HurryApp: Nederlandse app voor kortstondige aanbiedingen
Het veld van (Nederlandse) applicaties die kortingen verstrekken op de locatie waar je bent, is groot. Zo schreef iPhoneclub eerder al een test van zeven apps met digitale kortingsbonnen die je kan inlijven bij onder andere restaurants, acties bij winkels en allerlei verzorgingsarrangementen. HurryApp – uiteraard een verbastering van Hurry Up – denkt een niche gevonden te hebben. De app van het Nederlandse Luciole Media richt zich enkel op aanbiedingen die maar heel kort gelden en waar je dus eigenlijk meteen ja of nee op moet zeggen.
Een aanbieding in HurryApp duurt minimaal 30 minuten en maximaal 4 uur. De applicatie laadt een lijst met acties die haalbaar zijn op jouw locatie. Met een filterknop linksboven kan je aangeven of de aanbiedingen gesorteerd worden op afstand of tijd dat je ervan verwijderd bent, en kan je ook meteen aangeven of je lopend, met de fiets, het openbaar vervoer of de auto bent. Daar worden de zoekresultaten op aangepast. Als je een interessante aanbieding ziet, geef je in de app aan dat je er gebruik van wil maken. Zo houdt de adverteerder rekening met je.
Waarom de keuze voor zulke korte aanbiedingen? iPhoneclub vraagt het ontwikkelaar Alex Bitton:
Het is volgens ons de leukste manier om aandacht voor aanbiedingen nog te krijgen. Coupons en actiecodes die gelden voor 2 weken of meer, horen bij het verleden. Mobiele toestellen geven ons de mogelijkheid om sneller informatie te krijgen: waarom zou dat niet opgaan voor aanbiedingen? Het is voordeliger voor bedrijven. Als die op een bepaald moment weinig klanten hebben (of teveel producten), dan kunnen ze met onze dienst een flitsaanbieding sturen en een prijs tijdelijk sterk verlagen. Stel dat een restaurant weinig klanten heeft. De eigenaar moet toch de keuken- en het personeel betalen en ook nog verse producten verspillen. Zonde! Klanten kunnen op die manier nieuwe restaurant of bars leren kennen zonder grote risico voor het portemonnee.
De korte duur verkleint de kans dat je kortingsacties meekrijgt natuurlijk aanzienlijk. Er zullen genoeg momenten zijn waarop in je buurt geen aanbieding is te vinden. Hoe houdt HurryApp klanten betrokken? Bitton:
We bieden een mogelijkheid om vier keer per dag pushnotificaties te krijgen: rond 7 uur, rond 12 uur, rond 17 uur en rond 21 uur. Iedere gebruiker mag zelf kiezen op welke tijdstippen (en voor iedere dag) hij berichten wil ontvangen. Als er minstens een advertentie beschikbaar is in de buurt van de gebruiker en deze advertentie overeenkomt met de advertentie-profiel in het filter, krijgt de gebruiker een push bericht op de gekozen tijdstip. De gebruiker krijgt niet direct een pushbericht. Dit is om spam te voorkomen als de app straks (hopelijk) veel wordt gebruikt.
Aanvankelijk is het verdienmodel van de applicatie in nevelen gehuld. HurryApp is gratis te downloaden, maar adverteerders mogen er eveneens gratis aanmelden en er hun advertentie op loslaten. Bitton legt uit hoe de ontwikkelaar toch geld denkt te verdienen met de app:
We hebben een freemium-model voor adverteerders bedacht. Adverteren is gratis voor bedrijven die onze dienst niet vaak gebruiken, maar bedrijven die de dienst wel vaak willen gebruiken, kunnen een abonnement afsluiten. Zij krijgen ook uitgebreidere functionaliteit. De app blijft sowieso gratis.
Je kan de aanbiedingen in HurryApp, behalve in een lijst met filterfuncties, ook op Google Maps bekijken en favoriete aanbiedingen en leveranciers opslaan. In het tabblad Meer kan je meerdere locaties aangeven waarvan je pushberichten wil ontvangen.
De kortingsdienst is op dit moment vooral nog erg leeg, wat volgens Bitton te danken is aan het gebrek aan ruchtbaarheid tot dusver. De promotietour moet nog van start gaan:
We beginnen onze reclamecampagne vanaf donderdag in de regio Den Haag, om bekendheid van bedrijven en particulieren te krijgen. Onze wens is natuurlijk in deze regio te groeien en hopelijk later in heel Nederland door te breken. Meer groeien is natuurlijk een droom…
Downloaden: HurryApp (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 8 reacties