‘s-Hertogenbosch zegt een Nederlandse primeur te hebben met het tabletmagazine IN ‘s-Hertogenbosch. De stad brengt een interactief tijdschrift voor iPad en Android-tablets uit, gericht op stadspromotie. Het magazine zal vier keer per jaar verschijnen en wie tussendoor wil worden bijgepraat kan terecht op een Facebook-pagina, die dagelijks wordt bijgewerkt. Zowel toeristen als stadsbewoners kunnen er iets van hun gading in vinden.
Het magazine draait om de thema’s winkelen, cultuur, muziek en andere zaken die het leven leuker maken. ‘s-Hertogenbosch schakelde het Bossche communicatiebureau Liftoff in om het tijdschrift te maken. Dit bedrijf maakten ook al eens een augmented reality-toepassing met speurtocht voor Bossche Koekwaus, een koekjesmerk uit Den Bosch. De eerste editie van het stadsmagazine voor ‘s-Hertogenbosch is nu te downloaden. Er is gekozen voor een vrolijke opmaak met tijdschriftartikelen over allerlei onderwerpen. Bij het doorbladeren kregen we meteen zin om eens een dagje Den Bosch te gaan doen. Missie geslaagd.
Downloaden: IN ‘s-Hertogenbosch (gratis, iPad, iOS 5.1+)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 4 reacties