Het speciaal voor de iPad opgezette dagblad The Daily draaide in het eerste kwartaal van haar bestaan ongeveer 10 miljoen dollar (6,74 miljoen euro) verlies. Dat zei News Corp-president Chase Carey tegen analisten in een financiële bijeenkomst. Al eerder werd bekend gemaakt dat er 30 miljoen dollar in de tablet-krant geïnvesteerd zal zijn tegen het einde van het fiscale jaar in juni 2011. Op de krant wordt nu zo’n half miljoen dollar per week toegelegd. In totaal is de virtuele krant nu ‘meer dan 800.000’ keer gedownload, aldus een collega van Carey.
Dat meldt Paidcontent.org. De lippen blijven echter stijf op elkaar als het gaat over de conversieratio van het aantal mensen die de applicatie gratis proberen naar het aantal betaalde klanten. Carey:
“Dat is geen informatie die we publiekelijk delen momenteel. Het is net iets langer dan een maand dat The Daily geld vraagt. Het is een van de meest gedownloade nieuwsapplicaties die er zijn. The Daily is nog onder constructie, we testen de technologie, herdefiniëren de content. De tabletmarkt staat nog maar in de kinderschoenen.”
News Corp van mediatycoon Rupert Murdoch kan een succesvolle tabletkrant wel gebruiken. De nieuwsdivisie zag haar bedrijfsresultaat van 82 miljoen dollar naar 36 miljoen dollar slinken in het derde fiscale kwartaal van 2010-2011, aldus Paidcontent. Dat kwartaal was het eerste kwartaal waarin The Daily uitgegeven werd. Begin april constateerden we al dat The Daily uit de gratie lijkt te raken.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Niet alles wat ome Steve maakt is goud waard.
Zonde, want de krant zit leuk in elkaar. Jammer dat hij niet in Nederland te verkrijgen is met NL content, anders had ik zeker een abbo genomen.
Heeft Ome Steve er wat mee te maken dan??
Eh… Luuk, die krant wordt echt niet door Apple gemaakt. Je zin had moeten zijn: “Niet alles wat ome Rupert maakt is goud waard.”
@Luuk: Ehmmm, alsof Steve er wat mee te maken heeft 😉
Nou Apple heeft zich wel heftig met the daily bemoeit hoor.
http://m.guardian.co.uk/technology/2010/nov/21/ipad-newspaper-steve-jobs-rupert-murdoch?cat=technology&type=article
Ik denk dat net niet uitmaakt hoe aantrekkelijk ze die reader software ook maken, er is veel leukere content beschikbaar op de iPad, en daar gaan de meeste centjes heen.
Mensen ik citeer van OMT
“De eerste officiële krant voor de iPad is uit: The Daily. Deze liefdesbaby van Newscorps Rupert Murdoch en Apple’s Steve Jobs (althans, als we Murdoch mogen geloven) is zojuist getoond aan de pers in New York City en is inmiddels te downloaden in de Amerikaanse App Store.”