De bijzondere indie-game Superbrothers: Sword & Sworcery EP is meer dan 300.000 keer verkocht. Dit vertelde Nathan Vella, president van ontwikkelaar Capy Games, tijdens de Independent Games Summit op GDC China 2011. De hoge verkoopaantallen zijn volgens hem opmerkelijk: tijdens de ontwikkeling van Sword & Sworcery hebben ze het omgekeerde gedaan van wat er verwacht wordt van een iOS-ontwikkelaar. Zo duurde de ontwikkeling meer dan een jaar en werd er 200.000 dollar in geïnvesteerd. Daarnaast richtte het spel zich op een specifieke doelgroep, terwijl iOS-games normaliter een grote groep proberen aan te spreken. De game won de Mobile Achievement in Art award tijdens het Independent Games Festival in 2010.
Downloaden: Superbrothers: Sword & Sworcery EP (€3,99)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Nu moet ik ook zeggen dat dit een heel erg toffe game is.
Nu moet ik ook zeggen dat ik het ook heb gekocht, maar er geen snars van snap, er niks mee kan en het zonde van mn centen vind.
En terecht, het beste spel wat ik ooit op de iPhone heb gespeeld
Wat goed! En idd volkomen terecht.
Op naar de volgende zou ik zeggen! Volgende wat weet ik niet precies, want dit is net zozeer een game als dat het een soort van kunstzinnige beleving is.