Onderzoek van het mobiele analistenbureau Flurry wijst uit dat Amerikanen meer tijd aan apps op hun mobiele telefoons besteden dan dat ze bijvoorbeeld televisiekijken. Alleen tijdens de primetime, tussen 7 en 11 uur ‘s avonds, wordt er meer naar de tv gekeken dan dat er met apps wordt gespeeld. Er wordt volgens Flurry over de dag verspreid meer aandacht aan apps besteed dan aan ‘gewoon’ internetten.
Flurry vergelijkt het gebruik van mobiele apps met de gemiddelde tijd dat men op internet zit of naar televisie kijkt. Er werd gekeken naar apps voor iOS en Android. Hieruit blijkt dat app-gebruik bovenaan de lijst staat vanaf 6 uur ‘s ochtends, om pas om ongeveer half 7 ‘s avonds van de troon te worden gestoten door televisie. Rond die tijd begint in primetime in Amerika, een moment waarop de populairste programma’s worden uitgezonden.
Het is verstandig om met een korrel zout naar de analyse te kijken. Flurry heeft namelijk de nodige regels vastgesteld toen ze hun grafiek samenstelden. Zo namen ze bijvoorbeeld geen consumenten mee die jonger dan 15 jaar zijn. Iedereen boven die leeftijd zit van 6 uur ‘s ochtends tot half 7 ‘s avonds vaak op school of werk, iets dat geheid voor een vertekend beeld zorgt. Daarnaast hebben consumenten onder de 15 jaar meestal geen smartphone.
Het analistenbureau heeft alleen app-gebruik onder handen genomen: de televisie- en internetcijfers in de grafiek zijn afkomstig van een eerdere analyse van Michael Zimbalist van de New York Times.
Taalfout gezien of andere suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!
Reacties: 9 reacties