
iCulture-app v1.2.1 nu beschikbaar: zoomfunctie in browser, veel kleine verbeteringen
Versie 1.2.1 van de iCulture-app is sinds vannacht beschikbaar in de App Store. Het gaat om een kleine update, waarin vooral crashfixes en cosmetische aanpassingen zijn doorgevoerd. Zo zijn we gaandeweg de app steeds verder aan het verbeteren. Er zit ook een nieuwe functie in de app: de In-App Browser ondersteunt vanaf nu pinch en zoom voor websites en foto’s.
We zijn uiteraard blij met de vele mooie reviews die we in de App Store hebben gekregen. Feedback en suggesties voor verbeteringen kun je kwijt via de app: tabblad Meer > Feedback.
Ook verbeterd is dat artikelen nu meteen als gelezen worden gemarkeerd als je tussen artikelen navigeert. In de voorgaande versie van de app was daar onbedoeld een extra refresh voor nodig. Er zijn nog meer kleine aanpassingen gedaan op basis van feedback van gebruikers. Zo bleek de tekst van artikelen met brede video’s niet goed leesbaar aan de rechterkant. Dat hebben we opgelost, zodat er geen tekst meer wegvalt. Daarnaast hebben we geprobeerd om zoveel mogelijk potentiële oorzaken van crashes te verhelpen. Heb je toch nog last van een crashende app of merk je dat de app abnormaal traag reageert, dan raden we aan om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Dat lost in 90% van de gevallen de problemen op.
Tenslotte nog een tip: wist je dat de nieuwe iCulture-app veel meer mogelijkheden biedt om artikelen te delen? Om dat nog makkelijker onthoudt de app in deze nieuwe versie de voorkeuren voor het delen van artikelen, zodat je niet steeds opnieuw een keuze hoeft te maken. Daarnaast krijgen we veel vragen over de push-notificaties van de iCulture-app: daar hebben we een apart artikel over geschreven.
Downloaden: iCulture (gratis, iPhone, iOS 4.3+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Ben erg blij met deze app!
Hoop alleen dat volgende update de iPad app wordt?
Verder echt complimenten.
Top app haal veel info vandaan.
Goede verbetering weer, het is een hoop werk, maar dan heb je ook iets om trots op te zijn als iCulture. En dan te bedenken dat het allemaal als blog site begon over een toen nog onbekende “iPhone” en nu een volwaardige site met een volwassen (lees professionele) App, welke door grote Tech sites (TheVerge, TechCrunch etc) regelmatig genoemd/geroemd wordt.
Mijn complimenten zijn dan ook op zijn plaats dacht ik zo!
Goede App.
Echter als de iPad versie er komt, dan koop ik de App.
Het openen van artikelen duurt altijd lang … zijn er meer die dit probleem hebben?
Op mijn 4S openen de artikelen vrijwel direct, en ik kan niet zeggen dat ik een ‘kale’ iPhone heb met 164 apps en best een behoorlijk aantal apps die meedraien op de achtergrond w.o. Mail, mailbox, notifications van diverse apps.
Een mogelijkheid is (is ook gemeld in het bericht en in de app-update) dat het verwijderen en het opnieuw installeren wel eens de oplossing zou kunnen zijn voor deze issue.
Ben erg blij met deze app. Eerste wat ik zie elke morgen. Haal alle info bij jullie vandaan. Zonder deze app was ik nergens geweest (73 jaar)
Ga aub zo door! Ondanks af en toe gezeur.
Vraagje, hoeveel tijd zit er nu tussen dat jullie de update bij Apple indienen en dat de update beschikbaar is voor de gebruikers?
Mooie update! Top 🙂
T blijft een fijne app.
Ben ik de enige waar artikelen die ik gelezen heb, bij ieder nieuw bezoek weer als ongelezen staan?
Volgens mij heb ik settings nergens overheen gelezen. Staat daar alles goed.
IC app is voor mij de vaakst opende app op mijn iPhone 😉 Kijk er graag in,…heerlijk! 😉
@Jean-Paul Horn: Bedankt voor het antwoord!!
En dat is inderdaad de oplossing.
Bedankt en point taken!
Vindt het een leuke app maar waardeloos in elkaar gezet. iets als een universele app voor iphone en ipad bestaat al jaren en jullie lopen voor een site met nieuwtjes zwaar achter.
De app werkt perfect nu , net de update gedaan .
Vriendelijk bedankt voor jullie werk ,fijne app en de snelle reactie.
Een compliment aan jullie.
@CD130: 7 dagen deze keer. Op deze website kun je het gemiddelde van alle deelnemende ontwikkelaars bekijken.
@Edwin ®: Er was nog iemand die dat meldde via de feedback (overigens de beter aangewezen weg voor dit soort vragen …) en die heeft het opgelost door de app compleet te verwijderen en opnieuw te installeren.
@marco: Bedankt voor je feedback. Er komt helaas voorlopig geen iPad-versie of universele app. We concentreren ons eerst nog even op het (sterk) verbeteren van de iPhone-versie en daarna op de samenvoeging van iPhoneclub.nl en iPadclub.nl naar iCulture.nl. Wellicht bekijken we in het tweede helft van het jaar of het financieel uit kan om de app om te bouwen naar een universele versie. Momenteel hebben we daar helaas de middelen en resources niet voor.