
HurryApp: Nederlandse app voor kortstondige aanbiedingen
Het veld van (Nederlandse) applicaties die kortingen verstrekken op de locatie waar je bent, is groot. Zo schreef iPhoneclub eerder al een test van zeven apps met digitale kortingsbonnen die je kan inlijven bij onder andere restaurants, acties bij winkels en allerlei verzorgingsarrangementen. HurryApp – uiteraard een verbastering van Hurry Up – denkt een niche gevonden te hebben. De app van het Nederlandse Luciole Media richt zich enkel op aanbiedingen die maar heel kort gelden en waar je dus eigenlijk meteen ja of nee op moet zeggen.

Waarom de keuze voor zulke korte aanbiedingen? iPhoneclub vraagt het ontwikkelaar Alex Bitton:
Het is volgens ons de leukste manier om aandacht voor aanbiedingen nog te krijgen. Coupons en actiecodes die gelden voor 2 weken of meer, horen bij het verleden. Mobiele toestellen geven ons de mogelijkheid om sneller informatie te krijgen: waarom zou dat niet opgaan voor aanbiedingen? Het is voordeliger voor bedrijven. Als die op een bepaald moment weinig klanten hebben (of teveel producten), dan kunnen ze met onze dienst een flitsaanbieding sturen en een prijs tijdelijk sterk verlagen. Stel dat een restaurant weinig klanten heeft. De eigenaar moet toch de keuken- en het personeel betalen en ook nog verse producten verspillen. Zonde! Klanten kunnen op die manier nieuwe restaurant of bars leren kennen zonder grote risico voor het portemonnee.
De korte duur verkleint de kans dat je kortingsacties meekrijgt natuurlijk aanzienlijk. Er zullen genoeg momenten zijn waarop in je buurt geen aanbieding is te vinden. Hoe houdt HurryApp klanten betrokken? Bitton:
We bieden een mogelijkheid om vier keer per dag pushnotificaties te krijgen: rond 7 uur, rond 12 uur, rond 17 uur en rond 21 uur. Iedere gebruiker mag zelf kiezen op welke tijdstippen (en voor iedere dag) hij berichten wil ontvangen. Als er minstens een advertentie beschikbaar is in de buurt van de gebruiker en deze advertentie overeenkomt met de advertentie-profiel in het filter, krijgt de gebruiker een push bericht op de gekozen tijdstip. De gebruiker krijgt niet direct een pushbericht. Dit is om spam te voorkomen als de app straks (hopelijk) veel wordt gebruikt.
Aanvankelijk is het verdienmodel van de applicatie in nevelen gehuld. HurryApp is gratis te downloaden, maar adverteerders mogen er eveneens gratis aanmelden en er hun advertentie op loslaten. Bitton legt uit hoe de ontwikkelaar toch geld denkt te verdienen met de app:
We hebben een freemium-model voor adverteerders bedacht. Adverteren is gratis voor bedrijven die onze dienst niet vaak gebruiken, maar bedrijven die de dienst wel vaak willen gebruiken, kunnen een abonnement afsluiten. Zij krijgen ook uitgebreidere functionaliteit. De app blijft sowieso gratis.
- HurryApp iPhone korte aanbiedingen dichtbij
- Een overzicht van de actuele aanbiedingen met tijdbalk
- Je kan de kortingen filteren op haalbaarheid…
- … en op de kaart zie je waar de meest nabije aanbiedingen zijn
Je kan de aanbiedingen in HurryApp, behalve in een lijst met filterfuncties, ook op Google Maps bekijken en favoriete aanbiedingen en leveranciers opslaan. In het tabblad Meer kan je meerdere locaties aangeven waarvan je pushberichten wil ontvangen.
De kortingsdienst is op dit moment vooral nog erg leeg, wat volgens Bitton te danken is aan het gebrek aan ruchtbaarheid tot dusver. De promotietour moet nog van start gaan:
We beginnen onze reclamecampagne vanaf donderdag in de regio Den Haag, om bekendheid van bedrijven en particulieren te krijgen. Onze wens is natuurlijk in deze regio te groeien en hopelijk later in heel Nederland door te breken. Meer groeien is natuurlijk een droom…
Downloaden: HurryApp (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
De eerste klap is een daalder waard !
In potentie een erg leuk concept, mits je niet wordt overstelpt door allerhande niet-relevante reclame.
Maar, pak het dan meteen ook landelijk aan en beperk je niet tot een kleine regio. Schrijf vooral landelijke ketens aan met veel vestigingen.
Onder de huidige condities gaan zeer weinigen deze app downloaden kan ik je voorspellen. Zo raak je m.i. al snel in de vergetelheid. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Ongeveer hetzelfde concept als Groupon.
Met alle negatieve bijeffecten en half nagekomen afspraken voor mij waardeloos.
Minimale marges, veel accent op kwantiteit (beursgang !) en te weinig op kwaliteit.
En ik ga zeker niet op pad voor een of ander Kruidvat aanbiedinkje dat binnen een uur afloopt.
Google maar eens op Groupon.
@Berr14: Groupon is een van de apps die behandeld is in de aangehaalde test van zeven kortingsbonnen-apps. Deze app doet met zijn korte tijdsspanne wel degelijk wat anders: bij Groupon reserveer je soms al een half jaar van tevoren voor een aanbieding.
Een ander verschil is dat Groupon een leech is. Parasieten…
Bij ons in Den Bosch nul aanbiedingen. Voor de grap Utrecht geprobeerd: 4x een gratis croissant bij aankoop van…
Dit gaat hem zo echt niet worden. Meteen weer verwijderd.
Kan op een uur van mijn locatie een tweede croissant gratis krijgen. Helaas niet meer genoeg tijd 🙂
verklaar u nader, waarom?