Het is natuurlijk ook voor de NS zelf om beter te kunnen inschatten waar het druk is en waar niet. Wagons toevoegen of er af halen in de toekomst. Dus het is meer dan een leuke service voor de reiziger. Maar ben benieuwd! Zoals ik al zei: het lijkt mij een leuke service!
Ch-Hon
Hoe belachelijk is dit. Als ze nou gewoon in de spits genoeg treinstellen inzetten, dan kunnen ze die 2 miljoen wel besparen.
Jor2
Drukte aangeven is niet moeilijk.
Tijdens de spits: Druk
Buiten de spits: Niet zo druk
Nick
Als ze die 2 miljoen nou eens zouden inversteren in langere treinstellen dan heb je deze app helemaal niet nodig.
MartinL
Ik denk dat de data/informatie ook anders benut gaat worden. Anders is 2 miljoen voor de korte termijn wat aan de hoge kant. Daarbij wat wordt er precies gemeten? (privacy ende etc.)
Mike
Ik heb liever dat de NS aangeeft in hun app uit hoeveel treinstellen de trein bestaat zodat ik weet tot waar de trein ongeveer gaat komen. Dan kan ik direct alvast naar voren lopen en kunnen de mensen zich al beter over de trein verspreiden. Het lijkt mij ook makkelijker om deze informatie te krijgen voor de NS, want ze kunnen gewoon aan de machinist vragen hoe de trein samenstelling is.
Q
Top initiatief!
UnDutchable
Wel lekker, het traject Zwolle-Roosendaal. Nou, daar kan je een drukte op verwachten. Waarom niet Maastricht-Amsterdam vv.
Rem
Origineel geplaatst door Mike Ik heb liever dat de NS aangeeft in hun app uit hoeveel treinstellen de trein bestaat zodat ik weet tot waar de trein ongeveer gaat komen. Dan kan ik direct alvast naar voren lopen en kunnen de mensen zich al beter over de trein verspreiden. Het lijkt mij ook makkelijker om deze informatie te krijgen voor de NS, want ze kunnen gewoon aan de machinist vragen hoe de trein samenstelling is.
Deze informatie is al digitaal beschikbaar en kan bijvoorbeeld het rijdend personeel al via de railpocket ( de handheld die ze bij zich dragen ) opvragen, zal me niks verbazen als deze info in de nieuwe app beschikbaar komt
Erin
@UnDutchable: geloof mij, dat is een erg druk traject. Vooral op vrijdagmiddag/avond en zondagmiddag/avond. Veel reizende studenten uit Enschede, Groningen, Leeuwarden, Nijmegen…
Nathan
Origineel geplaatst door UnDutchable Wel lekker, het traject Zwolle-Roosendaal. Nou, daar kan je een drukte op verwachten. Waarom niet Maastricht-Amsterdam vv.
Het wordt wel degelijk druk in de trein op dat traject…
2 miljoen euro volgens mij zijn ze bij de NS knettergek geworden.
Ik zie liever live op een kaar waar een trein/bus rijdt.
Denk dat dit in de praktijk niet echt werkt.
Ik zie liever dat ze op tijd rijden en genoeg beschikbare plekken hebben in de trein. Vrij simpel.
@Daejji: Ken je deze site al? http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/
Het is natuurlijk ook voor de NS zelf om beter te kunnen inschatten waar het druk is en waar niet. Wagons toevoegen of er af halen in de toekomst. Dus het is meer dan een leuke service voor de reiziger. Maar ben benieuwd! Zoals ik al zei: het lijkt mij een leuke service!
Hoe belachelijk is dit. Als ze nou gewoon in de spits genoeg treinstellen inzetten, dan kunnen ze die 2 miljoen wel besparen.
Drukte aangeven is niet moeilijk.
Tijdens de spits: Druk
Buiten de spits: Niet zo druk
Als ze die 2 miljoen nou eens zouden inversteren in langere treinstellen dan heb je deze app helemaal niet nodig.
Ik denk dat de data/informatie ook anders benut gaat worden. Anders is 2 miljoen voor de korte termijn wat aan de hoge kant. Daarbij wat wordt er precies gemeten? (privacy ende etc.)
Ik heb liever dat de NS aangeeft in hun app uit hoeveel treinstellen de trein bestaat zodat ik weet tot waar de trein ongeveer gaat komen. Dan kan ik direct alvast naar voren lopen en kunnen de mensen zich al beter over de trein verspreiden. Het lijkt mij ook makkelijker om deze informatie te krijgen voor de NS, want ze kunnen gewoon aan de machinist vragen hoe de trein samenstelling is.
Top initiatief!
Wel lekker, het traject Zwolle-Roosendaal. Nou, daar kan je een drukte op verwachten. Waarom niet Maastricht-Amsterdam vv.
Deze informatie is al digitaal beschikbaar en kan bijvoorbeeld het rijdend personeel al via de railpocket ( de handheld die ze bij zich dragen ) opvragen, zal me niks verbazen als deze info in de nieuwe app beschikbaar komt
@UnDutchable: geloof mij, dat is een erg druk traject. Vooral op vrijdagmiddag/avond en zondagmiddag/avond. Veel reizende studenten uit Enschede, Groningen, Leeuwarden, Nijmegen…
Het wordt wel degelijk druk in de trein op dat traject…