iculture-populaire-apps
Populaire Apps De meest gedownloade apps van de afgelopen week

iPhone-apps in de toekomst populairder dan televisieprogramma’s?

Flurry, dat mobiele applicaties analyseert, denkt dat iPhone-apps in de toekomst een groter 'publiek' dan televisieprogramma's hebben. Er zijn op dit moment 19 miljoen mensen die apps op hun iOS-apparaat gebruiken. Gemiddeld spenderen zij daar zo'n 22 minuten aan. Hierdoor kan een adverteerder op de iPhone zijn publiek vijftien keer vaker bereiken via de televisie.

iPhone apps en televisieprogramma'sVolgens Flurry, dat mobiele applicaties analyseert, is het gebruik van apps langzamerhand populairder dan televisiekijken aan het worden. In de Verenigde Staten zijn nu meer dan negentien miljoen mensen die op een iOS-apparaat apps gebruiken. Per dag spenderen ze gemiddeld zo’n 22 minuten aan hun apps. Dat betekent dat het ‘publiek’ voor iPhone-apps groter is dan het gemiddelde televisieprogramma in de VS.


Dit zou iPhone-apps zeer aantrekkelijk voor adverteerders moeten maken. Het gemiddelde televisieprogramma in de VS heeft 22 afleveringen per seizoen. iPhone-apps zijn 365 dagen in het jaar beschikbaar, dus is een iPhone-gebruiker vijftien keer zo vaak te bereiken dan kijkers van een televisieprogramma.

Flurry kan maar 50.000 van de 250.000 apps in de App Store analyseren. Volgens hun eigen schattingen is het gehele ‘iOS-publiek’ al groter dan het publiek voor televisieprogramma’s.

iPhone-apps en televisieprogramma'sToch moet er een kanttekening geplaatst worden. Er is nog geen enkele iPhone-app die vaker is verkocht dan het populairste programma in de VS: American Idol. En de cijfers waarmee Flurry naar buiten is gekomen hebben betrekking op het gebruik van alle iPhone-apps, niet op één enkele. Bovendien is, wanneer je iets verder kijkt dan het bereik van advertenties, de vergelijking tussen apps en televisieprogramma’s wat vergezocht.

De finale van het tiende seizoen van American Idol werd door ongeveer 24 miljoen mensen bekeken. Van dit soort verkoopcijfers kunnen de meeste app-ontwikkelaars alleen maar dromen. Sommige applicaties komen inmiddels wel in de buurt van het publiek van een gemiddeld televisieprogramma in de VS. Angry Birds bijvoorbeeld, dat met zeven miljoen downloads een van de meest gedownloade iPhone-apps in de App Store is. Toch zijn dit nog steeds 17 miljoen downloads te weinig om het publiek van de talentenjacht te overtreffen. Maar met de groeiende populariteit van iOS-apparaten lijkt het een kwestie van tijd voor een iPhone-app ook de populairste televisieprogramma’s voorbijstreeft.

Bron: Mobile Beat

Deze lijsten zijn gebaseerd op afgelopen week. Een aantal van de toen gratis apps heeft inmiddels weer een prijskaartje.

Reacties: 17 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.