat is toch iets waar we de komende jaren mee opgeschoteld worden als consument; advertenties consumeren en door je strot geduwd krijgen.

  2. @kees:

    De trent krijgt reeds vorm waarbij men moet betalen om geen adds te zien. Dat houdt in dat veel diensten gratis te gebruiken zijn, maar dat je moet betalen zodra je er zonder reclame gebruik van wil maken.

  3. Mooi geschreven. De App Store is inderdaad de beste plek voor mobiele ontwikkelaars. Daarmee komt gelijk het grote nadeel: Er zijn zoveel Apps/Games dat het voor nieuwkomers heel erg lastig is om je app aan de man te brengen.

    Mijn spel staat nu 2 maanden in de App Store en is nog geen 100x gedownload. Ik heb al bij legio websites een review verzoek ingediend maar die krijgen er zo veel dat je er gewoon niet tussen komt. De tips hierboven zijn denk ik meer geschikt voor de grotere uitgevers met meerdere apps en grote budgetten.

    “Een game moet gewoon leuk zijn.”
    Dit is natuurlijk 100% waar. Maar zelfs dan zit je met het probleem dat je wel gevonden moet worden. Je kan een super leuk spel hebben maar als mensen het niet vinden dan komen ze daar ook niet achter.

  4. De Appstore is mij teveel een virtuele Wibra.
    Teveel spullen tegen afbraakprijzen.
    Je kan iets prachtigs maken wat het dan aflegt tegen scheetapplicatie x die door de neef van blogger y is gemaakt (of, zo je wilt, de Apple directeur z)
    Laat maar !
    Maar, bedankt dat een spel leuk moet zijn.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.