iHobo is een soort Tamagotchi, waarbij een dakloze drie dagen lang in je iPhone woont. Je moet dag en nacht voor hem zorgen, eten en geld verzorgen en hulp bieden.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 21 reacties
Batumulia
Goed initiatief, denk alleen dat het meer op de UK gericht is. Hier in Den Haag zie je geen dakloze mensen. Tenminste dat beweert de gemeente.
JiK
Ik heb een beetje dubbele gevoelens bij deze app. Ik werk zelf met de doelgroep dak en thuisloze (zowel jongeren als volwassenen), en ik weet niet hoe ik dit op moet vatten. Ik vind de intentie goed, maar ze geven een verkeerd beeld door te suggereren dat de problemen van een dakloze weg zijn wanneer hij geld, eten en aandacht heeft. 9 van de 10 gevallen is de problematiek van een dakloze zeer complex, en is geld, eten en aandacht lang niet het enigste wat er voor zorgt dat de dakloze weer terug in de maatschappij komt.
Agna
Geweldig, wat n super idee zeg!! Zo’n app zou SZN ook moeten maken!! Die steun ik overgens ook via hetgoededoelsms.nl Maar games voor een goed doel met een “reality” factor doen het toch altijd net ff beter!!
Coen
Of dit gaat werken weet ik niet, maar wel origineel en creatief.
Eelke
Wat een vet mooi promofilmpje! Goed initiatief ook.
Als je écht om daklozen geeft dan loop je natuurlijk niet over straat met een iPhone 😛
de Argonaut
Inventief idee om donateurs te werven. Ik denk zeker dat dit kan werken. En zo niet dan doet het filmpje het wel ( daar zit veel werk in!). Ben alleen bang dat t reclamebureau en alle andere bureaus (communicatie, programmeer, AV, sounddesign etc) zoveel geld heeft gekost dat half iPhone gebruikend UK de app moet aanschaffen/doneren willen ze dit geld kunnen gaan benutten. Maar dat heb je toch met grote (goodwill) bedrijven.
ronaldoo
Origineel geplaatst door JiK Ik heb een beetje dubbele gevoelens bij deze app. Ik werk zelf met de doelgroep dak en thuisloze (zowel jongeren als volwassenen), en ik weet niet hoe ik dit op moet vatten. Ik vind de intentie goed, maar ze geven een verkeerd beeld door te suggereren dat de problemen van een dakloze weg zijn wanneer hij geld, eten en aandacht heeft. 9 van de 10 gevallen is de problematiek van een dakloze zeer complex, en is geld, eten en aandacht lang niet het enigste wat er voor zorgt dat de dakloze weer terug in de maatschappij komt.
komt dus eigenlijk op neer dat het nooit goed is bij die lui.. Misschien moeten hun deze app maar eens spelen:P
Daejji
@ahh neee:
Nee, bij sommigen zal het eigenlijk nooit meer goed komen nee
Tanja
Origineel geplaatst door JiK ….. door te suggereren dat de problemen van een dakloze weg zijn wanneer hij geld, eten en aandacht heeft. 9 van de 10 gevallen is de problematiek van een dakloze zeer complex, en is geld, eten en aandacht lang niet het enigste wat er voor zorgt dat de dakloze weer terug in de maatschappij komt.
Je kunt het ook van een andere kant bekijken. Ik krijg namelijk helemaal niet het idee dat ze die suggestie neer leggen dat je met een slaapzak, eten, geld en aandacht de problemen van deze jongere oplost.
Maar wat ik hier uithaal is dat ze een andere groep donateurs proberen te bereiken. Wees eens eerlijk uit eindelijk draait alles om geld, en er is ook geld nodig om de doelgroep dak en thuisloze te kunnen helpen.
Als instelling heb je meer aan de doelgroep donateurs 20/40 omdat deze over het algemeen “langer” mee gaan dan 65+, en dit is naar mijn idee een goede manier om deze te kunnen bereiken.
Origineel geplaatst door de Argonaut ……. Ben alleen bang dat t reclamebureau en alle andere bureaus (communicatie, programmeer, AV, sounddesign etc) zoveel geld heeft gekost dat half iPhone gebruikend UK de app moet aanschaffen/doneren willen ze dit geld kunnen gaan benutten. Maar dat heb je toch met grote (goodwill) bedrijven.
De mogelijkheid zit er in dat de bedrijven hun tijd gedoneerd hebben. Mocht dit niet het geval zijn, dan moet je vaak eerst je geld uitgeven voor dat je het binnen krijgt. Als je als instelling er een groep langdurige donateurs erbij krijgt met de leeftijd van een jaar of 30 heb je dan niet al een doel bereikt?
Goed initiatief, denk alleen dat het meer op de UK gericht is. Hier in Den Haag zie je geen dakloze mensen. Tenminste dat beweert de gemeente.
Ik heb een beetje dubbele gevoelens bij deze app. Ik werk zelf met de doelgroep dak en thuisloze (zowel jongeren als volwassenen), en ik weet niet hoe ik dit op moet vatten. Ik vind de intentie goed, maar ze geven een verkeerd beeld door te suggereren dat de problemen van een dakloze weg zijn wanneer hij geld, eten en aandacht heeft. 9 van de 10 gevallen is de problematiek van een dakloze zeer complex, en is geld, eten en aandacht lang niet het enigste wat er voor zorgt dat de dakloze weer terug in de maatschappij komt.
Geweldig, wat n super idee zeg!! Zo’n app zou SZN ook moeten maken!! Die steun ik overgens ook via hetgoededoelsms.nl Maar games voor een goed doel met een “reality” factor doen het toch altijd net ff beter!!
Of dit gaat werken weet ik niet, maar wel origineel en creatief.
Wat een vet mooi promofilmpje! Goed initiatief ook.
Wanstaltelijke app. Schiet zijn doel ver voorbij.
@Batumulia:
Utrecht zit vol met hobo’s
There’s an app for that…
Belachelijk, leuke ideeën raken op.
Wel een manier om het probleem onder de aandacht te brengen. Goed gedaan!
Oh wacht… Ze komen…
…de moraalridders! :’)
Eerst de gebruiker een virtueel schuldgevoel aanpraten en het dan ook virtueel oplossen.
Dat is dus exact waar Obama op doelt.
http://news.yahoo.com/s/ytech_gadg/20100510/tc_ytech_gadg/ytech_gadg_tc1973_1
Oh nee, ze zijn er al 😛
gaaf filmpje, heel mooi gedaan!
Als je écht om daklozen geeft dan loop je natuurlijk niet over straat met een iPhone 😛
Inventief idee om donateurs te werven. Ik denk zeker dat dit kan werken. En zo niet dan doet het filmpje het wel ( daar zit veel werk in!). Ben alleen bang dat t reclamebureau en alle andere bureaus (communicatie, programmeer, AV, sounddesign etc) zoveel geld heeft gekost dat half iPhone gebruikend UK de app moet aanschaffen/doneren willen ze dit geld kunnen gaan benutten. Maar dat heb je toch met grote (goodwill) bedrijven.
volledig mee eens
@ronaldoo:
komt dus eigenlijk op neer dat het nooit goed is bij die lui.. Misschien moeten hun deze app maar eens spelen:P
@ahh neee:
Nee, bij sommigen zal het eigenlijk nooit meer goed komen nee
Je kunt het ook van een andere kant bekijken. Ik krijg namelijk helemaal niet het idee dat ze die suggestie neer leggen dat je met een slaapzak, eten, geld en aandacht de problemen van deze jongere oplost.
Maar wat ik hier uithaal is dat ze een andere groep donateurs proberen te bereiken. Wees eens eerlijk uit eindelijk draait alles om geld, en er is ook geld nodig om de doelgroep dak en thuisloze te kunnen helpen.
Als instelling heb je meer aan de doelgroep donateurs 20/40 omdat deze over het algemeen “langer” mee gaan dan 65+, en dit is naar mijn idee een goede manier om deze te kunnen bereiken.
De mogelijkheid zit er in dat de bedrijven hun tijd gedoneerd hebben. Mocht dit niet het geval zijn, dan moet je vaak eerst je geld uitgeven voor dat je het binnen krijgt. Als je als instelling er een groep langdurige donateurs erbij krijgt met de leeftijd van een jaar of 30 heb je dan niet al een doel bereikt?
Juist wel! Hebben ze iets om te stelen.
En over die app, die sla ik maar even over, voor ik het weet heb ik een torenhoge telefoonrekening, als die dakloze wat teveel belt op mijn kosten.
waarom een foto van een hooligan/scholier erbij ipv een foto van een dakloze ??? ;-).