De alarmcentrale SOS International laat bellers naar verzekeraars voortaan via de app SOS op Reis aangeven dat ze teruggebeld willen worden. Vanuit de applicatie kun je aangeven wat er precies aan de hand is en de verzekeraar vragen om jou zo snel mogelijk te bellen. Hierdoor wordt er minder tijd besteed aan het achterhalen waarvoor iemand precies belt bij een telefoongesprek.
Door aan te geven dat je teruggebeld wil worden hoef je ook niet in een mogelijke wachtrij terecht te komen, waarin je moet wachten totdat iemand in de gelegenheid is om jou te woord te staan.
SOS International biedt telefonische hulp bij problemen voor verzekeringsmaatschappijen REAAL Verzekeringen, OHRA, Delta Lloyd, VvAA, SOM Verzekeringen en Offermans Joosten Groep. Je kunt in de app aangeven bij wie je verzekerd bent voor wat voor problemen. Door te tappen op de optie, Autopech, Autoschade, Reisschade of Ziekte, word je gevraagd of je ze wil bellen of gebeld wil worden. Hierdoor weet de verzekeraar meteen ook waarvoor je precies belt. Je kunt niet bij ieder ongeval door de app teruggebeld worden. Toen wij bijvoorbeeld OHRA om een auto-ongeluk probeerden te bereiken verscheen de Bel Terug-functie, maar voor ziekte bij dezelfde verzekeraar konden we alleen naar de verzekeraar toebellen.
De app bevat ook gegevens van andere verzekeraars, maar hierbij kun je niet aangeven dat je teruggebeld wil worden. Daarnaast kun je in SOS op Reis onder andere alarmnummers in het buitenland opvragen.
Downloaden: SOS op Reis (gratis)
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 6 reacties