Reacties voor: ING Bankieren: vernieuwde app voor mobiel bankieren op iPhone, iPad en Android

ING Bank heeft een nieuwe Mobiel Bankieren-app uitgebracht, waarmee je op de iPhone, iPad en Android transacties kunt bekijken, geld overmaken en inzicht krijgt in je betaalrekeningen, tot 16 maanden terug.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 105 reacties

  1. YEAY !

    HEB ik op gewacht !

  2. Inloggen met je gebruikersnaam en ww ? Heb ik een andere app dan ….

  3. Eindelijk! Ziet er goed uit, ben em nu aan het downloaden…

    [edit] Geïnstalleerd en geverifieerd. Ziet er top uit. ING heeft al die tijd wel goed besteed!

  4. Weet niet hoelang ze er onder verstaan dat als je uit de app gaat hij vanzelf uitlogt ? Maar als ik uit de app ga zonder uit te loggen en 15 daarna op de app klik netjes saldo in beeld ???? Kan weliswaar niet naar bij en af schrijvingen of betalen dan moet ik pin in voeren. Maar ook niet iedereen hoeft mijn saldo te zien toch! Nog niet overtuigd !

  5. Ben benieuwd hoe ze het zakelijke en prive kunnen schieden via 1 app. Maar dat zal wel blijken bij het gebruik! Erg mooi in ieder geval, ziet er veelbelovend uit!

  6. @Pluk925: app verwijderen en in AppStore even hier naartoe gaan. Downloaden, installeren en aanmelden…
    Have fun!

  7. Dat ziet er mooi uit! En eerste ervaringen zijn positief! Wel jammer dat het zo lang heeft moeten duren….

  8. Heb de app bekeken en ziet er veel belovend uit, een goede tweede poging van de ING ben er blij mee, zeker ook met iPad ondersteuning!

  9. Super handig, werkt prima!

  10. Ook meteen geinstalleerd. Ziet er erg goed uit. Te laat: ja, maar dat weten ze bij ING zelf ook. Gelukkig nu de achterstand op de andere banken ingehaald met een app voor iPhone en android.
    Ik ben blij.

  11. Erg jammer dat niet werkt voor ING zakelijk. Keek naar de app uit, maar heeft nu nog geen zin

  12. Eindelijk! Alleen zakelijk is het volgens mij nog niet te gebruiken, ik krijg elke keer een foutmelding met de server. Ben benieuwd of je meerdere account er onder kan hangen maar dat zal wel niet…

    Sowieso een goede stap in de juiste richting.

    Edit: Werkt idd alleen particulier… Wat ik wel mis is mn adresboek… weet niet alle rekeningnummers uit mn hoofd en is toch wel handig om dan zo direct wat over te maken naar iemand zonder eerst te moeten vragen wij zijn of haar nummer is..

  13. Zo dat ziet er zeeeeeeer goed uit. (o.O)

    Ben erg blij dat ze eindelijk in Nieuwe Media aan het investeren zijn. Nu hoe ik niet over te stappen naar een ander bank.

  14. mm. Lijkt me een riskante app. De enige barrière is die 5-cijferige pincode.
    Het tweekanaals-model, website en TAN-code over sms, is hier geheel verlaten.

  15. Mijn opmerking voor de ING is:

    Geweldige verbetering tov de oude app. Ik vind het echter een groot gemis dat de app zich alleen tot het zien van de rekeningen en overschrijvingen beperkt. Andere zaken die ik toegevoegd zou willen zien is het zien en beheren van je creditcardsaldo en idem dito voor de spaarrekening. Ook is het jammer dat deze vernieuwde app nog steeds een stapje achter ligt op het concurrent ABN Amro/ rabobank (als het om overschrijvingen gaat), waar de cameratelefoon wordt gebruikt voor het inscannen van de onderste regel van een gele acceptgirokaart, voor het automatisch opvragen van alle relevante info als bedrag, tegenrekening en betaalkenmerknummer. Ik hoop dat de app alsnog snel met deze zaken wordt uitgebreidt. 

    Mijn type telefoon is: ipone 4 en ipad 1

  16. Mis voorlopig een basic zoals het adresboek. Ze lopen natuurlijk achter bij de bank die aan een foto van een (deel van een) accept-giro genoeg heeft om de gegevens alvast in te vullen.
    Maar zeker een bruikbare app!

  17. Origineel geplaatst door caroline
    mm. Lijkt me een riskante app. De enige barrière is die 5-cijferige pincode. Het tweekanaals-model, website en TAN-code over sms, is hier geheel verlaten.

    Een pinpas in combinatie met een pincode is precies hetzelfde dus vind het wel meevallen.

  18. Lijkt me zeer gevaarlijk dat het alleen beveiligd is met een pincode! Ze moeten maar snel kaartreader introduceren.

  19. Super app 😀

  20. Werkt deze enkel voor nederlandse ing rekeningen? Ik heb zelf een belgische rekening bij ze en gebruik al een tijdje de app uit de Belgische appstore, maar die ziet r niet zo chique uit!

  21. Top app! Werkt super mooi en makkelijk! Goed werk van ING.

  22. Ik vind de ING app nog steeds waardeloos.
    Je kan niet bij je adresboek met opgeslagen rekeningnummers, en je kan niet even geld van je spaarrekening overschrijven naar je gewone rekening. 🙁

  23. Origineel geplaatst door Sander
    Lijkt me zeer gevaarlijk dat het alleen beveiligd is met een pincode! Ze moeten maar snel kaartreader introduceren.

    Ik vermoed dat de applicatie na een aantal foutieve codes geblokkeerd wordt, dus een 5-cijferige pincode lijkt mij veilig genoeg. Geen kaartlezer aub: dan moet ik nog steeds 4 dingen meenemen wanner ik ga stappen: pas, paslezer, en iPhone!

  24. Ook onhandig dat hij niet uitlogt zodra je ‘m wegklikt. Nu kan iedereen die je telefoon in handen heeft je gegevens inzien als ‘ie nog op de achtergrond draait.

  25. Ziet er op het eerste oog geweldig uit!

  26. Ik zie in de screenshots dat er meerdere accounts kunnen worden toegevoegd. Ik zie nergens een plusje oid waardoor ik dit kan doen.

    Iemand enig idee waar ik een tweede account toevoeg?

  27. Ik snap niet dat er mensen zijn die dit onveilig vinden. Vinden zij een pinpas ook onveilig?
    De app is zelfs nog een tikkeltje veiliger omdat het met 5 ipv 4 cijfers werkt.

    Het enige dat ik mis, is het adresboek. Ik heb net een overschrijving gedaan, maar moest het rekeninghouder even opzoeken terwijl die rekening wel in mijn adresboek staat.

  28. Origineel geplaatst door Fred
    Ook onhandig dat hij niet uitlogt zodra je ‘m wegklikt. Nu kan iedereen die je telefoon in handen heeft je gegevens inzien als ‘ie nog op de achtergrond dr

    Helemaal mee eens! Eindelijk is ie er dan, werkt erg snel en is lekker overzichtelijk.. Op het puntje wat Fred aanhaalt na, lijkt de app erg compleet.

  29. Origineel geplaatst door Fred
    Ook onhandig dat hij niet uitlogt zodra je ‘m wegklikt. Nu kan iedereen die je telefoon in handen heeft je gegevens inzien als ‘ie nog op de achtergrond draait.

    Vind dat juist handig dat ik zonder weer mijn code in te geven bij mijn rekeninggevens kan, voor overschrijven moet je alsnog je pincode ingeven, als je dat niet prettig vind zet je toch gewoon een lockcode op je iphone. Wellicht dat ING hier een optie van kan maken.

  30. Dus, samengevat:

    +Ziet er mooi uit!
    +Werkt intuïtief
    +Werkt erg snel

    -Spaarrekeningen niet zichtbaar
    -Niet mogelijk van/naar spaarrekening over te boeken
    -Adresboek (nog) niet beschikbaar
    -Zakelijk werkt niet
    -Niet mogelijk om de app op te laten starten met je rekeningenoverzicht, je start bij de keuze uit ‘demo’ ‘rekeningen’ ‘contact’ etc.

  31. @Fred: In de tekst in de AppStore staat dat ze bezig zijn met implementeren van overmaken van/naar spaarrekeningen. Ik verwacht dat ook het adresboek in de toekomst wel geïmplementeerd zal worden. We wachten af!

  32. wow, helemaal te gek deze app. Eindelijk een veilige en nette oplossing van ING. Ik ben om!

  33. Origineel geplaatst door A-no-nie-mus
    @Pluk925: app verwijderen en in AppStore even hier naartoe gaan. Downloaden, installeren en aanmelden… Have fun!

    Dus als iemand je iPhone in handen krijgt en het scherm is niet gelocked is je voornaamste zorg dat ze je saldo kunnen zien…?

    Als je je iPhone bij iemadn in handen geeft neem ik aan dat je die persoon vertrouwt, en als ie gejat / verloren wordt neem ik toch aan dat je het scherm na korte tijd op slot laat gaan. Bovendien kent de vinder je waarschijnlijk niet dus wat boeit het als die het saldo van je lopende rekening kan zien…? beetje spijkers op laag water zoeken, ik ben er erg blij mee in ieder geval.

  34. Ik hoop dat de app. door hééél veel ‘betatesters’ gebruikt wordt en dan zal ik over zo’n 6 maanden een besluit nemen om deze eventueel ook te gaan gebruiken. Ik hou de fora wel in de gaten.

  35. het is misschien een beetje laat maar laten we denken: beter te laat dan nooit meer 🙂

    Of zoiets… LOL

    Ik vind het een mooi programma en het werkt prima. Heb alleen nog niet getest of het ook heel snel gaat met overboeken van mijn spaarrekening (als dit mogelijk is) naar mijn normale rekening. Hoop dat dit kan, anders vind ik het nog niets 🙂

  36. Origineel geplaatst door Sander
    Lijkt me zeer gevaarlijk dat het alleen beveiligd is met een pincode! Ze moeten maar snel kaartreader introduceren.

    Ja, honderdduizend opties maar… en daarnaast, hoe groot is de kans dat je je telefoon verliest en iemand binnen pakweg een minuut of 2 na jouw laatste gebruik (ie. voor het scherm wordt gelocked) dit gaat proberen?

  37. Mijn partner met een eigen ING rekening gebruikt de iPad ook. Kan ik ook switchen tussen accounts?

  38. Mijn positieve bericht zal ik maar direct de grond in duwen… Je kan dus niet eens geld overmaken van een spaarrekening naar mijn eigen rekening. Wat wel kan bij de Rabobank en dat is toch nu juist zo handig is.

    Sorry, maar het is al een + puntje dat we iets meer kunnen maar het is nog niet een dikke +

  39. Origineel geplaatst door marcservice
    Heb alleen nog niet getest of het ook heel snel gaat met overboeken van mijn spaarrekening (als dit mogelijk is) naar mijn normale rekening. Hoop dat dit kan, anders vind ik het nog niets

    Dit kan helaas (nog) niet volgens mij.

  40. Hoe kan je een extra/2e rekening toevoegen?

  41. Origineel geplaatst door Anco
    Hoe kan je een extra/2e rekening toevoegen?

    Niet, die moet je al hebben bij de ING (bijvoorbeeld een gedeelde rekening oid). Kan je niet toevoegen uit de app.

  42. Is dit zeker weten veilig?

  43. Origineel geplaatst door Fred
    Niet, die moet je al hebben bij de ING (bijvoorbeeld een gedeelde rekening oid). Kan je niet toevoegen uit de app.

    Lekker handig…
    Als je ze namelijk deelt op ing dan zal de tenaamstelling veranderen

  44. Origineel geplaatst door Jan
    Ik vermoed dat de applicatie na een aantal foutieve codes geblokkeerd wordt, dus een 5-cijferige pincode lijkt mij veilig genoeg. Geen kaartlezer aub: dan moet ik nog steeds 4 dingen meenemen wanner ik ga stappen: pas, paslezer, en iPhone!

    Op de site van ING staat dat je maar 1 keer de verkeerde code kan intypen zodra dat gebeurd moet je een nieuwe code aanvragen via de desktop pagina.

    Verder inderdaad wel een tegenvaller dat ze niet hebben gedacht aan de multitask beveiliging. Dat hebben ze bij 1Password inderdaad wel goed gedaan. Instant lock bij pop-up, home knop of multitask gesture.

  45. België wil dit ook 🙁
    Ik kan enkel overschrijven tussen eigen rekeningen

  46. Maar 1 rekening en geen 1 kunnen toevoegen ? Als je de app geschikt maakt voor de ipad familie apparaat moet iedereen toch zijn rekening kunnen bekijken! Nee ing jullie zijn er nog niet

  47. De reden dat er geen adresboek in de app zit komt waarschijnlijk omdat de app zelf geen gegevens opslaat. Is ook weer een stukje veiligheid.

  48. Helemaal mooi! Eindelijk na al die tijd heeft ING een inhaalslag gemaakt op de mobiele markt 🙂

  49. De app is niet onveilig, de gebruiker is onveilig (als ie niet uitlogt of een code gebruikt als 12345).

    -/-Spaarrekeningen niet zichtbaar
    -/-Niet mogelijk van/naar spaarrekening over te boeken
    -/-Adresboek (nog) niet beschikbaar
    -/-Zakelijk werkt niet
    -/-Niet mogelijk om de app op te laten starten met je rekeningenoverzicht, je start bij de keuze uit ‘demo’ ‘rekeningen’ ‘contact’ etc.

  50. Origineel geplaatst door Sander
    Lijkt me zeer gevaarlijk dat het alleen beveiligd is met een pincode! Ze moeten maar snel kaartreader introduceren.

    Ik heb het even getest, en na 3 pogingen blokkeert de app, en moet je opnieuw het registratieproces doorlopen.

    Dus ik denk dat het allemaal niet zo gevaarlijk is als jij denkt.

  51. Over onveilig met alleen een pincode; als je geld overmaakt heb je denk ik ook een Tan code nodig.

    Is idd raar als je die Tan op je telefoon ontvangt… Maar goed, het is al een stuk beter dan de oude app!!

  52. Leuk, erg leuk. Inderdaad hopen dat het veilig is en blijft. Je krijgt overigens geen inzicht op je spaartegoeden als je die hebt. Verder geen integratie met Ideal. Dus gemakkelijk betalen via internet (nog) niet. Verder prima en complimenten aan de ontwikkelaars van ING.

  53. @Jeroen: Ik vind het wel fijn dat hij niet multitask beveiligt. Rekeningnummer gekopieerd uit whatsapp en overgemaakt..

  54. Origineel geplaatst door joedoekoe
    De app is niet onveilig, de gebruiker is onveilig (als ie niet uitlogt of een code gebruikt als 12345)

    de gebruiker mag geeneens een code gebruiken als 12345, staat in de tekst! 😉

  55. Origineel geplaatst door Thijs
    Eindelijk! Ziet er goed uit, ben em nu aan het downloaden…[edit] Geïnstalleerd en geverifieerd. Ziet er top uit. ING heeft al die tijd wel goed besteed!

    Hier ben ik het niet mee eens. De concurrentie heeft al eerder veel betere app geintroduceerd. Snap niet echt waar deze stelling op gebaseerd is.

  56. Mijning.nl logt volgens mij zelf na een kwartier uit als er geen actie is geweest, is dit ook zo bij de app? Want dan ben je redelijk snel van dat minpuntje af (als je een kwartier redelijk snel vind). Voor de rest een beetje jammer van dat adresboek.

    Sorry niet goed gekeken, je kan gewoon uitloggen, net als op de computer…

  57. @Joost Verhoeven: @Rick: Dat klopt in zekere zin. Behalve dat de pinpas op een rekening werkt. En altijd samenwerkt met een kastje waarop je de pin moet intoetsen. Dat kastje is tampervrij gemaakt. Dat is niet hetzelfde als een iphone.

    Volgens jouw redenatie is het voor geen enkele bank kennelijk nodig om óf een tan-code systeem óf van die pintokens te hebben. Voor jou is pinpas en pincode genoeg.
    Ik vraag me af waarom de banken dat kennelijk dan toch doen met die tokens, en waarom ze daar dan nu ineens van afwijken.

  58. De naam van de apps moet veranderd naar ‘Mijn ING’ ipv bankieren. Klinkt meer persoonlijk.

  59. Erg overzichtelijk! Ziet er zelfs een stuk strakker uit dan de site. Die mogen ze ook wel eens zo onder handen nemen.

  60. Mooi.

    Ik ben van plan weg te gaan bij Rabobank.
    Dan weet ik dat ING iig ook mobiel bankieren heeft.

  61. Hehe, eindelijk is de ING ook volwassen geworden!

  62. ING ziet er strak uit die App.

    even wat opmerkingen voor sommige hierboven.

    na 3 x foute code moet je weer opnieuw aanmelden. (redelijk veilig)
    voor overschrijvingen met je mobiel is geen extra TAn code nodig. Je moet ter bevestiging nogmaals je 5-cijferige code ingeven (ook erg veilig) stel dat je de app open laat staan kunnen andere nog geen geld overschrijven.

    Geef ING ook de kans om de app te verbeteren.
    Ik vind dit veilig genoeg om onderweg ooit een betaling te doen. Hoofdzakelijk zal ik het toch op mijn pc doen maar deze erg handig voor onderweg. TOP

  63. I come from Germany but live in Holland. Therefore my iTunes account is German. Too bad I can’t access this app through the German iTunes store, I have been waiting for an app from ING for a long time. It was embarrassing what they were offering before…

    Anyone have an idea for a fix?

  64. Origineel geplaatst door Michiel
    Mijning.nl logt volgens mij zelf na een kwartier uit als er geen actie is geweest, is dit ook zo bij de app?

    JA doet de app ook na een kwartier

  65. heeft iemand gemerkt dat de jongen in het filmpje met zijn iPhone een betaling kan boeken zonder 3G, EDGE of WIFI
    DAT is pas een killer feature *hetzijndedetailsdiehethemmaken

  66. Even een vraagje.

    Ik heb hem op de iPhone 4S geïnstalleerd, maar wil nu de app ook op me ipad 2 installeren en dat is gelukt. Vervolgens moet ik dan dus weer het hele aanmelden opnieuw doen? want als ik dat doe dan kan ik bij de mijn.ing.nl bij mobiel niet de code meer krijgen want die is al vergeven, of kan je ergens inloggen ouzo? Want vind het wel raar dat ik hem dan niet op me ipad kan gebruiken, maar op een van de twee?

  67. Hahaha, lekker veilig!!!! 1 pincode voor zowel inloggen als overboeken??? Beste ING, weleens van malware gehoord? Zal op de iPhone nog wel meevallen (hoewel juist vandaag een onderzoeker erin is geslaagd om ongesigneerde code te laden in de iPhone) maar Android lust hier wel pap van. Bij Rabo en ABN hebben ze dit beter begrepen……. Wie deze ING app gaat gebruiken kan netzogoed meteen zn pincode met bankpas erbij op straat leggen. Kortom, prutswerk!!

  68. Ik weer zeker dat er mensen zijn die gaan klagen, maar ik vind hem fijn!!

  69. Waarom is er niet gebruik gemaakt van je bestaande Girotel entry. Ik wordt stapelgek om overal weer nieuwe accounts/pincdes te moeten opgeven..!

  70. Makkelijke registratie, overzichtelijke app, betaling gaat makkelijk. Tuurlijk, adresboek en spaarrekening/creditcard zou nog mooier zijn maar ik ben voorlopig al heel blij hiermee!

  71. Het heeft even geduurd maar het resultaat mag er zijn!! Top!!

  72. Waardeloze app zeker in vergelijking met de app van de Rabo, die wel een adresboek heeft en wel de mogelijkheid heeft om over te boeken van spaar naar betaal rekening en die wel uitlogt na afsluiten etc etc

  73. Hier begrijp ik werkelijk helemaal niets van!! Allemaal mensen die blij zijn als dadelijk hun bankrekening geplunderd blijkt te zijn?? “Het resultaat mag er zijn!! Top!!”?? Denken die mensen nu werkelijk dat fraude met hun bankrekening slechts theorie is?? Denk na!! Criminelen weten wel raad met deze app en de vraag “Hoeveel bank wil je hebben?”

  74. Pushberichten als je geld binnenkrijgt mis ik ook nog.

  75. Ik kan alleen inloggen via Internet 3G, niet via WiFi.
    Hebben anderen daar ook last van?

  76. jammer, alleen vanaf iOS 4.0 🙁

  77. @caroline: Een tancode lijkt me ook onmogelijk, als jouw iphone word gejat krijgen ze daar de tancode via sms binnen dus dan zouden ze er alsnog in kunnen. via die pincode voorkom je dit.

  78. @Jan: Toch zou het handig zijn als je, in geval van verlies of diefstal, vanuit Mijn ING de mobiele toegang zou kunnen blokkeren.

    Heb de app nu vijf minuten, de feedback-knop begint al slijtage te vertonen. Raad aanderen aan daar ook flink gebruik van te maken.

  79. Redelijke app die doet wat ie moet doen; saldo zien en kunnen overschrijven. Simpel qua opzet. Haalt de gegevens uit dr standaard database bij de ING. Waarom de ING hier jaren mee gewacht heeft is me een raadsel; zoiets bouw je in een maand.

  80. Dat is mooi, nu kan je iemand ter plekke bedreigen, en dwingen dat ie geld overmaakt naar een rekening, zonder dat je de persoon eerst naar de dichtstbijzijnde pin automaat moet dirigeren;-) Nee, ik hou het bankieren gewoon op mijn computer! De app kan wel functioneel zijn, maar ik ben er qua veiligheid een beetje huiverig voor.

  81. Origineel geplaatst door BS-1978
    Dat is mooi, nu kan je iemand ter plekke bedreigen, en dwingen dat ie geld overmaakt naar een rekening, zonder dat je de persoon eerst naar de dichtstbijzijnde pin automaat moet dirigeren;-)

    :’) de perfecte misdaad. 1000 Euro naar rekening 1234567 tnv BS-1987. Politie & justitie mogen dan af en toe een steekje laten vallen, ik denk dat ze dit gevalletje wel op kunnen lossen 😀

    @Pikkie: Het is nu niet alsof ING-klanten de Rabo-app kunnen gebruiken he, dus waardeloos is deze app zeker niet. En overstappen naar Rabo is ook niet echt een optie aangezien je daar anno 2011 gewoon op je papieren afschriften moet wachten om je creditcard-mutaties te zien (!)… Zo heeft iedere bank wel wat.

  82. Klopt het dat je dus geen TAN codes meer kan gebruiken voor transacties en dat je dus je gehele rekening beveiligt met 1 code? Dat lijkt mij geen goed idee? Correct me if I’m wrong.

  83. Zeker een mooie app. Wat ik mis, is het heen en weer kunnen schuiven van geld van en naar m’n spaarrekening. Deze heb ik ook bij de ING maar helaas krijg ik deze niet in m’n lijst oid.

  84. Kan iemand mij nu duidelijk de beveiligingsproblematiek rondom deze App samenvatten?
    Mede ook naar aanleiding van de waarschuwingen die in de consumentenmedia naar voren zijn gebracht. Wat is waar en wat is onzin?

  85. @Larss: Wow, thx! Dat wordt dus braaf bij ING blijven… Wat zijn de nadelen van ABN? 😛

  86. @bartje: ik was net van plan om juist over te stappen naar rabobank, waarom ga je weg? 🙂

  87. Wel niet te krijgen in belgie… Er zijn inderdaad ook belgen die een ing rekening hebben.
    Bij abn amro wel mogelijk!!

  88. @Bart: Heb je nu ook via de app feedback gegeven? Want dat is wat ze natuurlijk nu graag willen. Heb zelf de volgende punten aangestipt:
    – adresboek kunnen gebruiken
    – van en naar spaarrekeningen boeken die gekoppeld zijn aan betaalrekening
    – toevoegen van zakelijke rekening aan de app.

    Zelfs een korte beschrijving toegevoegd van hoe ik dat eventueel zie. Ik denk dat als iedereen gewoon aangeeft wat hij of zij graag zou willen zien dat je dan juist kan verwachten dat er wat gedaan gaat worden. Als we met zijn allen blijven klagen dat niet alles werkt maar het niet op de juiste plek doen dan is dat natuurlijk zonde.

  89. Blij mee!!
    Als het misgaat horen jullie het. Ik ben niet bang zoals sommigen… ;-()

  90. Toffe app zeker de moeite waard! Wou eerste instantie al bijna overstappen naar een andere bank omdat ik mobiel bankieren fijn vind.

    Maar deze app is wel goed al mis ik het 1 en ander. Want ik heb nu spaarrekeningen eraan gekoppeld die zie ik niet. En ik mis een filter/zoekfunctie deze heb ik als feedback meegegeven want heb zoveel af/bij per maand dat het wel fijn zou zijn dat je kan zoeken of filteren.

  91. Tja… Bij het aanmelden op de site heb je kennelijk een tan nodig… Opeens krijg ik een melding dat ik de tan 3 x verkeerd heb ingetoetst en is alles geblokkeerd zonder 1 tan ingevoerd te hebben! Bedankt ING!!!

  92. Ik ben zelf ook geen bangerik. heb een pincodeslot op mijn iphone zitten en een pincode op de app. Dan zit je behoorlijk safe.

    Als je het niet vertrouwd, gewoon niet downloaden !

  93. Origineel geplaatst door dlo
    Ik ben zelf ook geen bangerik. heb een pincodeslot op mijn iphone zitten en een pincode op de app. Dan zit je behoorlijk safe.Als je het niet vertrouwd, gewoon niet downloaden !

    Malware op je mobiele telefoon maakt het geen fluit uit of je een bangerik bent of niet of dat je het wel of niet vertrouwt. Die onderschept gewoon die 5-cijferige code en gaat met je geld aan de haal. En denk nu niet: ach dat zal toch wel loslopen en ik heb geen malware op mijn telefoon. Nee, nu misschien nog niet maar dat is een kwestie van tijd……….. Bij ABN en Rabobank is dit allemaal heel anders en daardoor wel veilig geregeld. ING wordt de volgende Diginotar (in Iran zijn de hackers zich al warm aan het draaien)

  94. Ik heb de app inmiddels al meerdere keren opnieuw geinstalleerd op mijn Iphone en IPad en vervolgens mij mij juist aangemeld.

    Log ik daarna in op http://www.mijnING voor de bevestigingscode onder ‘mobiel’ krijg ik maar steeds geen bevestigingscode. Wie weet wat ik fout doe?

  95. @Xander:

    Origineel geplaatst door Xander
    Tja… Bij het aanmelden op de site heb je kennelijk een tan nodig… Opeens krijg ik een melding dat ik de tan 3 x verkeerd heb ingetoetst en is alles geblokkeerd zonder 1 tan ingevoerd te hebben! Bedankt ING!!!

    Dat had ik ook omdat ik toevallig ook net een nieuwe telefoon heb. Een nieuwe “feature” van ING is dat zodra ze zien dat je een nieuwe telefoon hebt, je TAN codes voor 2 dagen worden geblokkeerd!? Na 2 dagen werkt het weer, ze kunt dat zien op mijn.ing.nl

    Zie ing.nl

  96. Na het downloaden van de app, en het invullen van mijn gegevens, blijft deze hangen op ‘Laden…’. Dit ligt echter niet aan het netwerk, want op mijn vader’s iPhone werkt de app wel volledig…

  97. Helaas is deze app. niet voor zakelijke rekeningen te gebruiken = grote misser van de ING.

    En met mijn particuliere rekening kan ik niet aanmelden :-((

    Kortom … W A A R D E L O O S !!!

  98. Ik denk dat deze app gewoon afgetopt zou moeten zijn (weet niet of dat al zo is). De pinpas is ook gemaximaliseerd op 250 per dag.

  99. Origineel geplaatst door Arie
    Ik denk dat deze app gewoon afgetopt zou moeten zijn (weet niet of dat al zo is).

    Yup, €1000,- zoals ook in het artikel staat.

    De pinpas is ook gemaximaliseerd op 250 per dag.

    Haha, echt niet.

  100. @Hielke: ik had hetzelfde maar zat natuurlijk niet op te letten. Als je ING mobiel aanklikt krijg je een TAN code. Die tancode moet je op ING.nl invullen en dan pas krijg je de bevestigingscode en kan je het op je telefoon invullen.

  101. Logt niet uit. Vreemd! Vind abnapp beter.

  102. De oplossing van mijn probleem was dat ik een en/of rekening heb en voor beide rekeninghouders eerst een gebruikersnaam en wachtwoord voor mijning.nl moest aanvragen. We hadden er maar 1. Tja…. dan moet je ook maar weten.

  103. Waar vul je de datum voor afschrijving in?

  104. @Maurice: Klopt, het werkt nog niet voor zakelijke bankrekeningen. Staat ook ergens in het artikel. Die rekeningen staan in een losstaand systeem, andere database.

  105. @Fabian: Just make an extra account in the NL iTunes Store?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.