Hungry Shark-ontwikkelaar Ian Harper stelt dat grote uitgevers het steeds moeilijker maken voor onafhankelijke ontwikkelaars om op te vallen in de App Store. De grote uitgevers kopen marktaandeel via cost-per-install pakketten.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Artikelcorrectie, spelfout of -aanvulling doorgeven?
Reacties: 11 reacties
zonda
De bekende manipulatietruc die Google ook gebruikt.
SuperJay
Je kan ook gewoon een leuke app maken die aanslaat zoals WordFeud…
Bubbly
Fout! Op iPhoneclub stond maanden geleden een artikel, dat Apple hiertegen optrad! Als je aan zulke acties deed, werd je lager geplaatst in de top x apps!
vincefra
Huh ?
Is dit een:
– reclamatie op Apple
– reclamatie op de big boys omdt ze slimmer zijn
– reclame voor Future games of London
Snap mensen niet die zagen dat ze het systeem dat er is niet gebruiken zoals ze er is …
Guillaume
Zo gaat dat al jaren in de muziekindustrie. Hits worden letterlijk gekocht
Michiel
Mijns inziens stimuleert dit juist vernieuwing. Als je app écht goed is dan komt deze echt in de Top 200. Zo niet, dan is deze blijkbaar niet interessant genoeg.
De verantwoordelijkheid ligt mijns inziens bij de ontwikkelaar (in de breedste zin van het woord), niet bij de concurrentie, noch bij Apple. Er zijn immers geen regels die ervoor zorgen dat de beste apps niet het meest populair worden. Dat het in het artikel geschetste “vervuilend” model dit tegengaat is m.i. naïef.
Het gaan om zgn “incentivized app downloads”, oftewel je installeert app A alleen om een feature in app B te krijgen, en app A zelf verder niet gebruikt.
De top 25 lijstjes van de AppStore app zijn puur gebaseerd op aantallen downloads, en ze zijn zeer belangrijk voor de zichtbaarheid van een app. Dus incentivized app downloads zijn gewoon manipulatief en fout.
Lees ik hier nu dat je hoger in de rankings komt als je veel en aggressief reclame maakt voor je App?
Wie had dat verwacht….?
Paul
Incentive voor de top lijstjes is inderdaad verkeerd. Ze zouden gebruik en reviews zwaarder mee moeten wegen, waardoor de turnover groter wordt (iets wat Apple ook graag wilt).
De appstore vertoont marktverzadiging, een nieuwe app heeft nu nog maar 3 dagen kans op omzet: $150 op dag 1, $75 op dag twee, $25 op dag drie, en dan is de roem weer voorbij. De succesnummers van weleer zien de omzet langzamer dalen.
De bekende manipulatietruc die Google ook gebruikt.
Je kan ook gewoon een leuke app maken die aanslaat zoals WordFeud…
Fout! Op iPhoneclub stond maanden geleden een artikel, dat Apple hiertegen optrad! Als je aan zulke acties deed, werd je lager geplaatst in de top x apps!
Huh ?
Is dit een:
– reclamatie op Apple
– reclamatie op de big boys omdt ze slimmer zijn
– reclame voor Future games of London
Snap mensen niet die zagen dat ze het systeem dat er is niet gebruiken zoals ze er is …
Zo gaat dat al jaren in de muziekindustrie. Hits worden letterlijk gekocht
Mijns inziens stimuleert dit juist vernieuwing. Als je app écht goed is dan komt deze echt in de Top 200. Zo niet, dan is deze blijkbaar niet interessant genoeg.
De verantwoordelijkheid ligt mijns inziens bij de ontwikkelaar (in de breedste zin van het woord), niet bij de concurrentie, noch bij Apple. Er zijn immers geen regels die ervoor zorgen dat de beste apps niet het meest populair worden. Dat het in het artikel geschetste “vervuilend” model dit tegengaat is m.i. naïef.
Dat is de uitzondering die de regel bevestigt.
Het gaan om zgn “incentivized app downloads”, oftewel je installeert app A alleen om een feature in app B te krijgen, en app A zelf verder niet gebruikt.
De top 25 lijstjes van de AppStore app zijn puur gebaseerd op aantallen downloads, en ze zijn zeer belangrijk voor de zichtbaarheid van een app. Dus incentivized app downloads zijn gewoon manipulatief en fout.
Vernieuwing in de vorm van bedrijven als TapJoy en Flurry inderdaad, niet noodzakelijkerwijs vernieuwing van apps.
Lees ik hier nu dat je hoger in de rankings komt als je veel en aggressief reclame maakt voor je App?
Wie had dat verwacht….?
Incentive voor de top lijstjes is inderdaad verkeerd. Ze zouden gebruik en reviews zwaarder mee moeten wegen, waardoor de turnover groter wordt (iets wat Apple ook graag wilt).
De appstore vertoont marktverzadiging, een nieuwe app heeft nu nog maar 3 dagen kans op omzet: $150 op dag 1, $75 op dag twee, $25 op dag drie, en dan is de roem weer voorbij. De succesnummers van weleer zien de omzet langzamer dalen.