In App-aankopen populairder bij iPad dan iPhone

Distimo heeft in een rapport over juni 2010 de In App Purchases in de App Store onderzocht. Er blijkt een groot verschil tussen iPad en iPhone.

distimoHet Nederlandse bedrijf Distimo heeft weer eens onderzoek gedaan naar de downloadcijfers in de App Store. Ze brachten een rapport voor juni 2010 uit, waarin vooral de aandacht is gericht op In App-aankopen. Ook andere softwarewinkels zoals de BlackBerry App World, Android Market, Nokia Ovi Store, Palm App Catalog en Windows Marketplace komen aan de orde. Interessant om te weten, is dat iPad-gebruikers veel meer aankopen binnen apps doen (10%) dan iPhone-gebruikers (2%).


De In App-aankopen komen het meest voor bij de categorieën Games en Sociaal Netwerken. Gratis apps die het meeste geld opleveren via aankopen binnen de app zijn MobiTV, ESPN 2010 FIFA World Cup, Tap Fish, Fishies en Zombie Farm.

Ook zijn er betaalde apps die met In App-aankopen nog wat extra geld binnensprokkelen. De meest winstgevende zijn Guitar Hero, TomTom USA en Call of Duty: Zombies II, The Sims 3 en Call of Duty: Zombies. Het gaat hierbij om aankopen die binnen de Amerikaanse App Store zijn gedaan. Hoewel Distimo er zelf geen uitspraken over doet, zouden in Europa de aankopen binnen navigatiesoftware iets populairder kunnen zijn.

distimo paid klein
Klik op de afbeelding voor een leesbare weergave

Bij de populairste applicaties blijkt Electronic Arts het erg goed te doen, met drie apps in de top 10. Bij betaalde apps zijn games in de meerderheid (9 van de 10), bij gratis apps zijn games juist in de minderheid (2 van de 10). Bij de Nokia Ovi Store is hetzelfde patroon te zien.

Het volledige rapport is (na registratie) hier te downloaden: Distimo Report July 2010 (gegevens hebben echter betrekking op juni 2010)

Reacties: 6 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.