Reacties voor: iOS-gebruikers snel uitgekeken op games

iOS-gamers zijn snel uitgekeken op apps. 85% stopt al na een dag en na een kwartaal wordt 95% van de games niet meer gespeeld. Het blijkt uit onderzoek van Playnomics.
Lees het complete artikel → iOS-gebruikers snel uitgekeken op games
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 13 reacties

  1. Heel herkenbaar. Gelukkig blijkt dat dus normaal 🙂

  2. By free-to-play zal je sneller een app laten liggen dan wanneer je bewust hebt betaald, al is het maar 79 cent. Dat na drie maanden 95% van de spelers ermee klaar is juist goed voor developers want dan wil de klant weer iets nieuws. Analysten vergelijken vaak mobiele games met console games, die vergelijking gaat niet op. Zie het meer als arcade games van vroeger, gulden inwerpen, spelen en daarna een nieuwe kast uitzoeken. De volgende speler doet hetzelfde. Angry Birds is meer Pacman dan Call Duty.

  3. Het zijn dan meestal ook eerder ‘spelletjes’ dan echt serieuze games… Een game die langer boeit doe ik toch echt op een console: Drake’s Fortune, Assasins Creed, Mass Effect, etc.

  4. Soms installeer ik een spel en verwijder ik het voor het ooit gespeeld te hebben

  5. Hangt van de game af. Plants vs zombies, angry birds, perry ? en nog een paar blijf ik gewoon spelen.
    Andere ja, aangekocht een paar dagen mee bezig, en ze zijn gewoon niet interessant om terug te keren.

    Er is gewoon teveel keuze, je moet al echt goed zijn om er uit te springen en het publiek te blijven bekoren.

  6. Het kan ook andersom gebeuren! Neem nou We Rule, een spel dat 2,5 jr geleden startte maar waar ngmoco:) nu aangeeft geen updates meer te doen dus zeg maar dat de stekker eruit gaat! Er is een wereldwijde community die dit tegen wil houden en bij ngmoco:) smeekt om het spel in de lucht te houden! Het spel wordt wel meestal het langst gespeeld door ouderen die er dan ook heel wat geld in steken door het kopen van atributen voor het spel.

  7. Dat ‘free to play’ met vervolgens een heleboel ‘in-app’ aankopen moet echt stoppen. Dat is voor mij reden nummer 1 om een spelletje van mijn telefoon te verwijderen.

    Heel vaak gaat het de makers er om dat je moet betalen om een spelletje te kunnen winnen. Dat vind ik een treurige manier van spelletjes spelen.

    Voorbeeld: ‘Galaxy on fire II’, mijn favoriete spel op dit moment. De makers bieden tegen betaling nieuwe hoofdstukken van de game aan; niets mis mee.

    Maar vervolgens kun je tegen betaling ook dingen unlocken die je ook door te spelen kunt unlocken. Persoonlijk snap ik niet dat iemand hiervoor zou betalen. Wat mij betreft gewoon 1 prijs voor een spel. Dan weet iedereen waar hj/zij aan toe is.

  8. En hoe komt dat? Bij de gemiddelde hedendaagse “free-to-play” word je continu om de oren geslagen met in-app aankopen of een periode van 30 seconden tot zelfs meer dan 24 uur moeten wachten eer je verder kunt. Geef mij dan toch maar games met een reclamebannertjein, of de reclame verwerkt in levels.

  9. Met Erickq eens. Spelletjes zo maken dat je ze nooit kunt winnen zonder die in-app aankopen, echt verschrikkelijk. Ik kijk niet eens naar die rommel. Vraag gewoon een bedrag en zorg dan dat je een volledig spel aanbiedt. Die freemium junk komt er bij mij niet op.
    on topic: veel spelletjes zijn het niet waard om bij terug te keren. Uitgezonderd een paar goede zoals PvsZ

  10. Free2Play apps zijn gewoon stom. Als ik graag iets wil spelen koop ik het echt wel!

  11. Zoals al eerder gezegd, het hangt van het spel af. GTA bijvoorbeeld ben je wel even zoet mee. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

  12. Origineel geplaatst door Manuel
    Soms installeer ik een spel en verwijder ik het voor het ooit gespeeld te hebben

    Heb ik ook

  13. Stelletje ouwe wijven hier zeg haha. Af en toe een paar euro aftikken voor een spelletje, so what? Doe niet zo moeilijk zeg.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.