De verhalen over The Daily hebben de neiging om zich in de richting van extremen te bewegen. De ene keer lijkt het alsof de krant nu al geflopt is, een andere keer blijken toch behoorlijk wat mensen de app te gebruiken. De meest recente cijfers wijzen op een voorzichtig succes: volgens Techcrunch zit de iPad-app van The Daily al bijna op 1 miljoen downloads.
Dat werd bekendgemaakt op de Techcrunch Disrupt-conferentie, waar een paneldiscussie over ‘Disrupting Publishing from Tablets to Links’ was ingelast. Volgens The Daily-uitgever Greg Clayman is de mijlpaal bijna bereikt. Maar hoeveel mensen nu daadwerkelijk een abonnement hebben genomen sinds de app eind maart een abonnementsfunctie kreeg, wilde hij niet zeggen. Aanvankelijk was de content nog enige tijd gratis te lezen, dankzij sponsoring door Verizon Wireless.
Bij The Daily betaal je $1 per week of $40 per jaar. In drie maanden tijd bevestigde News Corp. dat er 800.000 downloads waren, maar dat er wel 10 miljoen dollar verlies was gemaakt in het afgelopen kwartaal, door de hoge operationele kosten. Apple heeft misschien wel een rol gespeeld in het succes van The Daily: ze zorgde voor behoorlijk wat publiciteit op de Apple Store-homepage en op Apple.com. Maar ondanks het succes zijn er ook nog steeds klachten. De app is ondanks tussentijdse updates nog steeds relatief traag, zelfs op de snellere iPad 2. Nu is The Daily nog een iPad-krant, maar er zijn plannen om de krant ook op andere platformen uit te brengen, zoals Android.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 0 reacties