Invisible Gamepad: gameknoppen op je iPhone-scherm plakken

Invisible Gamepad: gameknoppen op je iPhone-scherm plakken

De Invisible Gamepad is een knoppenset die je op je iPhone-scherm kunt plakken, zodat je knoppen aanvoelt.
Bastiaan Vroegop -

Invisible GamepadEen speciaal voor de iPhone gemaakte game is met behulp van intuïtieve touchbesturing vaak prima te spelen, maar zodra ontwikkelaars virtuele joysticks, d-pads en knoppen introduceren wordt het al lastiger. Je moet dan continu letten op de positie van je vingers, om er zeker van te zijn dat ze niet van de knoppen glippen. De Invisible Gamepad wil dit oplossen door je een paar kleine knopjes op het scherm te laten plakken.


De knopjes van de Invisible Gamepad bevestig je bovenop de toetsen in een spel, zodat je aanvoelt waar ze zitten en ook echt kunt drukken. Ieder pakket bestaat uit 63 knoppen: 10 digitale d-pads, 10 alternatieve d-pads, 24 analoge sticks en 19 knoppen. Iedere toets is van een andere grootte, zodat hij makkelijker op een toets van een bepaalde maat op je iPhone-scherm past.

De knoppen bieden vooral feedback voor je vingers, om te zien waar je moet drukken. Hierdoor zijn ze een stuk compacter dan bijvoorbeeld de Fling, een analoge stick die je op je iPad kunt plakken. Daar staat tegenover dat de opgeplakte knoppen niet met je vinger mee bewegen op bijvoorbeeld een analoge stick. Volgens de makers zijn de knoppen ook dun genoeg om ze gewoon op je iPhone te laten zitten als je hem in je zak steekt.

Door op Kickstarter 11 dollar te doneren krijg je de Invisible Gamepad-knoppen toegestuurd, mits de makers 7.000 dollar in te zamelen. De kans is groot dat dit ze zal lukken: ze hebben een vrij bescheiden streefbedrag en nog twee maanden te gaan.

Klik om inhoud van Kickstarter te tonen.
Learn more in Kickstarter’s privacy policy.

Reacties: 4 reacties

  1. Ik wacht wel op iOS7 en de hieruit geboren nieuwe generatie controllers…

  2. Het idee is goed maar niet nieuw. Maar het grootste probleem van on-screen knoppen vind ik niet dat je ze niet kunt voelen (met de juiste programmering hoeft het niet zoveel uit te maken of je precies midden op de knoppen drukt of iets ernaast), maar het feit dat je met je vingers een flink deel van het scherm afdekt. Wat dat betreft is het concept van de iCade en soortgelijke besturingen veel beter en ik hoop dat met iOS7 meer ondersteuning voor deze besturingen in de spellen wordt ingebouwd.

  3. Met Blutrol en een ps3 controller kun je de ps3 controller ook gebruiken voor iPhone games. Werkt heel goed in Modern Combat etc.

  4. Speel dan op je ps3 en niet op iphone, ps3 is een gameconsole en een iphone is dat niet!