
iPad-gebruikers doen relatief veel aankopen binnen apps
Distimo doet maandelijks onderzoek naar de downloadcijfers in de App Store. De rapportage voor 2010 is vooral gericht op In App Purchases, de mogelijkheid om binnen een app extra aankopen te doen, zoals extra wapens bij een game of de mogelijkheid om een app zonder reclamebanners te gebruiken. Uit het onderzoek blijkt dat iPad-bezitters veel meer geneigd zijn om In App Purchases te doen, dan iPhone-bezitters, respectievelijk 10 en 2 procent. In de categorieën Games en Sociaal Netwerken komen de meeste aankopen voor.
Pages (€7,99) en iBooks zijn in het onderzoek van Distimo de populairste betaalde en gratis apps voor de iPad, net als vorige maand. Nieuwe binnenkomer is Quickoffice Connect Mobile Suite voor iPad (€11,99), een kantoorapplicatie. Deze bracht ook, na Pages, het meeste geld op in de lijstjes ‘Top opgebracht’. Het gaat hierbij om cijfers voor de Amerikaanse App Store. Distimo geeft, ook al is het een Nederlands bedrijf, geen rapport vrij voor de Nederlandse markt.
Het volledige rapport is (na registratie) hier te downloaden: Distimo Report July 2010 (gegevens hebben echter betrekking op juni 2010)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Als Apple dan ook maar een eerst de NL App Store vult met Nederlandse boeken dan gaat dat helemaal goed komen met die in app purchases van mij.
Ik merk dat ik best wel veel magazines, zoals Sports Illustrated, Maxim en Time, binnen de diverse apps koop.
Ik koop zelf veel comics in de Comics en Marvel Apps. Wat dat aan gaat draag ik wel biji aan dit nieuwsbericht iig.
Nu nog films en nl boeken in iTunes en het zou compleet zijn