Dit jaar werden de International Mobile Gaming Awards (IMGA) alweer voor de zesde maal gehouden. Het is een event waarbij de beste games voor de mobiele sector worden uitgereikt, waarbij dus ook spellen voor Nintendo DS of de Sony PSP worden meegenomen. Dit jaar werden er prijzen uitgereikt in acht categorieën. Van deze acht categorieën zijn er zeven waarvan het spel ook op de iPhone uitgebracht is.
Konami heeft dit jaar twee prijzen gewonnen bij de IMGA: met Wire Way wonnen ze de prijs voor Best Casual Game en met Krazy Kart Racing wonnen ze in de categorie Operator’s Choice Award. Wire Way is de enige game die niet op de iPhone is uitgekomen, maar alleen op de Nintendo DS gespeeld kan worden. Labyrinth 2 won de eerste prijs in de Grand Prix-categorie; dit is de categorie waarin gekeken is naar alle factoren.
Presentator van de IMGA, Chris James, zegt:
Clearly 2010 has been the year to celebrate the creativity of iPhone developers, and we look forward to how the market for innovative gaming will expand in future.
Alle winnaars van de IMGA 2010 zijn:
Best Casual Game
Wire Way, uitgegeven door KONAMI Digital Entertainment
Best Real World Game
Ulrike and Eamon Complaint, van Blast Theory, Verenigd Koninkrijk
Excellence in Design
Ancient Frog Jr. (€ 0,79), James Brown, Nieuw-Zeeland
Excellence in Connectivity
Sniper vs Sniper Online (€ 1,59), Com2uS, Zuid-Korea
Excellence in Gameplay
Mini Squadron (€ 2,39), Studio FungFung, Verenigd Koninkrijk (lees meer over Mini Squadron)
Operators’ Choice Award
Krazy Konami Racing (€ 2,39), KONAMI Digital Entertainment (lees meer over Krazy Kart Racing“>Krazy Konami Racing)
People’s Choice Award
Bruce Lee: Dragon Warrior, Digital Legends en India Games, Spanje
Grand Prix
Labyrinth 2 (€ 3,99), Illusion Labs, Zweden (lees meer over Labyrinth 2)
Bron: PocketGamer
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Natuurlijk is iPhone nr. 1 😛
Ik vind dit artikel nogal nietszeggend. Wat meerzeggend zou zijn is het feit dat veel ontwikkelaars spellen op meerdere systemen uitbrengen. Als vrijwel alle spellen op alle systemen worden uitgebracht is het niet zo gek dat de iPhone bovenaan eindigd.
Dus of de illustratie bij dit artikel nu zo terecht is vraag ik me af
Vanzelfsprekend natuurlijk 😛
Ik wil niet lullig doen of zo, maar de games voor de Nintendo DS en PSP zijn een STUK uitgebreider dan games voor op de iPhone. Ik begrijp het als het hier om de pick-up-and-play principe gaat. Ik zie in ieder geval geen games die tippen aan toppers als The Legend of Zelda: Spirit Tracks of LittleBigPlanet (PSP).
Is dit zeker alweer een Award uitreiking waarbij de makers zelf moeten aanmelden ofzo?
Geen slechte spellen trouwens. Roque Sqaudron is trouwens wel suoervet!
Gah!! PocketGamer noemt Bruce Lee ook al een beat-‘em-up!!
mwahahaa … iPhone is the best ahja .. maar ik vind wel dat ze zullen mogen uitpakken voor het grafische gedeelte 🙂
Hoe kan de iPhone het best zijn als ze spellen waarderen en niet de consoles?
Wat een kromme zin@Liese Birdie:
@ Liese Birdie
Dat bedoelde ik dus ook. Totaal irrelevant bericht