In deze iOS game-update: gemiste verwijzingen naar Neverending Story, het acteertalent van Vin Diesel en Pippi Langkous’ bekende piratenliedje Yohoho en een fles met rum. Ze houden zo op een of andere manier in de stukjes over de vandaag besproken games verwerkt kunnen worden, want wat slaat de klok vandaag? Fast & Furious (niet van Gameloft!) is uitgekomen in Canada, Epic Pirates Story moet Kairosoft-fanaten aanspreken en de sfeervolle eindeloze rengame Buddy & Me is gefinancierd en klaar voor het grote werk.
Epic Pirates Story: piraten tegen kwallen
Aan de trailer hieronder kan je zien, dat Epic Pirates Story niet eens zijn best doet om je binnen te halen met een video, maar toch zijn de plannen van ontwikkelaar Epic Devs niet van de lucht. Als het aan hen ligt, is hun eerste simulatiespel waarin je een pirateneiland bouwt, een voorbode aan een hele reeks soortgelijke games als Epic Movies Story, Epic Car Story and The Conquest: Colonization. Je begint als piraat met de bouw van een dorp op een eiland in de Caribbean. Die uitbreiding wordt mede gefinancierd door veroveringen die je bij omliggende eilanden doet. En je voelt het aankomen: andersom werkt het net zo. Door uitbreidingen kan je het hogerop zoeken en bouw je nieuwe en betere uitrusting om de wateren mee te veroveren. Zo werk je je op als piratenkoning. Epic Pirates ondersteunt verder Party’s, maar vroeg in het spel weten we daar nog niet het fijne van. Epic Devs mikt met het spel op de doelgroep van Kairosoft-spellen en andere simulaties, en komt er zelfs openlijk voor uit dat haar pixelstijl is gebaseerd op de games van de Japanse studio. Zal Epic Pirates Story net zo verslavend zijn?
Downloaden: Epic Pirates Story Free (gratis, universeel, iOS 5.1+)
Fast & Furious 6 uitgekomen… in Canada
We weten nog niet of het een goed teken is: Fast & Furious 6 is uitgekomen in Canada. De racegame van ontwikkelaar Kabam op basis van de aankomende gelijknamige film, is daar reeds vrijdag in de App Store gezet. En wij hebben hem hier nog altijd niet. Het probleem is dat het ook wel even kan duren. Canada wordt vaak als probeerland gebruikt voor spelontwikkelaars en -uitgevers, maar niet altijd weet een game vervolgens uit het land door te stromen naar Nederland, België en de rest van de wereld. Als we Fast & Furious dadelijk wel hier uitkomt, kan je in een virtuele Dodge Charger uit 1970 stappen en groei je door naar een scala aan modernere auto’s. Althans, doorgroeien… doorslippen is misschien het betere woord. Een trailer van de game geeft aan dat slippen misschien nog wel crucialer is voor goede snelheden dat de topsnelheid van je wagen; zo nauwkeurig en uitgebreid kom je met gierende banden de bochten door. De game werkt vanaf een iPhone 4, is gratis te downloaden en daardoor natuurlijk ook doorspekt van in-app aankopen… maar wanneer het bij ons te spelen is, dat is nog een raadsel.
Trailer van de Dag: Buddy & Me
Jason Behr, oud-ontwikkelaar van Halo 4 en Metroid Prime, heeft het voor elkaar hoor: Buddy & Me van zijn Sunbreak Games heeft 40.000 dollar bij elkaar gesprokkeld via Kickstarter. Zo helpt de crowdfunding-website met het doorontwikkelen van iets wat er nu al uitziet als een bijzonder eindeloos renspel. Buddy & Me gaat over een jongetje dat vanuit zijn boomhut ontsnapt en via hoge bomen door de lucht springt en sterren pakt en tot dan toe is het niks bijzonders van zoveel andere games in het genre. Je kan drie keer springen, dat wel – de tweede is een dubbele sprong en de derde een landingsparachute, maar verder is het niet erg bijzonder. Tot het moment van het ‘buddysysteem’. Als op momenten zal de grote gele vliegende vriend die de hele tijd al in beeld bij je fladdert, rollen aannemen om je te ondersteunen. Zo kan hij zich opstellen als buiktrampoline, of als boomhanger zodat jij aan zijn staart kan zwaaien. De financiering was volgens Behr nodig om nog veel meer samenwerkingsmanieren mogelijk te maken, en dat is dus gelukt. Gelukkig maar. Want of Buddy & Me qua gameplay nou ook veel bijzonders doet is nog de vraag, maar de tekenstijl is alvast dromerig mooi.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 2 reacties